امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

آیا استفاده از جاروبرقی در بارداری برای جنین مضر است؟!
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 29 مهر 1402


استفاده از جاروبرقی حتی در ماه نهم بارداری طبیعی اشکالی ندارد. اما هنگام انجام کارها، باید تعادل خود را حفظ کنید، زیاد خم نشوید و کشش ندهید و بیش از حد فشار نیاورید.

بسیاری از زنان باردار در این دوران نسبت به کارهای خانه احساس مسئولیت می کنند. این قابل درک است، اما باید توجه داشته باشید که انجام برخی کارها می تواند به شما و کودکتان آسیب برساند.

توصیه می کنیم برای انجام کارهای خانه در این مدت از همسر یا خانواده خود کمک بگیرید و از خطرات احتمالی که در این دوران به وجود می آید دوری کنید.

اصول خانه داری در دوران بارداری

در دوران بارداری چون وزن اضافه می کنید و مشکلاتی دارید، انجام کارهای خانه کمی سخت می شود. اما برخی از این زنان به این کارها اهمیت نمی دهند و مانند گذشته کارهای خانه را انجام می دهند. توجه داشته باشید که برخی از کارهای خانه می تواند برای شما و فرزندانتان خطرناک باشد یا برای شما مشکل ایجاد کند. ما به شما خواهیم گفت که در این دوره از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

بلند کردن یا کشیدن اجسام سنگین در دوران بارداری

در دوران بارداری، وزن و اندازه وسایل سنگین برای کشیدن و بلند کردن وجود ندارد. در این مدت با رشد جنین و افزایش وزن شما فشار زیادی به کمر شما وارد می شود. انجام برخی کارها مانند حمل کیسه برنج، حمل خریدهای روزانه، حمل کودک و اسباب کشی می تواند فشار زیادی به کمر شما وارد کند و باعث مشکلات جدی کمر شود. برخی از متخصصان و پزشکان می گویند که بلند کردن اجسام سنگین می تواند باعث سقط جنین، پارگی یا پارگی کیسه آمنیوتیک شود.

شوینده های خانگی در دوران بارداری

نظافت و نظافت خانه بسیار مهم است. اما توجه داشته باشید که استفاده از برخی مواد در تعمیرات جاروبرقی بوش می تواند عواقب جدی برای شما و معده شما داشته باشد. توصیه می کنیم اگر می خواهید از ابزارهای قدرتمندی مانند لوله باز کردن یا برداشتن فلس استفاده کنید، این کار را به همسرتان بسپارید و از چند داروی دیگر استفاده کنید. این را به خاطر داشته باشید، هنگام استفاده از تجهیزات فضایی، حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید و پنجره را برای گردش هوا باز بگذارید.

کار بر روی نردبان یا صندلی در دوران بارداری

در دوران بارداری، هرگز نباید از نردبان برای باز کردن پرده یا چهارپایه برای برداشتن کاسه بالا بروید. هر کاری که نیاز به تعادل داشته باشد در دوران بارداری بسیار خطرناک است زیرا وضعیت بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند و بنابراین حفظ تعادل برای شما بسیار دشوار خواهد بود. افتادن از نردبان یا داربست برای شما و نوزادتان بسیار خطرناک است.

ایستادن طولانی مدت در دوران بارداری

برخی از کارهای خانه مستلزم این است که شما برای مدت طولانی روی پای خود باشید، مانند ظرف شستن یا آشپزی. به شما توصیه می کنیم در دوران بارداری این کارها را خیلی کم انجام دهید. اگر در حال پختن غذاهایی هستید که نیازی به ایستادن طولانی مدت روی اجاق گاز ندارند، این می تواند گزینه خوبی برای زنان باردار باشد. می توانید از صندلی برای شستن ظروف و سایر کارهای آشپزخانه استفاده کنید و در حین کار روی آن بنشینید.

جارو کردن و شستن کف در دوران بارداری

اگر می خواهید زمین را جارو کنید یا بشویید، باید پشت خود را برای مدت طولانی خم کنید. این وضعیت به کمر شما فشار می آورد و کمردرد را افزایش می دهد و مانع از خواب راحت شما در شب می شود. توصیه می کنیم این کارها را تا حد امکان کمتر انجام دهید و برای نظافت منزل از وسایل دسته دار متناسب با قد خود استفاده کنید تا در حین کار کمر خود را خم نکنید.

