امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

قرص مترونیدازول برای چیست؟ عوارض و طریقه مصرف
نویسنده : donya تاریخ : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

قرص مترونیدازولمترونیدازول (به انگلیسی: Metronidazole) که تحت نام تجاری فلاجیل (به انگلیسی: Flagyl) و دیگر نام‌ها به‌فروش می‌رسد، یک داروی آنتی‌بیوتیک برای باکتری‌های بی‌هوازی و یک ضد انگل است. این دارو توسط پزشکان بیشتر برای درمان عفونت‌های باکتریایی در قسمت‌های متفاوت بدن تجویز می‌شود. قرص مترونیدازول به‌تنهایی یا در کنار سایر آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان بیماری التهابی لگن، التهاب درون‌شامه قلب و واژینوز باکتریال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص در دوزهای 250، 400 و 500 نیز استفاده می‌شود. یکی دیگر از مصارف شایع مترونیدازول برای درمان عفونت‌های ادراری واژن است که معمولا در یک دوره 10 روزه مصرف می‌شود. قرص مترونیدازول با افزایش همه‌گیر شدن کرونا بیشتر مورد استفاده قرار گرفت که در ادامه به تاثیر آن بر روی کرونا اشاره خواهیم کرد.

قرص مترونیدازول برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

Metronidazole یک داروی آنتی بیوتیک است که از آن برای درمان عفونت‌های باکتریایی واژن، معده، کبد، پوست، مفاصل، مغز و نخاع، ریه‌ها، قلب یا جریان خون توسط پزشکان مورد تجویز قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که مصرف این دارو بدون نسخه پزشک مجاز نمی‌باشد. در لیست زیر به انواع بیماری‌هایی که توسط این دارو درمان می‌شود اشاره شده است:

  • ژیاردیازیس (عفونت روده‌ای)
  • آمیبیازیس (نوعی عفونت انگلی)
  • عفونت‌های دندانپزشکی (آبسه، جراحی، عصب کشی)
  • عفونت هلیکوباکتر پیلوری (نوعی عفونت معده)
  • عفونت‌های پوستی
  • عفونت‌های مفصل
  • عفونت‌های لگن
  • التهاب واژن، عفونت ادراری و عفونت ناحیه تناسلی
  • عفونت‌های ناشی از رابطه جنسی و مقاربت

اَشکال دارویی مترونیدازول

مترونیدازول در شکل و دوزهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زیر به آنها اشاره خواهد شد:

  • قرص: مترونیدازول 250 میلی گرم
  • قرص واژینال: قرص مترونیدازول واژینال 500 میلی گرم
  • شیاف واژینال: شیاف مترونیدازول واژینال 500 میلی گرم
  • سوسپانسیون خوراکی: مترونیدازول 125 میلی گرم / 5 میلی لیتر
  • آمپول جهت تزریق وریدی: مترونیدازول 500 میلی گرم / 100 میلی لیتر
  • ژل موضعی: مترونیدازول 0.75
  • ژل واژینال: ژل مترونیدازول واژینال 0.75

عوارض قرص مترونیدازول

مصرف قرص Metronidazole به‌مانند سایر داروها می‌تواند همراه با عوارض جانبی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که اگر این علائم را برای طولانی مدت داشته باشید، می‌بایست مصرف این دارو را قطع کنید و سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.   دیفن هیدرامینبیشتر بخوانید:شربت دیفن هیدرامین، موارد مصرف و بهترین نحوه مصرف

  • سرگیجه
  • سردرد
  • ناراحتی معده
  • حالت تهوع و استفراغ
  • از دست دادن اشتها
  • اسهال
  • یبوست
  • گلودرد
  • خارش
  • متورم شدن زبان

طریقه مصرف قرص مترونیدازول برای عفونت واژن

توجه داشته باشید که مصرف این دارو بدون نسخه پزشک مجاز نمی‌باشد و به همین علت به جهت درمان عفونت واژن بهتر است به بهترین دکتر عفونی و یا بهترین متخصص زنان تهران مراجعه داشته باشید. برای درمان عفونت واژن در خانم‌ها بهتر است از قرص و یا شیاف واژینال و همچنین ژل واژینال مترونیدازول مورد استفاده قرار بگیرد. مقدار قرص و یا شیاف واژینال توسط پزشک مشخص می‌شود و استفاده بیش از 10 روز در سال توصیه نمی‌شود. بعد از مصرف این دارو بهتر است به صورت دراز کش باشید و تا زمان بهبودی با همسر خود رابطه جنسی برقرار نکنید.

قرص مترونیدازول برای اسهال

در برخی موارد قرص مترونیدازول برای درمان اسهال و مشکلات روده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این دارو برای درمان قطعی اسهال نیست. اسهال می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد، پس لطفا خودسرانه و بدون تجویز پزشک این دارو را مصرف نکنید.

آیا قرص مترونیدازول، کرونا و سرماخوردگی را درمان می‌کند؟

قرص مترونیدازول، یک آنتی بیوتیک موثر برای مبارزه با باکتری‌های مختلف و عفونت‌های ناشی از زخم، جراحی، کرونا و … است. توجه داشته باشید که این دارو هیچ تاثیری بر روی ویروس‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا ندارد و تنها می‌تواند در درمان عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

موارد منع مصرف مترونیدازول

افرادی که حساسیت مفرط به مترونیدازول دارند و همچنین مصرف آن در سه ماهه اول بارداری اکیدا ممنوع است. خانم‌های باردار و شیرده تنها با تجویز پزشک مجاز به مصرف هستند. در صورتیکه شما به بیماری‌های کبد و کلیه، کم‌خونی و یا مشکلاتی از جمله اختلال عصبی، اختلال ریتم قلب هستید، قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.



آهنگ جدید نیواد به نام «دیدی»
نویسنده : donya تاریخ : چهار شنبه 29 فروردين 1403

متن آهنگ نیواد دیدی

دوﺑﺎره ﺗﻮ دوﺑﺎره ﻣﻦ ﻣﺮوره ﻛﻠﻰ ﺧﺎﻃﺮه و ﻏﻢ
دوﺑﺎره زﺧﻢ و ﭘﺮ درد ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ ﻣﻴﻜﺸﻪ ﻣﻨﻮ ﺑﺮﮔﺮد
اﮔﻪ ﺗﻮ ﭘﻴﺸﻢ ﻧﺒﺎﺷﻰ ﺑﺮی و ازم ﺟﺪاﺷﻰ
ﺑﮕﻮ ﻛﻰ ﻣﻨﻮ آروﻣﻢ ﻛﻨﻪ
آﺧﻪ ﺗﻮﻜﻪ ﻗﻠﺐ ﻧﺪاﺷﺘﻰ
اﺻﻦ ﻣﻨﻮ دوس ﻧﺪاﺷﺘﻰ
ﭼﺮا ﭼﺸﺎم اﻧﻘﺪه اﺷﻜﻰ ﺷﺪه
ﻣﻦ ﺣﺎﻟﻴﻢ ﻧﻴﺲ ﺑﻬﻢ ﺑﮕﻴﻦ ﭼﻰ ﺷﺪه
دﻳﺪی زدی زﻳﺮش دﻳﺪی ﮔﻔﺘﻢ ﻗﻠﺒﻰ ﻧﺪاری
ﺗﻮ ﻛﻪ ﻣﻴﺪوﻧﺴﺘﻰ ﻣﻴﺮی ﭼﺮا ﻣﻨﻮ ﺑﺎزی ﻣﻴﺪادی
دﻳﺪی ﻳﻪ دروﻏﻰ دﻳﺪی دﺳﺖ رو ﺷﺪ واﺳﻢ
ﺷﺪی ﻳﻜﻰ دﻳﮕﻪ ﻛﻪ اﺻﻦ دﻳﮕﻪ ﺗﻮ رو ﻧﻤﻴﺸﻨﺎﺳﻢ
ﺑﺒﻴﻦ ﻛﺎراﺗﻮ ﺷﺪﻳﻢ دو ﺗﺎ ﻏﺮﻳﺒﻪ
رواﻧﻰ ﺑﻬﺖ ﻣﺮﻳﻀﻢ ﺑﻰ ﻫﻮا از رو ﻏﺮﻳﻀﻪ
ﻧﻴﺴﺘﻰ ﺑﺒﻴﻨﻰ ﻣﻴﺮﻳﺰه ﺳﺘﺎره ﻫﺎ ﻣﺜﻪ اﺷﮏ
ﻫﻴﺸﻜﻰ ﻏﻴﺮ ﺧﻮدت ﻧﻤﻴﺪوﻧﺲ ﻣﻴﺮﺳﻴﻢ ﺑﻪ ﺗﻬﺶ
ﺣﻴﻔﻜﻪ ‌ﺮﺳﻴﺪﻳﻢ ‌ﺒﻬ‌ ﺗﻬﺸ‌ دﻳﺪی رﺳﻴﺪﻳﻢ ﺑﻪ ﺗﻬﺶ
دﻳﺪی زدی زﻳﺮش دﻳﺪی ﮔﻔﺘﻢ ﻗﻠﺒﻰ ﻧﺪاری
ﺗﻮ ﻛﻪ ﻣﻴﺪوﻧﺴﺘﻰ ﻣﻴﺮی ﭼﺮا ﻣﻨﻮ ﺑﺎزی ﻣﻴﺪادی
دﻳﺪی ﻳﻪ دروﻏﻰ دﻳﺪی دﺳﺖ و رو ﺷﺪ واﺳﻢ
ﺷﺪی ﻳﻜﻰ دﻳﮕﻪ ﻛﻪ اﺻﻦ دﻳﮕﻪ ﺗﻮ رو ﻧﻤﻴﺸﻨﺎﺳﻢ

