هشدار: این 9 خطا علت تنگی نفس شما را از بین می‌برد

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

هشدار: این 9 خطا علت تنگی نفس شما را از بین می‌برد
نویسنده : donya تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1402

 

هر چیزی که دریچهی بینی را مسدود کند یا باعث فروپاشی آن در هنگام تنفس شود، میتواند منجر به مشکل تنفس بعد از جراحی بینی شود. شاید شما هم از فردی که بهتازگی جراحی بینی انجام داده عباراتی مشابه «کمک! دستگاههای قابل کاشت و درمانهای فرکانس رادیویی را میتوان در مطب برای درمان آسیب خفیف دیوارههای جانبی انجام داد و به این صورت از یک روش جراحی گسترده اجتناب کرد. روش اول: بر روی یک صندلی بنشینید و دست های خود را روی شکم قرار دهید. برخی از این تکنیکها میتوانند کاملاً پیشرفته باشند، بنابراین جراح متخصص با تشخیص صحیح به روش درمانی مناسب اقدام خواهد کرد. خوشبختانه، امروزه در عصری هستیم که درک بهتر و تکنیکهای جدیدی برای کاهش مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی متخصص قلب در تهران بینی وجود دارد. در نظر داشته باشید که زمانی میتوانید در این زمینه به نتایج موفقیت آمیز دست یابید که به پزشک متخصص مراجعه کنید. باید دقت داشته باشید که در مدتی که پزشک تعیین کرده است با بینی نفس نکشید و عطسه نکنید چرا که در غیر این صورت بخیه ها دچار آسیب خواهند شد و خونریزی بینی شروع می شود در نتیجه عمل جراحی بینی شما به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید. » را شنیده باشید!

اگر پزشک دليل تنگي نفستان را تشخيص داده، بکار بردن يکي از راهکارهايي که در بالا گفته شد ضرري برايتان ندارد. او برای بیماری شما دارو تجویز می کند و ممکن است توانبخشی ریوی را توصیه کند که به افراد مبتلا به شرایط مزمن کمک می کند تا با بهبود وضعیت تناسب اندام و آشنایی با نحوه ی کنترل علائم خود، کیفیت زندگی شان را تا حد زیادی بهبود بخشند. در صورتیکه جراح متخصص تجربهی کافی را در این امر نداشته باشد، ممکن است پرههای بینی را کوچکتر از حد استاندارد در نظر بگیرد. تنفس از بینی بعد از عمل بینی یکی از بزرگترین مشکلات بیماران است. بیماران دچار نارسایی دریچه میترال نسبت به تنگی دریچه میترال دیرتر به علت مشکلشان به پزشک مراجعه می کنند چون در نارسایی دریچه میترال تا وقتی LV نارسا نشده بیمار علامتی ندارد . دیسپنه (dyspnoea) یک نشانه شایع در سرطان پیشرفته است، و شیوع آن تا 70% بین بیماران در مراحل نهایی زندگی خود دیده میشود. در این حالت فرد دچار گرفتگی بینی میشود و احساس میکند که نمیتواند نفس بکشد. حالت دیگری نیز وجود دارد که به صورت حملات شبانه تنگی نفس خود رانشان میدهد. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است برخی از افراد آن را به صورت موقتی و یا به صورت دائمی تجربه کنند تنگی نفس است که در وضعیت های جسمانی مختلف برای افراد اتفاق افتاده و در مواردی به آسانی قابل کنترل می باشد.