نکاتی برای راحتی بیشتر در انجام کارهای خانه در دوران بارداری

بسیار طبیعی و قابل درک است که زنان حتی در دوران بارداری نمی توانند دست از کار بکشند. البته نکاتی وجود دارد که می توانید برای کاهش مشکلات و خطرات کارهای خانه برای حفظ سلامت خود و کودکتان رعایت کنید. در زیر به نکاتی از قطعات یدکی بوش اشاره می کنیم که می تواند به شما در انجام تکالیف کمک کند و به شما آرامش دهد.

- برای حفظ سلامتی خود از همسرتان بخواهید در این زمان در انجام کارهای خانه به شما کمک کند.

- مادر، خواهر یا دوستان می توانند در کارهای خانه کمک کنند.

- اگر می خواهید به خرید بروید، از همسرتان بخواهید که با شما بیاید و در حمل کیسه های خرید به شما کمک کند.

- اجازه دهید همسرتان برخی از قسمت های خانه، کف، حمام و اجاق گاز را که نیاز به تجهیزات سنگین دارد را تمیز کند.

- اگر فرزند بزرگتری دارید، به او بیاموزید که برخی از کارهایش را خودش انجام دهد، مثلاً به توالت رفتن یا تهیه وسایلش.

- توصیه می کنیم بیشتر کارها را در حالت نشسته انجام دهید. انجام کاری روی پاها به کمر فشار وارد می کند، مانند خرد کردن سبزیجات یا اتو کردن لباس.

سعی کنید در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید. با چرت زدن در وسط روز می توانید بر این خستگی غلبه کنید.

 

 



انواع چاپگر، کاربرد و طرز کار انواع پرینتر
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1402

چاپگرها، انواع چاپگرها، استفاده و عملکرد انواع چاپگر

اگرچه بسیاری از فعالیت های روزمره مردم در نقاط مختلف جهان کاملاً آنلاین و اطلاعاتی شده است، اما گاهی اوقات شما نیاز دارید که چیزی کاملاً فیزیکی و واقعی را در دست بگیرید یا به دیگران نشان دهید. این بدان معناست که اکثر مردم هنوز به یک چاپگر در خانه یا محل کار نیاز دارند. هدف این مقاله از وبسایت آوای فرهنگ آریا بررسی انواع پرینترهای موجود در بازار می باشد.

خوشبختانه، تقریباً برای هر بودجه و محیطی، خواه خانه، دفتر یا محیط صنعتی، یک چاپگر وجود دارد. از پرینترهای جوهرافشان ارزان تا پرینترهای لیزری رنگی و پرینترهای چند منظوره باکیفیت، اما اینکه کدام مدل برای نوع فعالیت شما مناسب است موضوعی است که در مقاله بعدی به معرفی هر نوع چاپگر می پردازیم. بنابراین توصیه می شود تا پایان با ما همراه باشید

انواع چاپگر

پرینترهای لیزری

در میان پرینترهای موجود در بازار، پرینترهای لیزری به محصولی پرطرفدار تبدیل شده‌اند که در کنار کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارهای اصلی آنها شامل عکاسی الکتریکی است. یعنی در دستگاه های فتوکپی از همین روش استفاده می شود.

وضوح استاندارد در اکثر پرینترهای لیزری 600 DPI است، در حالی که مدل های تولید پیشرفته می توانند 2400 DPI داشته باشند. از طرف دیگر، آنها می توانند سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ کنند. جالب است بدانید که مدل های پیشرفته پرینترهای لیزری می توانند حدود 12000 صفحه تک رنگ در ساعت یا 6000 صفحه رنگی در ساعت چاپ کنند.

پرینترهای لیزری دارای محفظه ای پودری به نام تونر هستند که طی فرآیند خاصی روی کاغذ اعمال می شود. مزیت جوهر روی کارتریج های چاپگر این است که خشک نمی شوند و به طولانی شدن زمان استفاده کمک می کند.