  آهنگ جدید نیواد به نام «دیدی»



هزینه مراقبت های بهداشتی در قبرس شمالی در مقایسه با ایران
نویسنده : donya تاریخ : دو شنبه 20 فروردين 1403


ایران از نظر هزینه های پزشکی کشوری ارزان محسوب می شود و دنیا نیز ایران را به عنوان کشوری ارزان از نظر هزینه های پزشکی می شناسد، هزینه های پزشکی در قبرس شمالی بسته به نوع درمان متفاوت است، اما اگر در قبرس شمالی اقامت داشته باشید می توانید دریافت کنید. خدمات پزشکی رایگان تا سطح غیر تخصصی، اما هزینه های پزشکی برای خدمات پزشکی تخصصی بسیار بیشتر از ایران است.

به طور متوسط ​​هزینه درمان یک خانواده 4 نفره در قبرس شمالی 7 هزار لیر در سال است، اما این رقم برای خانواده های مختلف می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

هزینه دریافت خدمات پزشکی در قبرس شمالی

هزینه دسترسی به مراقبت های بهداشتی در قبرس شمالی بسیار گران است و هزینه های مراقبت های بهداشتی و خدمات اولیه سال به سال افزایش می یابد. مراقبت های بهداشتی در کشور توسط دولت ارائه می شود و به طور کلی برای زایمان رایگان است. با این حال، به دلیل منابع محدود موجود در منطقه، هزینه دسترسی به مراقبت های بهداشتی در قبرس شمالی بسیار بالاتر از سایر نقاط جهان است. مراقبت های بهداشتی خصوصی نیز در دسترس است، اما بسیار گران تر از خدمات ارائه شده توسط دولت است. علاوه بر این، فقدان بیمه و هزینه های درمان خصوصی می تواند برای بسیاری از ساکنان گران باشد.

هزینه درمان های پزشکی در قبرس شمالی euromy


هزینه درمان های پزشکی در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً ارزان است. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری پزشکی کشور است. استاندارد بالایی از مراقبت در قبرس شمالی وجود دارد و کیفیت مراقبت عالی است. هزینه درمان های پزشکی در قبرس شمالی بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است و آن را به گزینه ای جذاب برای گردشگران پزشکی تبدیل می کند. روش هایی مانند جراحی زیبایی، دندانپزشکی و درمان های باروری با هزینه بسیار پایین تری در دسترس هستند و برای کسانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه های پزشکی هستند، گزینه ای عالی است.

مقایسه هزینه درمان در قبرس شمالی با سایر کشورها

اگر هزینه درمان در قبرس شمالی را با سایر کشورها مقایسه کنید، واضح است که هزینه مراقبت های بهداشتی در قبرس شمالی بسیار کمتر از بسیاری از کشورها است. به عنوان مثال، هزینه تعویض مفصل ران در قبرس شمالی 50 درصد کمتر از ایالات متحده است. همچنین هزینه ویزیت پزشک در قبرس شمالی بسیار ارزان تر از انگلستان، استرالیا یا کانادا است. علاوه بر این، هزینه های درمان بیمارستانی در قبرس شمالی به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. این به دلیل عوامل متعددی از جمله این واقعیت است که هزینه زندگی در قبرس شمالی بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. علاوه بر این، دولت قبرس شمالی پایین نگه داشتن هزینه های مراقبت های بهداشتی را در اولویت قرار داده است و کار بسیار خوبی در کنترل هزینه های درمان در منطقه انجام داده است.

امکان تامین مالی درمان در قبرس شمالی

گزینه های تامین مالی درمان در قبرس شمالی بسته به نوع خدمات پزشکی متفاوت است، اما چندین گزینه وجود دارد. کسانی که می خواهند در بیمارستان های خصوصی یا دولتی درمان شوند، می توانند از گزینه های مختلف تامین مالی مانند بیمه درمانی، وام های بهداشتی خصوصی یا کمک های دولتی استفاده کنند. علاوه بر این، برخی از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به افرادی که به صورت نقدی پرداخت می‌کنند، تخفیف می‌دهند. علاوه بر این، در قبرس شمالی موسسات خیریه ای وجود دارند که به افرادی که برای درمان نیاز به کمک مالی دارند کمک مالی می کنند. بسته به نوع درمان پزشکی مورد نیاز، بیمار یا خانواده او می توانند گزینه تامین مالی مناسب را پیدا کنند تا درمان مقرون به صرفه و مقرون به صرفه باشد.

بیمه خصوصی برای درمان در قبرس شمالی

پوشش بیمه خصوصی برای درمان در قبرس شمالی در حال افزایش است. این عمدتا به این دلیل است که کیفیت مراقبت در کشور در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته و هزینه های درمان کمتر از سایر نقاط جهان است. پوشش بیمه خصوصی یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند همان درمانی را که در کشور خود دریافت می کنند بدون هزینه بالا دریافت کنند. شرکت‌های بیمه خصوصی طرح‌های پوششی مختلفی ارائه می‌کنند و پوشش‌ها می‌تواند از پایه تا جامع باشد. بیمه خصوصی یک راه محبوب برای مردم برای دریافت مراقبت های پزشکی مورد نیاز در قبرس شمالی است.



افسردگی پس از مهاجرت از علائم تا درمان
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 19 فروردين 1403


مهاجرت یک تغییر بزرگ در زندگی همه است و می تواند باعث مشکلات روانی از جمله اضطراب و افسردگی شود. افسردگی پس از مهاجرت ناشی از جدایی از خانواده، دوستان و محیط آشنا، ناتوانی در سازگاری با فرهنگ و محیط جدید، افزایش تنهایی و بازداری در جوامع جدید، از دست دادن اعتماد به نفس و ناتوانی در اعتماد به دیگران است. برای پیشگیری، سعی کنید با افراد جدیدی که ملاقات می کنید، روابط اجتماعی ایجاد کنید، در این راستا می توانید در کلاس های ورزشی، باشگاه های ورزشی یا سایر فعالیت های مشترک شرکت کنید.

اگر افسردگی پس از مهاجرت شما شدید است و به نظر می رسد که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت، بهتر است به یک روانپزشک یا مشاور روانشناسی مراجعه کنید. آنها می توانند شما را راهنمایی کنند و درمان افسردگی شما را شروع کنند.

غم بعد از هجرت چیست؟

افسردگی پس از مهاجرت نوعی افسردگی است که در بین افرادی که مهاجرت می کنند رایج است و بیش از نیمی از افراد با آن درگیری دارند. مهاجرت به یک کشور جدید می تواند چالش ها و نگرانی های زیادی را به همراه داشته باشد که می تواند باعث افسردگی یا بدتر شدن علائم آن شود.

علائم افسردگی پس از مهاجرت شامل افزایش اضطراب، افزایش تنهایی، کاهش اشتها، کاهش عملکرد کاری، خستگی و کاهش انگیزه، افزایش خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روانی، افزایش مشکلات خواب و اختلالات خواب و همچنین افکار منفی و احساس حقارت و حقارت است. ناامیدی .

برای درمان افسردگی پس از مهاجرت می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. این روش ها شامل ایجاد روابط اجتماعی با افراد جدید، شرکت در فعالیت های گروهی، تنظیم برنامه روزانه، حفظ سلامت روحی و جسمی، جستجوی خدمات حمایت روانی و ارتباط با اعضای سابق خانواده و دوستان است.