در هنگام عمل جراحی باید تناسب اعضای مختلف صورت مد نظر قرار گیرد. البته باید با پزشک مشورت شود. البته باید بررسی شود که این خونریزی غیرطبیعی نباشد. علائم ضعف و خستگی در نارسایی دریچه میترال مزمن نسبت به تنگی دریچه میترال بیشتر است ( در تنگی دریچه میترال علائم ضعف و خستگی در انتهای بیماری مشاهده می شود در حالی که در نارسایی دریچه میترال ضعف و خستگی به خاطرکاهش برون ده قلب آشکارتر است ) . قلب طی یک عملکرد جبرانی میزان پمپاژ خون به ریه و دیگر اندامها را افزایش میدهد. زیرا کوه گرفتگی به همراه بیماریهای درونی باعث فشار اضافه به قلب و سکته قلبی یا مغزی شود! ارتوپنه ای است که بیمار را از خواب بیدار می کند .معمولاً در نارسایی قلبی ویا COPD دیده می شود. ۰ تنگی نفس احساس ذهنی ( subiective )تنفس دشوار یا ناخوشایند است که مسیرعصبی مشخصی ندارد. در صورتی که آسم با راهکارهای پیشگیری کننده و یا درمانی کنترل نشود، ممکن است بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا تاثیر چشمگیری بگذارد و حتی در مواردی نیز کشنده باشد. در صورتی که جراح مهارت کافی را داشته باشد این مشکلات تنفسی نگران کننده نخواهند بود.

افراد مبتلا به سرطان گزارش میکنند که تنگی نفس با دیسترس روانی بیشتر و کیفیت ضعیفتر زندگی همراه است. سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث استان مرکزی گفت: آلودگی هوا میتواند بخشی از علت تنگی نفس افراد تماسگیرنده با اورژانس استان به ویژه در شهرهای آلوده از جمله اراک و شازند باشد. سيستم هاي مختلفي براي اكسيژن رساني در دسترس هستند، ازجمله كپسول هاي قابل حمل كه مي توان آنها را به خارج از خانه نيز برد. انالاپریل نیز میزان بقاء را در HF شدید بهبود میبخشد. برای دیوارهای جانبی نیز چندین گزینه وجود دارد. بههمین دلیل، دیوارهی جانبی در هنگام تنفس طبیعی، تمایل به حرکت دارد و به سمت داخل قرار میگیرد. بعد از عمل جراحی بینی امکان دارد خون خشک شده داخل بینی باعث بسته شدن راه تنفس و تنگی نفس و گرفتگی بینی شود. اکسیژن دهی از طریق لوله ای نازک که به داخل بینی هدایت می شود یا از راه ماسکی که دهان و بینی را می پوشاند انجام می شود.

این در حالی است که اگر چسبندگی در دریچهی داخلی رخ داده باشد، باید پیوند غضروف انجام گیرد. بهعنوان مثال از سایر دلایلی که میتواند منجر به مشکل تنفسی بعد از عمل انحراف بینی شود میتوان به عفونت در سینوس، آلرژی، استفاده بیش از حد از اسپری بینی و مبتلاء شدن به سرماخوردگی یا آنفولانزا اشاره کرد. با کمی پرسوجو از افرادی که بینی خود را بهشکل عروسکی عمل کردهاند، خواهید دانست که بالابردن بیش از حد سر بینی همراه با کوچک کردن بیش از اندازهی پرهها میتواند نقش موثری در مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی داشته باشد. ماده اصلی زردچوبه کورکومین است که خاصیتهای بسیاری در همین ماده مغذی وجود دارد. گزینههای زیادی برای اصلاح دریچهی بینی بهمنظور درمان تنگی نفس بعد از عمل بینی وجود دارد، اما مهمترین اصل در رفع مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی، تشخیص درست توسط جراح پلاستیک است. همچنین تعداد زیادی از تکنیکهای جراحی مانند پیوند غضروف بهمنظور حمایت از دیوارههای جانبی وجود دارند که میتوان از آنها برای رفع مشکل تنفس بعد از عمل بینی استفاده کرد. دشوارترین قسمت دریچه بهمنظور تشخیص و رفع مشکل تنفسی بعد از عمل بینی «دیوارهی جانبی بینی» است. بعد از عمل لوزه فرد هذیون میگه..؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.