انواع پرینترهای لیزری معمولاً به صورت مدل‌های تک، سه‌گانه و چهار کاره فروخته می‌شوند. چاپگرهای مکانیکی همانطور که از نامشان پیداست دارای چهار عملکرد چاپ، کپی، اسکن و فکس هستند، اما فکس وجود دارد. ویژگی در چاپگر سه کاره ندارد.

نحوه عملکرد پرینتر لیزری

برای ایجاد یک تصویر با کیفیت بالا، یک چاپگر لیزری به طور مداوم نور لیزر را بر روی درام گیرنده نوری ارسال می کند. یک درام چیزی بیش از یک سیلندر ضعیف نیست. یک چاپگر لیزری نیز پودر ریز (تونر) را جمع آوری می کند و تصویر را به کاغذ می فرستد. صفحه کمی داغ است بنابراین تصویر برای همیشه ثابت می شود.

با این حال، چاپگرهای لیزری تصاویر رنگی را مانند چاپگرهای جوهرافشان چاپ نمی کنند. به همین دلیل است که اکثر عکاسان و طراحان چاپگرهای جوهرافشان را برای گالری عکس خود ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید: چاپگر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

Tindiprinter

پرینترهای جوهرافشان رایج ترین انواع چاپگرها در خانه های ما هستند. به طور خلاصه، چاپگرهای جوهرافشان ترکیب مناسبی از کیفیت، سرعت و قیمت را ارائه می دهند. پرینترهای جوهرافشان ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند و کارتریج از جوهر مایع استفاده می کند که تعویض آن بسیار آسان است.

این نوع چاپگرها می توانند به سرعت چاپ های رنگی با کیفیت بالا یا چاپ های تک رنگ (سیاه و سفید) را چاپ کنند. به طور خلاصه، اگر نیاز به چاپ دائمی دارید یا اگر به چاپ با کیفیت بالا نیاز ندارید، چاپگرهای جوهرافشان انتخاب ایده آلی هستند.

اگرچه چاپگرهای جوهرافشان برای اولین بار در دهه 1950 ساخته شدند، اما بسیار محبوب هستند و هنوز هم در دسترس هستند. به دلیل چندین مزیت عمده و معایب جزئی، اکثر چاپگرهای جوهرافشان از فناوری جوهرافشان حرارتی یا پیزوالکتریک استفاده می کنند. این فناوری بیش از 60 سال است که وجود دارد.

پرینترهای جوهرافشان یکی از بهترین چاپگرهای موجود در بازار برای مشاغل کوچکی هستند که خواهان چاپگری با کیفیت و قیمت مناسب هستند. چنین چاپگرهایی مانند پرینترهای لیزری در مدل های تک کاره، سه کاره و چهار کاره (چاپ، کپی، فکس و اسکن) موجود هستند.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

عنصر حرارتی در چاپگر جوهر افشان حرارتی جوهر مایع را گرم می کند تا حباب های بخار تولید کند و قطرات جوهر را از طریق نازل روی کاغذ فشار دهد. این فناوری توسط بسیاری از تولید کنندگان چاپگرهای جوهرافشان تجاری استفاده می شود. علاوه بر این، سرهای جوهر افشان ثابت و سرهای جوهر افشان یکبار مصرف دو نوع اصلی سرهای جوهر افشان هستند.

کارتریج های جوهر چاپ سر ثابت ارزان تر هستند زیرا این نوع هد چاپ نیازی به تعویض ندارد. اما اگر این هد از بین برود، کل چاپگر باید تعویض شود. اما در هدهای یکبار مصرف وقتی جوهر کارتریج تمام می شود به راحتی قابل تعویض است.

به یاد داشته باشید که نوع کاغذ استفاده شده در چاپگر جوهرافشان تاثیر زیادی بر کیفیت تصویر دارد. کاغذ معمولی در این نوع چاپگر استاندارد در نظر گرفته می شود، اما کیفیت تصویر تحت تأثیر دو عامل اصلی براقیت و جذب است که تا حد زیادی به نوع کاغذ مورد استفاده بستگی دارد.

چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپگر ضربه ای

اولین چاپگرهای کامپیوتری پرینترهای ماتریس نقطه ای یا چاپگرهای ماتریس نقطه ای هستند، اگر تکه های کاغذی با چندین سوراخ در طرفین را به خاطر داشته باشید، مربوط به چاپگرهای ماتریس نقطه ای هستند و اغلب در محیط های تجاری شلوغ مانند بانک ها، پایانه های POS استفاده می شوند. ، شرکت های خدماتی (مبتنی بر پیک)، صندوق های نقدی و دستگاه های خودپرداز و غیره در مواردی استفاده می شوند که چاپگرهای درجه مصرف کننده سنتی عمر زیادی ندارند.

این چاپگرها از سیستم ماتریس نقطه ای و روش ضربه برای ترسیم تصاویر یا متنی که قرار است چاپ شوند استفاده می کنند و همچنین وضوح نسبتاً پایین تری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان و لیزری دارند.

نحوه کار چاپگر ماتریس نقطه ای

در چاپگر ماتریس نقطه ای، چندین پین در یک یا چند ستون عمودی مرتب شده اند. سر چاپ (ساخته شده از چندین پین) به بالا و پایین یا در حرکت رفت و برگشتی حرکت می کند و به نوار پارچه آغشته به جوهر برخورد می کند و اثری روی کاغذ می گذارد. قطره های جداگانه به شکل خاصی قرار می گیرند تا طرح مورد نظر شما ایجاد شود. مانند یک ماشین تحریر کار می کند، اما می تواند الگوهای تصادفی را به جای متن ساده چاپ کند.

کاراکتر چاپ شده توسط یک چاپگر ماتریس نقطه در واقع مجموعه ای از چندین نقطه در یک منطقه بسیار کوچک از کاغذ است. از چاپگر ماتریس نقطه ای می توان برای چاپ متن، فونت های متعدد و گرافیک های اصلی استفاده کرد. با این حال، نتیجه یک دیدگاه "نقطه" دارد.

چاپگر رسید

همانطور که حدس زده اید، چاپگر رسید یا چاپگر رسید همان دستگاهی است که رسید خرید یا برگه های کارت اعتباری را چاپ می کند. کسب‌وکارها معمولاً از فناوری چاپگر رسید برای پردازش پرداخت‌ها هنگام خرید استفاده می‌کنند تا پس از انجام معامله، رسید به سرعت برای مصرف‌کنندگان چاپ شود. با این حال، چاپگرهای رسید فقط برای رسید نیستند.

مطمئنا بخش‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای انجام برخی کارها به چاپگر رسید نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از پرس آشپزخانه برای پردازش غذا در آشپزخانه استفاده می کنند.

سه نوع چاپگر رسید شامل چاپگرهای رسید حرارتی، چاپگرهای رسید جوهر افشان و چاپگرهای رسید ضربه ای وجود دارد:

چاپگر رسید حرارتی (چاپگر حرارتی)

پرینترهای حرارتی رایج ترین چاپگرهای ورقه ای هستند. چون نیازی به جوهر ندارند. در عوض، از گرما برای چاپ کوپن از طریق تماس مستقیم بین کاغذ حرارتی و هد حرارتی استفاده می شود. این چاپگر کوپن های باکیفیت را بی سر و صدا و سریع تولید می کند.

چاپگر رسید جوهرافشان

بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند از چاپگرهای جوهر استفاده نکنند زیرا پر کردن کارتریج جوهر بسیار گران است. چاپگرهای رسید جوهرافشان از هدهای چاپ برای ریختن قطرات ریز جوهر بر روی کاغذ رسید استفاده می کنند و چاپ تمام رنگی با کیفیت بالا را ارائه می دهند.

چاپگرهای رسید ضربه ای

این نوع چاپگر رسید که به عنوان چاپگر ماتریس نقطه ای نیز شناخته می شود، در مقایسه با چاپگرهای حرارتی و جوهرافشان ارزان تر است. چاپگرهای ضربه ای برای استفاده به عنوان چاپگرهای رستورانی عالی هستند زیرا در محیط گرم به خوبی کار می کنند. این نوع چاپگر از یک نوار جوهر و پین های کوچک برای ایجاد یک سری نقطه استفاده می کند که حروف روی صورتحساب را تشکیل می دهد. چاپگر ضربه ای معمولاً از سیاه و قرمز روی صورت حساب استفاده می کند.

چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل (چاپگرهای لیبل)

چاپگر لیبل یک چاپگر رایانه ای است که طرح لیبل یا کارت مورد نظر را چاپ می کند. چاپگرهای لیبل کمی با انواع دیگر چاپگرها متفاوت هستند زیرا مکانیزم های خاصی برای درج طرح ها در هنگام کار دارند. چاپگرهای لیبل کاربردهای گسترده ای دارند، از جمله مدیریت زنجیره تامین (SCM) در کارخانه، برچسب زدن کالا، طراحی برچسب بسته بندی، برچسب زدن نمونه خون آزمایشگاهی و غیره.

چاپگر لیبل چگونه کار می کند؟

چاپگرهای لیبل از انواع مواد لیبل از جمله مواد پلیمری مصنوعی مانند کاغذ و پلاستیک استفاده می کنند. همچنین چاپگرهای لیبل از چندین نوع مکانیزم چاپ از جمله لیزری، ضربه ای و حرارتی استفاده می کنند که متداول ترین آنها مکانیزم چاپگر حرارتی است.

چاپگر برچسب حرارتی مستقیم از کاغذ حساس به حرارت (مانند کاغذ فکس حرارتی) استفاده می کند که در اثر حرارت، نور مستقیم یا بخارات شیمیایی در طول زمان (معمولاً 12-6 ماه) تخریب می شود. بنابراین، برچسب های حرارتی مستقیم عمدتاً برای کاربردهای کوتاه مدت مانند برچسب های بسته بندی برای مواد مختلف استفاده می شود.

چاپ دائمی از گرما برای انتقال جوهر از روبان به لیبل استفاده می کند. برخی از چاپگرهای انتقال حرارتی نیز قابلیت چاپ حرارتی مستقیم دارند و استفاده از وینیل های پی وی سی می تواند عمر لیبل شما را افزایش دهد.

چاپگر کارت پی وی سی

چاپگرهای کارت پی وی سی نوع دیگری از چاپگرها هستند که طرح های مورد نظر شما را بر روی کارت های پلاستیکی (PVC) چاپ می کنند. چاپگرهای کارت پی وی سی برای چاپ کارت شناسایی، کارت هدیه، کارت بانکی و غیره استفاده می شود.

استفاده از این نوع چاپگر مانند چاپگر کاغذی آسان است، اما چاپ روی پلاستیک به فرآیندها و قطعات داخلی متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، چاپگرهای کارت PVC معمولاً گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند.

چاپگر کارت PVC چگونه کار می کند؟

کارت های پی وی سی سطح بسیار صافی دارند و به همین دلیل نمی توان از چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری سنتی برای چاپ روی آنها استفاده کرد. چاپگرهای کارت پی وی سی مانند چاپگرهای جوهر افشان معمولی کار می کنند و از فناوری چاپ انتقال معکوس یا فناوری تصعید رنگ برای چاپ کارت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، چاپگر اداری شما یک ورق کاغذ خام را می گیرد، طرح خاصی را روی آن چاپ می کند و سپس یک محصول نهایی را بیرون می ریزد تا بلافاصله از آن استفاده کنید. به همین ترتیب، چاپگر کارت PVC یک کارت PVC خالی را می گیرد، طرح شما را چاپ می کند، سپس کارت را بیرون می اندازد تا بتوانید بلافاصله از آن استفاده کنید.

چاپگر کارت پلاستیکی با تغذیه یک کارت پلاستیکی خالی از طریق یک سر چاپ حرارتی کار می کند. طرح کارت توسط هد چاپ از تسمه چاپگر به سطح کارت منتقل می شود و در نهایت کارت پی وی سی ID چاپ شده از قیف خروجی چاپگر خارج می شود.