اگر پس از مهاجرت بسیار افسرده هستید، توصیه می شود به پزشک یا روانپزشک مراجعه کرده و درمان مناسب را شروع کنید. این درمان ممکن است شامل روان درمانی، داروهای ضد افسردگی یا درمان های مکمل و جایگزین باشد. در ادامه مقاله بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

علائم و نشانه های افسردگی پس از مهاجرت چیست؟

افسردگی پس از مهاجرت می تواند با علائم و نشانه های مختلفی همراه باشد. فرد ممکن است از دست دادن انگیزه، خستگی و عملکرد روزانه را تجربه کند.

فردی که از PTSD رنج می برد، ممکن است به دلیل تغییرات زیاد در زندگی و سازگاری با فرهنگ جدید، دائماً احساس اضطراب و ترس کند و با مشکلاتی روبرو شود.

این افراد ممکن است احساس تنهایی کنند که ممکن است به دلیل جدایی از خانواده و دوستان قدیمی، ناتوانی در سازگاری با فرهنگ و محیط جدید و از دست دادن حمایت اجتماعی باشد.

احساس کمبود وزن نیز یکی از علائم افسردگی پس از مهاجرت است و می تواند منجر به بی انگیزگی و احساس بی اهمیتی شود.

احساس بی اهمیتی و ناامیدی و افکار منفی از دیگر علائم افسردگی پس از مهاجرت است که ممکن است با استرس و مشکلات روانی در محل اقامت جدید مرتبط باشد.

در این نوع افسردگی، فرد ممکن است دچار اختلالات خواب مانند بی خوابی، بیدار شدن در شب، به خواب رفتن یا خوابیدن بیش از حد عمیق شود. علاوه بر این، ممکن است فرد علاقه ای به فعالیت های روزانه نداشته باشد یا از آن لذت نبرد.

لازم به ذکر است که افسردگی پس از مهاجرت می تواند منجر به مشکلات جسمی مانند سردرد، درد عضلانی و خستگی مزمن شود.

راه های درمان افسردگی پس از مهاجرت

درمان افسردگی پس از مهاجرت به علت و شدت علائم بستگی دارد. درمان این نوع افسردگی ممکن است شامل یک یا ترکیبی از روش های مختلف باشد. euromy برخی از روش های درمانی عبارتند از:


روان درمانی

روان درمانی معمولاً به عنوان اولین درمان برای افسردگی پس از مهاجرت استفاده می شود. در این روش تلاش می شود تا با کمک روانشناس علائم افسردگی شناسایی شود و با استفاده از روش های مختلف از جمله روش های شناختی رفتاری به افراد کمک شود تا از این موقعیت ها فرار کنند. در این روش با یک روانشناس ملاقات خواهید کرد و طی مشاوره با او قادر خواهید بود در مورد علائم و علل افسردگی صحبت کنید و راه هایی برای مدیریت و از بین بردن این علائم بیابید.

دارو

در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهای ضد افسردگی تجویز کند. این داروها معمولاً شامل داروهای ضد افسردگی هستند که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و علائم افسردگی را کاهش دهید.

تغییرات در سبک زندگی

در برخی موارد، تغییر سبک زندگی می تواند به غلبه بر افسردگی پس از مهاجرت کمک کند. به عنوان مثال، ورزش منظم، تغییر عادات و فعالیت های روزانه، شرکت در فعالیت های اجتماعی و داشتن یک سبک زندگی سالم می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

تغییر شغل، تغییر محیط زندگی، شروع فعالیت های جدید و تغییر برنامه روزانه می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

حمایت جامعه

حمایت خانواده، دوستان، همکاران و افراد مهم می تواند به شما کمک کند تا با بحران پس از مهاجرت کنار بیایید. شرکت در رویدادها و فعالیت های اجتماعی می تواند به شما کمک کند با افرادی که تجربیات مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید و از تجربیات آنها بهره مند شوید.

تکنیک های مدیتیشن و آموزش مغز

تکنیک‌های مدیتیشن، تمرین‌های ذهنی و تکنیک‌های تنفسی می‌توانند به شما کمک کنند استرس روزمره و افکار منفی را کاهش دهید و احساس آرامش و رضایت بیشتری داشته باشید. هنگامی که این تکنیک ها را به طور منظم تمرین می کنید، می توانید بهبود قابل توجهی را در خلق و خوی خود تجربه کنید و علائم افسردگی پس از مهاجرت را کاهش دهید.

به طور کلی، درمان افسردگی پس از مهاجرت مستلزم تلاش مداوم و همکاری با پزشک و روانشناس است. با ترکیب چندین روش درمانی و پیروی از توصیه هایی مانند تغییر سبک زندگی، ورزش روزانه و جستجوی حمایت اجتماعی، می توانید بهبودهای قابل توجهی را در خلق و خو و کیفیت زندگی خود تجربه کنید.

مهاجرت می تواند اثرات متعددی بر روان داشته باشد، از جمله احتمال افسردگی. علائم افسردگی پس از مهاجرت شامل اضطراب، نگرانی، خستگی، بی اشتهایی، ضعف، تمرکز ضعیف، بی خوابی، افزایش وزن، کاهش وزن، فراموشی یا تغییر در الگوهای خواب است. این علائم ممکن است برای اولین بار پس از مهاجرت یا پس از چندین ماه یا حتی سال ها ظاهر شوند. اما اگر چندین هفته است که احساس افسردگی می کنید، بهتر است با پزشک متخصص یا بهترین روانشناس مشورت کنید و در صورت لزوم درمان مناسب را شروع کنید.

رابطه از راه دور بعد از جدایی

یک رابطه از راه دور پس از مهاجرت می تواند با چالش های مختلفی همراه باشد. برخی از این موارد عبارتند از: حفظ یک رابطه عاطفی از راه دور و برقراری ارتباط با یک شریک عاطفی، سازگاری با تفاوت های فرهنگی و زمانی، برقراری ارتباط زمانی که شما و همسرتان در کشورهای مختلف زندگی می کنید و کمبود امکانات ارتباطی. مشکلات در روابط عاطفی از راه دور پس از مهاجرت. برای تسکین دلتنگی خود، می توانید از برنامه هایی استفاده کنید که قابلیت کنفرانس ویدیویی را ارائه می دهند. اما همانطور که می دانید استفاده از این ابزارها فقط تا حدی به شما کمک می کند زیرا خلاء بزرگی را که شریک زندگی تان از دست داده است احساس خواهید کرد.

همه ما می دانیم که وقتی شریک زندگی ما حضوراً با ما است، یک ارتباط عاطفی و درک متقابل داریم و این به این دلیل است که بسیاری از افراد از Communicators برای ارسال پیام های خود از طریق زبان بدن و موارد دیگر استفاده می کنند. مهم است که در این شرایط فرصت لمس شریک عاطفی خود را داشته باشید.

با این جزئیات، برخی از افراد گیج می شوند که آیا باید یک رابطه از راه دور را حفظ کنند. اما نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد چرا که موضوع نیاز به بررسی گسترده دارد. برای پاسخ به این سوال توصیه می کنیم از یک روانشناس مجرب کمک بگیرید.

اخرین حرف

حرکت می تواند اثرات مختلفی بر سلامت روان شما داشته باشد، از جمله افسردگی. علائم افسردگی پس از مهاجرت عبارتند از: اضطراب، افسردگی، خستگی، بی اشتهایی، ضعف، عدم تمرکز، بی خوابی، افزایش وزن، کاهش وزن، فراموشی یا تغییر در الگوهای خواب. این علائم ممکن است برای اولین بار پس از حرکت یا پس از چند ماه یا چند سال ظاهر شوند. با این حال، اگر چند هفته ای است که احساس افسردگی می کنید، بهتر است با یک پزشک متخصص یا یک روانشناس خوب مشورت کنید و در صورت لزوم درمان مناسب را شروع کنید.



آهنگ قدیمی فرزاد فرزین به نام «آره آره»
نویسنده : donya تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1402

متن آهنگ فرزاد فرزین آره آره

تو مثل یه حس قشنگی واسم پیشتم نباشم پیشته حواسم
یه لحظم تو فکرم کسی به جز تو نبود عزیزم
پر انرژی مثبت چشمات یه جور خاصیه تو حالت چشمات
که آدم نخوادم میره دلش با نگاه سادت
آره آره آره دلم دوست داره حالا تو قلبم تویی همه کاره
آره آره میشه که بمونی پیش من دیوونه واسه ی همیشه
انگاری با تو یه آدم دیگم من خجالتی پیش همه میگم
میخوامت که ثابت بشه به دنیا تورو میخوامت
اگه به من باشه میخوام که بمونی ولی باز عشق من خودت میدونی
که باشی کنارم من که محاله تنهات بذارم

 https://musicdel.ir/single-tracks/177122/



آهنگ مرتضی پاشایی به نام «به خدا»
نویسنده : donya تاریخ : جمعه 6 بهمن 1402

متن آهنگ مرتضی پاشایی به خدا

ﺑﻪ ﺧﺪا زوده
زوده ﻛﻪ ﺑﮕﻰ دﻳﮕﻪ ﺣﺮﻓﻰ ﻧﻤﻰ ﻣﻮﻧﻪ
ﺑﻪ ﺧﺪا زوده
زوده واﺳﻪ ﻣﺮدن اﻳﻦ دل دﻳﻮوﻧﻪ
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺧﻴﻠﻰ زوده
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺳﺨﺘﻪ
ﺳﺨﺘﻪ ﻛﻪ ﺑﺨﻮام ﺑﻤﻮﻧﻢ ﺑﻰ ﺗﻮ، ﺗﻮ دﻧﻴﺎ
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺳﺨﺘﻪ
ﺳﺨﺘﻪ ﻛﻪ ﺑﮕﻰ ﻧﺒﻮده ﭼﻴﺰی ﺑﻴﻦ ﻣﺎ
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺧﻴﻠﻰ ﺳﺨﺘﻪ
دﻟﺘﻮ راﺣﺖ واﺳﻪ ﻫﻤﻴﺸﻪ
ﻧﮕﻮ ﺑﺮﻳﺪی ﺳﺎده
اوﻧﻰ ﻛﻪ اﻳﻨﺠﺎﺳﺖ
دﻟﺸﻮ راﺣﺖ ﺑﻪ ﺗﻮ داده
ﺑﮕﻮ ﻳﻪ ﺧﻮاﺑﻪ
ﺑﮕﻮ ﻣﻰ ﻣﻮﻧﻰ
ﻧﺮو ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻢ ﺑﻰ ﺗﻮ
ﻣﻰ ﻣﻴﺮه آﺧﻪ دل ﺷﻜﺴﺘﻢ
ﺗﺎ ﺑﺮی ﺗﻮ
ﺑﻪ ﺧﺪا دﻳﺮه
ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ ﺑﻪ ﺗﻮ اﻳﻨﺠﻮری واﺑﺴﺘﻢ
ﺑﻪ ﺧﺪا ﻇﻠﻤﻪ
ﻣﻰ دوﻧﻰ ﻛﻪ ﻗﻠﺒﺘﻮ ﻫﻴﭻ ﻣﻮﻗع ﻧﺸﻜﺴﺘﻢ
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺧﻴﻠﻰ دﻳﺮه
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺑﻰ ﺗﻮ
اﻳﻦ ﺧﻮﻧﻪ واﺳﻢ ﻣﺜﻪ زﻧﺪوﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺗﻨﻬﺎم
اﻳﻦ ﺧﻮاﺑﻪ ﺑﮕﻮ ﻧﻤﻴﺮی
ﺑﮕﻮ اﻳﻨﺠﺎﻳﻰ
ﺑﻪ ﺧﺪا ﺧﻴﻠﻰ ﺗﻨﻬﺎم

 https://musicdel.ir/single-tracks/309011/



وایمکس چیست و چگونه کار می کند ؟
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 17 دی 1402

معرفی وایمکس :  WiMAX، مخفف عبارت «World Wide Interoperability for Microwave Access» و به معنای قابلیت تبادل و استفاده از اطلاعات در سطح جهانی، با دسترسی به امواج ماکروویو (امواج الکترو مغناطیسی در طیف فرکانسی رادیویی) می باشد.وایمکس یک سازمان تجاری صنعتی است و مشابه Wi-Fi می باشد.اما با سرعتی بالاتر که در مسافت های طولانی تر و با تعداد بیشتری از کاربران،کاربرد دارد.وایمکس توانایی ارائه خدمات در مناطقی که دارای محدودیت های فیزیکی از جمله زیر ساخت های سنتی سیمی هستند را دارا می باشد.وایمکس یک نسخه استاندارد از اترنت است که به عنوان یک جایگزین برای فن آوری هایی همچون مودم های کابلی DSLو لینک T1/E1در نظر گرفته شده است.در دوره آموزش نتورک پلاس و معرفی تکنولوژی های WAN به وایمکس هم اشاره می کنیم.

چگونگی نامگذاری وایمکس

 

انجمن وایمکس که در سال 2001برای ارتقای هم نوایی وهمکنش پذیری استاندارد IEEE802.16 تاسیس شد،نام وایمکس را به عنوان یک فناوری برپایه ی این استاندارد انتخاب نمودند. وایکمس چیست ، وایمکس و استاندارد های آن

 

نسخه اولیه استاندارد وایمکس که توسط IEEE 802.16برای فناوری حلقه های محلی بی سیم یا (WLL) که در طیف رادیویی 10.66GHZعمل می کرد صادر شده است IEEE802.16aدر سال 2004با افزودن مشخصاتی برای محدوده ی 2تا11 گیگاهرتز به نام 2004-IEEE802.16 به روز رسانی شد.که این استاندارد نیز درسال 2005 مجدداً به 2005-IEEE802.16 اصلاح گردید .نسخه ی فعلی وایمکس بر پایه ی استاندارد 2005IEEE802.16e- است که در واقع اصلاح شده ی استاندارد 2004-IEEE802.16e می باشد.این اصلاحیه به شرح زیر است:

 

    افزودن پشتیبانی از سیار بودن وایمکس ،سیستم آنتن سازگار پذیر(Adaptive Antenna system)و فناوری (MIMO)،معرفی Turbo coding-افزودن یک کلاسQOSبرای کاربردهای VOIP،طرحهای گوناگون آنتن و...

    استاندارد پایه wimax IEEE802.16 می باشد که از استانداردIEEE802.16d بعنوان وایمکس ثابت و از IEEE802.16e بعنوان وایمکس سیار نام می برند.سیستم wimax امکان دسترسی با نرخ داده ی 40Mbps را عرضه می کند که با استاندارد IEEE802.16 سرعت انتقال داده تا 1Gbps افزایش می یابد.

 

وب سایت توسینسو

سیستم WiMax از دو بخش تشکیل شده است :

 

    WiMax Tower: برج وایمکس که مشابه برج‌های مخابراتی است و قادر به پوشش تا شعاع 30000 مایل مربع است . (تقریباً 8 هزار کیلومتر مربع).

    WiMax Receiver : شامل آنتن گیرنده امواج مایكروویو، كه میتواند برحسب موقعیت گیرنده از یك قطعه كوچك گیرنده Wi-Fiدر یك لپ تاپ تا گیرنده فرستنده داخلى در یك اداره متفاوت باشد. ایستگاه WiMax Tower به طور مستقیم به اینترنت باند پهن بالا از طریق اتصال سیمی متصل می‌شود. ونیز قادر است به یک WiMax Tower دوم(که اغلب Backhaul گفته می‌شود) متصل شود. از آنجایی که یک Tower منفرد تا 30000 مایل مربع پوشش میدهد، موجب پوشش تمام مناطق دور افتاده و روستایی بوسیله Wimax شده است.

 

وب سایت توسینسو

ویژگی‌ها و مزایای فنی WiMax:

 

    رنج فرکانس از 2GHZ تا 66GHZ

    پهنای باند از1.5GHZ تا 20MGHZ

    نرخ تبادل اطلاعات تا 70Mbps

    تحت پوشش قرار دادن محدوده‌ای به شعاع 50Km

    تبادل اطلاعات بین فرستنده و گیرنده به صورت line-of-sight و non-line-of-sight

    امکان اتصال به لینک‌های کابلی DSL و T1/E1

    قابلیت سازگاری با تکنولوژی‌هایی مانند Wi-Fi

    پشتیبانی از توپولوژی‌های تحت استاندارد IEEE مانند Token Ring و نیز ساختارهایی خارج از استاندارد IEEE مانند LLC

 

انواع مودم‌های ایستگاه کاربر

 

مودم‌هایی که ایستگاه‌های کاری WiMAX می‌توانند از آنها برای ارتباط با شبکه استفاده کنند یا ,(CPE) به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

 

    مودم‌های Indoor که در محل کار و منازل قابل استفاده اند.

    مودم‌های Outdoor که در بلندترین محل‌های ساختمان، خارج از محیط کار و یا منزل، بر روی یک میله یا دکل نصب و استفاده میشود.

 

    تفاوت عمده این دو نوع مودم در قدرت فرستنده و گیرنده RF آنها است.

    مودم‌های Indoor توان کمتری نسبت به مودم‌های Outdoor دارند بنابراین استفاده از آنها در داخل منزل بلا مانع است.