پرینتر سه بعدی

در بین انواع چاپگرها، استفاده از پرینترهای سه بعدی در بین حرفه ای ها و صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته است و این روزها با قیمت های مقرون به صرفه ای در دسترس هستند. چاپگرهای سه بعدی به شما امکان می دهند پروژه های چاپی ایجاد کنید که نمی توانند به صورت دو بعدی وجود داشته باشند. شما می توانید به معنای واقعی کلمه هر چیزی را که فکرش را بکنید با استفاده از مواد پلاستیکی یا مصنوعی چاپ سه بعدی کنید.

فناوری پرینت سه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی است و بدون شک با گذشت زمان بهبود خواهد یافت، اما بازی با این دستگاه در حال حاضر بسیار سرگرم کننده است.

چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند

چاپگرهای سه بعدی مبتنی بر تکنیکی به نام تولید افزودنی هستند که مخفف ذوب پرتو الکترونی است که به نام EBM نیز شناخته می شود. چاپگرهای سه بعدی اشیاء فیزیکی سه بعدی را از مدل های طراحی به کمک رایانه (CAD) یا مدل های دیجیتالی ایجاد می کنند که با افزودن مواد در مقیاس میلی متری مانند دانه های پودر، کامپوزیت ها یا لایه های زیست مواد شکل می گیرند.

برخلاف ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی و CNC که از ابزارهای مختلف برش برای ایجاد اشیاء استفاده می‌کنند، چاپگرهای سه بعدی به ابزارهای برش نیازی ندارند. آنها چیزها را مستقیماً بر روی پلتفرمی که بر روی آن ساخته اند می سازند.

جت پرینتر

پرینترهای جت یکی از پرینترهایی هستند که بیشتر در تولیدات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و با نام هایی مانند دستگاه خرما، دستگاه علامت گذاری و چاپگر بارکد نیز از آنها یاد می شود. چاپگرهای جت برای چاپ تاریخ محصول، قیمت محصول، لوگوی شرکت و بارکدهای مختلف بر روی محصولات، از سیستم مشابه پرینترهای جوهرافشان بدون تماس (چاپ جوهر با پاشیدن رنگ از فاصله بسیار کم، حدود چند میلی متر) استفاده می کنند.

چاپگر واکنشی

البته هر محصول در انتهای خط تولید دارای قیمت مصرف کننده، تاریخ تولید و انقضا، شماره سریال، لوگو و ... می باشد. ساخته شده توسط پرینترهای جوهرافشان باید حاوی اطلاعات باشد همچنین می توان از جت پرینترها برای جلوگیری از کپی برداری و تقلب در تولید یک محصول خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، با استفاده از جوهرهای UV بر روی یک جت پرینتر، می توان کلمات نامرئی را روی قسمت خاصی از محصول چاپ کرد و خط تولید می تواند این کلمه را با ابزارهای تأیید خاص تشخیص دهد.

خلاصه ای از معرفی انواع چاپگر

در نهایت جالب است بدانید که به طور متوسط ​​هر دو ماه یکبار مدل های جدید چاپگر در بازار عرضه می شود. اما با گزینه‌های بسیار زیاد، که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، در نهایت یک یا دو گزینه برای استفاده یا کسب‌وکار شما عالی هستند.

در این مقاله از سایت آوای فرهنگ آریا به بررسی 8 نوع پرینتر موجود در بازار به همراه نحوه عملکرد هر کدام پرداختیم. اگر قصد خرید چاپگر برای خود یا شرکت خود را دارید، توصیه می شود از وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ دیدن فرمایید. شما کاربر گرامی می توانید ضمن دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با کیفیت ترین برندهای چاپگر موجود در بازار را با قیمت مناسب خریداری کرده و از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر بهره مند شوید.

ادامه پست: https://avafarhang.com/types-of-printers/



آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا»
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 1 مهر 1402

متن آهنگ قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا علی عبدالمالکی

عذاب وجدان نگیر من حلالت کردم برو و دستاشو بگیر من حلالت کردم
تو خیانت کردی من حلالت کردم بهش عادت کردی من حلالت کردم
من حلالت کردم من حلالت کردم
دستات تو دست اونه خدا میدونه دارم میشم دیوونه
از دست این زمونه دلم خونه
قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا
دارم میمیرم من بی صدا

 

 آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا»




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.