 

طبقه بندی تجهیزات وایمکس

 

تجهیزات WiMAX را بر اساس سطوح مختلف شبکه همچون کاربران، شبکه دستیابی رادیویی و شبکه هسته به شکل زیر طبقه بندی می کنند :

 

    تجهیزات کاربران: این تجهیزات را CPE )Customer Premises Equipment ) می نامند و در بردارنده ی تجهیزات ارتباطی داخلی (Indoor)، تجهیزات ارتباطی بیرونی (Outdoor)، تجهیزات USB و تراشه های قابل نصب در کامپیوترها و لپ تاپ ها میباشد.

    تجهیزات دسترسی شبکه رادیویی:این دسته از تجهیزات موجب ارتباط کاربران با هسته شبکه شده و شامل نقاط دسترسی و ایستگاههای پایه (BS) می شوند که مدیریت منابع رادیویی را برعهده دارند. یک ایستگاه پایه WiMAX شامل سخت افزار کنترلی ،آنتن ها، دکل WiMAX و کابلهای تغذیه است.

    تجهیزات هسته شبکه:این بخش شامل سیستم های مدیریتی شبکه، تجهیزات مربوط به نظارت بر کاربران، روترها و واسط های خاص جهت ارتباط با شبکه های مختلف است. بخش هسته در شبکه WiMAX، بخشی است مابین ایستگاه پایه WiMAX و زیرساخت صوت یا داده شبکه که در آن ترافیک مشترکان WiMAX از طریق روترها و سوییچ ها انتقال داده میشود . طراحی مناسب شبکه IP و مهندسی مناسب این تجهیزات، خدمات با کیفیت بسیار بالایی را برای کاربران نهایی تضمین می کند و موجب سادگی عملیات برای ارائه دهندگان WiMAX می شوند.

 

انواع سرویس های وایرلس وایمکس

 

WiMax می‌تواند دو نوع سرویس Wireless را مهیا کند:

 

    None-line-of-sight:شبیه به سرویس Wi-Fi، در جاییکه یک آنتن کوچک روی کامپیوترتان به برج متصل شود. در این حالت، WiMax رنج فرکانسی پایین 2GHZ تا 11GHZ(شبیه به Wi-Fi )استفاده می‌کند. موانع فیزیکی باعث شده که انتقالات طول موج کوتاه به راحتی شکسته نشوند. آنها قادر به خمیدگی و انکسار در اطراف مانع هستند. در این نوع دستیابی به شعاع 4 تا 6 مایلی(25 مایل مربع یا 65 کیلومتر مربع) را پوشش می‌دهد.

 

    Line-of-sight:هنگامیکه یک آنتن ثابت از بالای تیر یا بام به طور مستقیم به WiMax Tower اشاره می‌کند. اتصال line-of-sight قوی‌تر و پایدارتر است. بنابراین توانایی فرستادن مقدار زیادی اطلاعات با خطای کمتر را دارد. انتقالات line-of-sight فرکانس‌های بالا با رنج ممکن 66GHZ رااستفاده می کند. بوسیله آنتن‌های line-of-sight قوی‌تر، ایستگاه فرستنده WiMax اطلاعات را به کامپیوترها و روترهایی با قابلیت WiMax که در شعاع 30 مایلی فرستنده هستند، می‌فرستد.(3600 مایل مربع یا 9300کیلو مترمربع را پوشش می دهد).

 

عوامل مؤثر بر کیفیت WiMax

 

    عوامل محیطی همچون پوشش گیاهی منطقه، ارتفاع درختان، وجود کوه‌ها، دره‌ها و حتی سطح آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها باعث ایجاد انعکاس و چند مسیرگی‌های رادیویی می‌شوند.

    شرایط آب و هوایی

    معماری مختلف شهرها، حتی در بهترین طراحی‌ها نیز ممکن است نقاط کوری را ایجاد کند.

    آلودگی‌های فرکانسی در پهنای باند مورد استفاده نیز سطح سیگنال دریافتی را تخریب می‌کند.

 

مقایسه ی وایمکس باWi-Fi

 

    Wi-Fiتحت استاندارد IEEE802.11می باشد.به کمک وایمکس سرعت داده هایی مانند Wi-Fiپشتیبانی می شود وموضوع تداخل امواج نیز کاهش می یابد.یکی از ویژگی های این تکنولوژی عدم نیاز به دید مستقیم بین مشترکان ودکل های BTSاست

    Wi-Fi به طور معمول دسترسی به شبکه ی محلی در اطراف یک یا چند صدپایی با سرعت 54Mbpsرا فراهم می کند اما یک آنتن وایمکس دارای برد تا40کیلومتر با سرعت 70Mbpsاست.

    Wi-Fiبرای برنامه های کاربردی شبکه LANبرای هر دستگاه CPE از 1 تا 10 کاربر مشترک در نظر می گیرد.

    در Wi-Fi (اندازه ی کانال ثابت20MHZاست) اما وایمکس از(1.5MHZتا20MHZ) میباشد.

    سرویس وایمکس به منظور پهنا رسانی در محدوده ی MANبوده وشبکه هایی با مقیاس بزرگ را در بر می گیرد.ولی Wi-Fiبرای شبکه های LANکاربرد دارد.در واقع بیشترین تفاوت میان Wi-Fi و WiMax سرعت نیست بلکه فاصله است, WiMax مایل‌ها جلوتر از Wi-Fi است.

    دامنه Wi-Fi در حدود 100 فوت(30 متر) است در حالیکه WiMax دستیابی بی سیم را تا شعاع 30 مایلی پوشش می‌دهد.

    سیستم Wi-Fiبا بهره گیری از الگوریتم های WEPوWPA وپسوردهای 64و128 بیتی ،امنیتی به نسبت قابل قبول ارائه می دهد.حال آن که وایمکس با روش های مختلف رمز گذاری نظیر CCMو CBCوCTR امنیت شبکه را فراهم می کند.

    پهنای باند در سیستم وایمکس بیشتر از Wi-Fiاست.به طوری که پهنای باند تا حد اکثر برابر54Mbps میباشد.که دلیل این تفاوت در موج های این دو سرویس است.همچنین با خرید و اتصال یک Access pointشخصی به خط PSLخود قادر خواهیم بود اینترنت را به صورت Wi-Fiاستفاده کنیم .در حالی که خرید چنین تجهیزاتی برای وایمکس ممکن نیست.

 

ساختار شبکه Wimax

 

ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺑﻪ ﻛﺎر رﻓﺘﻪ در ﺷﺒﻜﻪي WiMAX را ﻣﻲﺗﻮان ﺑﻪ دو ﻗﺴﻤﺖ ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺳﻤﺖ ﻛﺎرﺑﺮ و ﺗﺠﻬﻴﺰات اﻳﺴﺘﮕﺎه ﭘﺎﻳﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﺮد.

 

1- ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺳﻤﺖ ﻛﺎرﺑﺮ : ﺑﻪ دو ﻗﺴﻤﺖ ﺗﺠﻬﻴﺰات داﺧﻠﻲ(IDU)و ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺧﺎرﺟﻲ(ODU)ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﺷﻮد ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻛﺎﺑﻞ اﺗﺮﻧﺖ Cat 5 ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﺘﺼﻞﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. IDU و ODU ﻫﻤﺎن واﺣﺪﻫﺎي دﺳﺘﺮﺳﻲ WiMAX ﻫﺴﺘﻨﺪ.IDUﺷﺎﻣﻞ ﻣﻮدم و دﻳﮕﺮ ﻗﻄﻌﺎﺗﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ وﻇﻴﻔﻪ ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط ﺷﺒﻜﻪي ﺑﻲﺳﻴﻢ و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﭘﻬﻨﺎي ﺑﺎﻧﺪ را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دارد. ﺳﻪ ﻧﻮعIDU دارﻳﻢ ﻛﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از:

 

    ﭘﻞ داده ي ﭘﻬﻦﺑﺎﻧﺪ

    دروازه ي ﺻﺪا

    دروازه ي ﺷﺒﻜﻪ

 

ODU، ﻳﻚ وﺳﻴﻠﻪي ﺗﻮان ﺑﺎﻻ و ﭼﻨﺪﺣﺎﻣﻠﻲ اﺳﺖ، ﻛﻪ ﺑﻪ ﻳﻚ آﻧﺘﻦ ﺧﺎرﺟﻲ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﻲﺷﻮد. اﻳﻦ وﺳﻴﻠﻪ موجب ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺳﻴﮕﻨﺎل و ﺗﻮان ارﺳﺎل ﺑﺎﻻ و داﺷﺘﻦ ﺣﺪاﻗﻞ ﺗﺪاﺧﻞ ﻃﺮاﺣﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ و ﺳﺎﺧﺘﺎر آن ﺑﻪ شکلی اﺳﺖ ﻛﻪ اﺧﺘﺸﺎش ﻛﻤﺘﺮ بر آن تاثیر میگذارد. از ﻣﺰاﻳﺎي آن ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ازﻋﻤﻠﻴﺎت ﭼﻨﺪ ﻛﺎﻧﺎﻟﻪ، ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ از ﭘﻬﻨﺎي ﺑﺎﻧﺪ ﺑﺎﻻي14MHZ و ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ اﺗﺼﺎل ﺑﻪ واﺣﺪ دﺳﺘﺮﺳﻲ داﺧﻠﻲو ﺧﺎرﺟﻲاﺳﺖ.

 

CPEﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺛﺎﺑﺖ(SS) و ﻳﺎ ﻣﺘﺤﺮك (MS)ﺑﺎﺷﺪ.

2- ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺳﻤﺖ اﻳﺴﺘﮕﺎه ﭘﺎﻳﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از :

 

    اﻳﺴﺘﮕﺎه ﭘﺎﻳﻪي ﭘﺮﺗﺮاﻛﻢ: دارایﻳﻚ واﺣﺪ ﭘﺮدازﻧﺪه ي ﺷﺒﻜﻪ، ﻣﺎژول واﺣﺪ ﭘﺮدازﻧﺪه ي ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ، ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻮان و ﻣﺎژول ﺗﻐﺬﻳﻪ ﺗﻮان اﺳﺖ. ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻗﻄﻌﺎت آن در ﺣﻴﻦ ﻛﺎر ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﻫﺴﺘﻨﺪ، اﻳﺴﺘﮕﺎه ﭘﺎﻳﻪي ﻛﻮﭼﻚ ،ﻛﻪ اﻳﻦ وﺳﻴﻠﻪ ﻳﻚ ﺳﺮوﻳﺲ ﭘﻬﻦﺑﺎﻧﺪ ﻣﺆﺛﺮ وارزانﻗﻴﻤﺖ را در ﻣﻨﺎﻃﻖ روﺳﺘﺎﻳﻲ ﻛﻢﺗﺮاﻛﻢ اراﺋﻪ ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﺷﺎﻣﻞ ﻳﻚ ﻣﺎژول ﻣﺴﺘﻘﻞ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ واﺣﺪ رادﻳﻮﻳﻲ ﺧﺎرﺟﻲ ﺷﺒﻴﻪ ﺧﻮدارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﻣﻲﻛﻨﺪ و از ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻨﺒﻊ AC و DC ﺗﻐﺬﻳﻪ ﻣﻲﺷﻮد.

    واﺣﺪ ﭘﺮدازش ﺷﺒﻜﻪ: ﻛﻪ ﻗﻠﺐ اﻳﺴﺘﮕﺎه ﭘﺎﻳﻪ است و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان واﺣﺪ ﭘﺮدازﻧﺪه ي ﻣﺮﻛﺰي، ﺗﺠﻬﻴﺰات اﻳﺴﺘﮕﺎه ﭘﺎﻳﻪ و ﺗﻤﺎم ﻣﺸﺘﺮﻛﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ آن ﻣﺘﺼﻞاﻧﺪ را ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻲﻛﻨﺪ.

    ﻛﻨﺘﺮلﻛﻨﻨﺪه ي ﻧﻘﻄﻪي دﺳﺘﺮﺳﻲ WiMAX: از وﻇﺎﻳﻒ آن، اﻋﺘﺒﺎر دادن ﺑﻪ راﺑﻄﻪي ﺑﻴﻦ ﻗﻄﻌﺎت و ﻛﺎرﺑﺮان ﺑﺎ ﺳﺮوﻳﺲدﻫﻨﺪه اﺻﻠﻲ، ﺗﻮاﺑﻊ اﻣﻨﻴﺘﻲ ﺑﺮاي ﻛﻠﻴﺪﻫﺎي اﻋﺘﺒﺎري، ﻛﻨﺘﺮلﻛﻨﻨﺪهﻫﺎي ﺻﻔﺤﻪﺑﻨﺪي، ﻧﻘﻄﻪي ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮي ﺳﻴﺎﺳﺖﻫﺎي ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳﺮوﻳﺲ، ﻛﻨﺘﺮل ورودي ﭼﺮﺧﺸﻲ ﺑﺎ اﻧﺘﻘﺎل اﻳﺴﺘﮕﺎه، ﻛﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﻲ و ﻧﻘﻄﻪي ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮي اﻧﺘﻘﺎل اﻳﺴﺘﮕﺎه است.

 

مدلهای عملیاتی wimax

 

1. توپولوژی PTP:یکﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي point to pint از ﻳﻚ ﻣﺴﺎﻓﺖ ﻃﻮﻻﻧﻲ و ﻳﻚ ﭘﻴﻮﻧﺪ wireless ﺑﺎ ﻇﺮفیتی ﺑﺎﻻ ﺑﻴﻦ دو ﺳﺎﻳﺖ بوجود می آید .ﻣﻌﻤﻮﻻ، ﺳﺎﻳﺖ ﻣﺮﻛﺰي ﻣﻴﺰﺑﺎن ( BS Base Station) و ﺳﺎﻳﺖ راه دور ﻣﻴﺰﺑﺎن(SS (Subscriber Stationاﺳﺖ. BS ارﺗﺒﺎﻃﺎت و ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎي اﻣﻨﻴﺘﻲ را ﺑﺮاي اﻳﺠﺎد ﭘﻴﻮﻧﺪ ﺑﺎ SS ﻛﻨﺘﺮل ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي PTP ﺑﺮاي ﺳﺮوﻳﺲﻫﺎي backhaul ﺑﻲ ﺳﻴﻢ ﺑﺎ ﭘﻬﻨﺎي ﺑﺎﻧﺪ ﺑﺎﻻ در ﻳﻚ ﻣﺤﺪوده ي وﺳﻴﻊ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ (در ﺣﺪود 48 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ )ﺑﻪ ﺻﻮرت ﭘﺨﺶ ﺳﻴﮕﻨﺎل (LOS (Line Of Site ﻳﺎ (NLOS (None Line Of Site اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﺷﻮد.

 

2. توپولوژی PMP:ﻳﻚ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي ﻳﻚ ﻧﻘﻄﻪ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ از ﻳﻚ BS ﻣﺮﻛﺰي ﻛﻪ ﭼﻨﺪﻳﻦ SS را حمایت ﻣﻲﻛﻨﺪ، بوجود آمده و امکان دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺑﻪ ﺷﺒﻜﻪ را از ﻳﻚ ﻣﻜﺎن ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻣﻜﺎن دﻳﮕﺮ ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﻲﻛﻨﺪ. اﻳﻦ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺮاي ﻣﻮارد زﻳﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﺷﻮد:

 

    دﺳﺘﺮﺳﻲ ﭘﻬﻦﺑﺎﻧﺪ ﻓﻮاﺻﻞ دور

    اﺗﺼﺎل ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺑﺮاي دﻓﺎﺗﺮ راه دور ﻛﻪ از اﻫﻤﻴﺖ ﺧﺎﺻﻲ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ

    ﺳﺮوﻳﺲﻫﺎي backhaul (خطی با پهنای باند بالا بین BS و SS) ﺑﻲﺳﻴﻢ ﺑﺎ ﻣﺤﺪوده ي ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ وﺳﻴﻊ ﺑﺮاي ﭼﻨﺪﻳﻦ ﺳﺎﻳﺖ

    ﺷﺒﻜﻪي PMP ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻧﺘﻘﺎل LOS و NLOS ﻛﺎر ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﻫﺮ BS در PMP ﻳﻚ ﻣﺤﺪوده ي ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ در ﺣﺪود 8 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ دارد.

 

3. توپولوژی Multi Hop Relay: اﻳﻦ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي ﺗﻮﺳﻂ IEEE 802.16j-2009 ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻫﺪف آن ﺗﻮﺳﻌﻪي ﻣﺤﺪوده ي ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ BS ﺑﺎ اﺟﺎزه دادن ﺑﻪ SSﻫﺎﺑﺮاي ﺑﺎزﭘﺨﺶ ﺗﺮاﻓﻴﻚ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان (RS(Relay Stationاﺳﺖ. دادهﻫﺎي ﺑﺎزﭘﺨﺶ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ RSﻫﺎي ﻣﺠﺎور ﺑﻪ ﻳﻚ SS در ﺧﺎرج از ﻣﺤﺪوده ي BS ﻓﺮﺳﺘﺎدهﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. ﻳﻚ RS ﻓﻘﻂ ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺗﺮاﻓﻴﻚ را ﺑﻪ ﺳﻤﺖ RS/SSﻫﺎﻳﻲ ﻫﺪاﻳﺖ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ در ﻣﻨﻄﻘﻪي امنیتیRSﻗﺮار دارﻧﺪ. ﻳﻚ (SZ(Security Zone، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪاي از ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﻴﻦ ﻳﻚ BS و ﮔﺮوﻫﻲ از RSﻫﺎ اﺳﺖ. دادهﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ در ﺧﺎرج از ﻣﺤﺪوده ي ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺟﺮﻳﺎن ﭘﻴﺪا میﻛﻨﻨﺪ، روي ﭼﻨﺪﻳﻦ RS ﺑﺎزﭘﺨﺶ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ و ﻧﺎﺣﻴﻪي ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺟﻐﺮاﻓﻴﺎﻳﻲ ﻛﻠﻲ ﺷﺒﻜﻪ اﻓﺰاﻳﺶ ﭘﻴﺪا ﻣﻲﻛﻨﺪ. اﻳﻦ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي ﻣﻌﻤﻮﻻ از ﭘﺨﺶ ﺳﻴﮕﻨﺎل NLOS اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﺑﻪ اﻳﻦ دﻟﻴﻞ ﻛﻪ ﻫﺪف، ﭘﻮﺷﺶ ﻣﺤﺪوده ي ﺟﻐﺮاﻓﻴﺎﻳﻲ ﺑﺰرﮔﻲ ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞﭼﻨﺪﻳﻦ ﻣﺎﻧﻊ RF اﺳﺖ، ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ اﻳﻦ ﺣﺎل اﻳﻦ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ از ﭘﺨﺶ ﺳﻴﮕﻨﺎل LOS ﻧﻴﺰ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﺪ. ﺑﻴﺶﺗﺮﻳﻦ ﻣﺤﺪوده يﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﺑﺮاي ﻫﺮ ﮔﺮه، ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ 8 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ اﺳﺖ. آموزش لینوکس ، 4. توپولوژی Mobile:ﻳﻚ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي Mobile مشابه یک شبکه ﺳﻠﻮﻟﻲ اﺳﺖ. زیرا ﭼﻨﺪﻳﻦ BS ﺟﻬﺖ ﺗﺄﻣﻴﻦ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻳﻜﭙﺎرﭼﻪ ﺑﺮاي BS و MSﻫﺎ(Mobile Station) روي ﻳﻚ ﺷﺒﻜﻪي ﺗﻮزﻳﻊ ﺷﺪه ﺑﺎ ﻫﻢ ﻛﺎر ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ. اﻳﻦ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي ﻧﻮاﺣﻲ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ BSﻫﺎ را ﺑﻪ ﻫﻢ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﻣﻲدﻫﺪ و در بردارنده اﻗﺪاﻣﺎﺗﻲ برای سهولت ﻋﺒﻮر ﻳﻚ MS ﺑﻴﻦ ﻧﻮاﺣﻲ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ BSﻫﺎ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. اﻳﻦ ﺗﻮﭘﻮﻟﻮژي از ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژي ﺳﻴﮕﻨﺎﻟﻴﻨﮓ RF ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﻛﻪ ﺑﺮاي ﻋﻤﻠﻜﺮد Mobile ضروری اﺳﺖ، اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﻫﺮ ﻣﺤﺪوده ي ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ BS ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ 8 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ اﺳﺖ. WiMAX ﻣﺘﺤﺮك(Mobile) ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﭘﺨﺶ ﺳﻴﮕﻨﺎل NLOS روي ﻣﺤﺪوده ي ﻓﺮﻛﺎﻧﺴﻲ 2تا6 گیگاهرتزﻛﺎر ﻣﻲﻛﻨﺪ.

 

5. طیف(spectrum): قادر است روی هر دو طیف بامجوز و بدون مجوز مستقر شود.

 

6. توپولوژی RAN: این توپولوژی از دسترسی به شبکه های مختلف رادیویی پشتیبانی میکند.

 

7. اتصال به IP: ترکیبی از IPV4 و IPV6 است که شبکه ی اتصالات را در سرورهای مشتریان و برنامه های کاربردی پشتیبانی می کند.

لایه فیزیکی wimax

 

پايين ترين لايه ي WiMAX لايه ي فيزيكي يا PHY است در اين لايه از مدولاسیونهای اثبات شده ای چون: TDD2 ،OFDM،FDD،QPSK،QAM استفاده شده است تا سيگنالها با قابليت اطمينان %999/99 به دورترين نقاط و با بالاترين توان عملياتي فرستاده شوند با توجه به نام این لایه ، هدف ، انتقال فيزيكي داده ها است. این لایه بر اساس تقسیم چند گانه ی متعامد فرکانس (OFDM) است OFDM طرحی از انتقال اطلاعات با سرعت بالا ،ویدیو، ارتباطات چند رسانه ای که علاوه بر WIMAX توسط انواع سیستمهای تجاری Broad band نظیر DSL ، Wi-Fi و رسانه FLOمورد استفاده قرار میگیرد و طرحیست ظریف و کارامد برای نرخ انتقال بالای داده در محیطهای چند مسیره و یا مسدود شده ی رادیویی.

محدوده ي فركانسي مورد استفاده توسطWIMAX

 

1. فركانس با مجوز در محدوده 10 تا 66 گیگاهرتز: به دليل طول موج کوتاه در اين فركانس، عمليات در محیطهاي LOS انجام می شود. حداكثر سرعت در اين باند فركانسي20Mbps است . در اين محدوده فركانسي، از مدولاسيون تك حامل (SC (Single Carreir استفاده میشود.

 

2. فركانس با مجوز و بدون مجوز در محدوده ي 2تا 11گیگاهرتز: در اين باند ، دو نوع فركانس بدون مجوز و با مجوز وجود دارد. فركانس هاي 2.5GHZ و3.5GHZ داراي مجوز و فركانس 5.8GHZبدون مجوز هستند.به دلیل طول موج بیشتر این محدوده فرکانسی ، می توان در محيطهاي NLOS نيز عمل كرد. در واقع بيش تر قابليت هاي مفيد لايه ي فيزيكي IEEE802.16 در اين محدوده ي فركانسي وجود دارد. عمليات در فركانس بدون مجوزمستلزم تحمل تداخل هاي زياد مي باشد.

 

3. مدولاسيون هاي SC,OFDM و OFDMA : باتوجه به نام مدولاسيون تك حامل ، اين مدولاسيون تنها از يك سيگنال حامل براي ارسال سيگنال هاي مديريتي و يا داده ها بهره میبرد. مدولاسيون OFDM نوع تغيير يافته ي FDM است همان طور كه در شكل مشاهده مي كنيد، در مدولاسيون FDM سيگنال هاي حامل با يك فاصله فركانسي مطمئن بصورت موازی ارسال مي شوند. اما در مدولاسيون OFDM سيگنال هاي حامل به قدري به هم نزديك شده اند كه واقعاً با هم تداخل دارند. اما عملاً اين تداخل به وسیله تعامد برطرف شده است. به اين معني كه سيگنال هاي متداخل به لحاظ رياضي بر هم عمود هستند. علت اين فشردگي اين است كه از حداقل محدود ه ي فركانسي ممكن استفاده شود. OFDM از 256 سيگنال حامل استفاده مي كند. از 192 سيگنال براي داده،8 سيگنال به عنوان سيگنال هاي كنترلي و 56 حامل باقي مانده خالي و براي حفاظت از باند فركانسي استفاده مي شود.

وب سایت توسینسو

 

شکل1: مدولاسيون FDM با 5 سيگنال حامل موازي

وب سایت توسینسو

 

شکل2: استفاده از زير حامل ها به صورت فشرده و متعامد درOFDM

 

مدولاسيونOFDMA از روش مدولاسیون OFDM استفاده مي كند اما در آن میتوان سيگنا لهاي حامل را به كاربران مختلف نسبت داد. در OFDMA از 4096 سيگنال حامل استفاده مي شود.در شکل 3 مشاهده ميكنيد كه باند فركانسي OFDMA به NE زير حامل تقسيم شده است كه توسط pilot ها از هم جدا شده اند.

وب سایت توسینسو

 

شکل3:باند فركانسي OFDMA و OFDM

 

داده هاي مربوط به كاربران مختلف در اين زير حامل ها پخش شده است (زير كانال ها).به عملي كه درOFDMA در مقايسه با OFDM انجام میشود ،Sub-channelization گفته شده که در UL انجام مي شود.

 

4. مدولاسيون سازگار (QAM،QPSK، BPSK): مدولاسيون هاي تعيين شده در (UL DL (Up Down Link عبارتند از: BPSK،QPSK،QAM-16و QAM-64 كه بسته به سرعت ارسال سيگنالها و همچنين فاصله ی SS از BS از اين سه استفاده ميشود. در شكل 4 مبناي انتخاب هر يك از اين مدولاسيونها را مشاهده مي كنيد. درنزديكي هاي (BS،SNR (Signal to Noise Ratio بالاست بنابراين از مدولاسيون هاي سطح بالاتر مثل QAM-16 استفاده مي شود تا بازده زياد شود. ولی وقتی SS در در مرز سلول واقع شده است، از مدولاسيون هاي سطح پايين تر استفاده مي شود تا كيفيت و ثبات اتصال حفظ شود.

وب سایت توسینسو

 

شکل4- مدولاسيون استفاده شده به تناسب فاصله ازBS

 

از آنجا که لایه فیزیکی وایمکس کاملا انعطاف پذیر است، عملکرد سرعت داده ها ، بر اساس پارامترهای عملیاتی متفاوت است .پارامترهایی که تاثیر بسزایی در سرعت داده ها در لایه فیزیکی، پهنای باند کانال و مدولاسیون و طرحهای کدگذاری شده دارند. در جدول زیر نرخ داده ها ی لایه فیزیکی در پهنای باند کانال های مختلف، و همچنین طرح های مدولاسیون و کدگذاری شده ارائه شده است:

وب سایت توسینسو

بررسی لایه MACدر wimax

 

لايه يMAC از سه زيرلایه ي همگرايي، جزء مشترك و امنيت تشكيل شده است كه وظايف لايه ي MAC بين اين سه زیر لايه تقسيم شده است .

 

MAC دارای ویژگی های مختلف، مناسب برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی در میزان مختلفی از تغییرات، است:

 

    پخش و پشتیبانی چندپخشی.

 

    قابلیت اداره دستورات اولیه.

    سرعت بالای تحویل و توانایی تغییر در اطلاعات اولیه.

    سه سطح مدیریتی:1-عملیات عادی 2-غیرفعال 3-بی اهمیت.

    سرکوب سربرگ(header)، بسته بندی و قطعه قطعه شدن برای استفاده موثر از طیف.

    مدیریت حفظ حریم خصوصی کلیدها (PKM) برای امنیت لایه MAC . نسخه 2 PKMشامل پشتیبانی برای EAP است

 

كاربراني كه از شبكه ی Wimax استفاده مي كنند، بر روي يك پروتكل انتقال توافق كرده اند. اين پروتكل، مباحثه بين كاربران را كنترل مي كند و سرويس را متناسب با تأخير و نيازمنديهاي پهناي باند هر يك از برنامه هاي كاربر تحويل مي دهد. اين كار از طريق چهار نوع متفاوت از مكانيزم هاي زمان بندي UL انجام مي شود. اين مكانيزم ها با استفاده از اهداي پهناي باند درخواست نشده، سركشي و رويه هاي مباحثه پیاده سازی می شود. لايه ي MAC در Wimax براي انواع مختلف برنامه هايي كه ممكن است در شبكه هاي Wimax عمل کنند، QOS های متفاوتی را فراهم میکند.MAC چهار نوع مختلف از كلا سهاي سرويس(مكانيزم هاي زمانبندي UL) را به همين منظور مشخص میکند:

 

    سرويس امتياز درخواست نشده (UGS) از سرويس نرخ بيت ثابت پشتيباني مي كند. مثل تقليد T1/E1 و VOIP بدون حذف سکوت.

    سرویسهاش سر کشی بلادرنگ (rtPS) :از سرويس هاي بلادرنگ پشتيباني مي كند كه اندازه های مختلف بسته هاي داده را توليد مي كند، مثل ويدئوي MPEG یا VOIP با حذف سكوت.

    سرويس هاي سركشي غير بلادرنگ (nrtPS): از سرويس هاي غير بلادرنگ پشتيباني مي كند.

    سرویسهای BS: اين سرويس ها عموماً توسط اينترنت براي مو ج سواري در وب فراهم شده اند.

 

این ویژگی ها همراه با OFDMA 802.16 برای داده های با سرعت بالا و IP های سلسله مراتبی و یا هم زمان از برنامه های کاربردی چند رسانه ای مناسب است.

 

(پشتیبانی از QOS بخشی اساسی از طراحی لایه MAC وایمکس است. وایمکس برخی از ایده های اولیه طراحی QOSرا از استاندارد مودم کابلی DOCSIS به امانت میگیرد.)

 

با وجود لايه هاي كم استاندارد در WIMAX ،این استاندارد از جهات زيادي از تكنولوژي هاي قبل از خود بهتر است. بسياري از تمهيدات امنيتي كه در استانداردهاي پيش از آن لحاظ نشده بود در این استاندارد در نظر گرفته شده است.. همچنين اين استاندارد از مدولاسيو نهاي آزمون شده و كارآمد در لايه ی فيزيكي استفاده مي كند كه باعث برتري آن نسبت به ساير تكنولوژي هاي قبل از آن شده است.

توابع امنیتی WIMAX

 

با درک موانع موجود در می یابیم که مسئله امنیت در پذیرش گسترده و جهانی خدمات بی سیم باند پهن بسیار حائز اهمیت است. IEEE و Wimax Forumدر تلاشند تا محیطی بسیار امن و قابل اطمینان بوجود آورند. استانداردهای امنیتی Wimax شامل روشهایی برای اطمینان از داده های خصوصی کاربر و جلوگیری از دسترسیهای غیر مجاز با بهینه سازی پروتکلهای الحاقی برای mobility است.حفظ امنیت توسط زیر لایه خصوصی در MAC وایمکس صورت میگیرد،جنبه های کلیدی امنیت Wimax عبارتند از:

 

    پشتیبانی برای حفظ حریم خصوصی: اطلاعات کاربر با استفاده از طرحهای رمزنگاری نیرومند اثبات شده در زمینه فراهم آوردن یک محیط خصوصی ،رمزنگاری میشوند.دو استاندارد AES(استاندارد رمزگذاری پیشرفته)و 3DES (استاندارد سه گانه رمزگذاری داده ها)این عملیات را پشتیبانی می کنند.

    دستگاه / تأیید هویت کاربر: Wimax راهکارهایی انعطاف پذیر برای ایستگاههای احراز هویت مشترک و جلوگیری از استفاده ی غیر مجاز کاربران فراهم می کند. .چارچوب احراز هویت براساس گروه ضربت مهندسی اینترنت IETF) EAP)، است که از انواع اعتبارات، از جمله: نام کاربری ، رمز عبور، گواهی دیجیتال، و کارت های هوشمند پشتیبانی می کند.دستگاههای ترمینال Wimax براساس گواهی نامه دیجیتال X.509 که شامل کلید های عمومی و MAC Addressاست ساخته شده اند.اپراتورهای Wimax میتوانند ازاین گواهی برای احراز هویت دستگاهها با بهره گیری از نام کاربری / رمز عبور و یا کارت هوشمند تأیید هویت استفاده کنند.

    پروتکل مدیریت - کلید انعطاف پذیر:نسخه دوم پروتکل مدیریت کلید و حفظ حریم خصوصی (PKMv2) ،برای انتقال ایمن مواد اصلی رمز از ایستگاه اصلی به ایستگاه موبایل مورد استفاده قرار میگیرد.

    محافظت از پیام های کنترل:برای محافظت پیامها ازاستانداردهای AES مبتنی بر CMAC و یا MD5 مبتنی بر HMACاستفاده میشود.

 

- و...

مزایای عمده Wimax

 

    سازندگان تجهیزات:نوآوری با سرعت بیشتر به دلیل وجود یک استاندارد پایه،یک پلت فرم پایدار مبتنی بر این استانداردها که با سرعت بالایی قابلیتهای جدید را اضافه می کند.دیگر نیازی به توسعه هر قطعه بوسیله راه حل (end-to-end) نیست.

 

1. اپراتورها:یک پلت فرم مشترک که همواره هزینه تجهیزات و شتاب افزایش قیمت را پائین می آورد وبهبودعملکردهای غیر قابل حصول را با روشی خاص ممکن می سازد.

 

    درآمد زایی با پر کردن شکاف دسترسی به اینترنت پر سرعت.

    سرعت ارائه سطحT1/E1 "بهنگام درخواست"و ارتقاء خدمات حاشیه ای پهنای باند.

    کاهش خطرات ناشی از دلار با استقرار تجهیزات با هزینه کمتر با توجه به مقیاس اقتصادی.

 

2. مصرف کنندگان:

 

    فرصتهای بیشتر برای دسترسی به پهنای باند به ویژه در مناطقی که یک نارسایی وجود دارد:همچون مراکز شهری در سراسر جهان که دسترسی به ساختمان درآن دشوار است و در مناطق حومه که مشترکان از دفاتر مرکزی بسیار دور هستندوهمچنین در مناطق روستایی و کم جمعیت که زیر ساخت ضعیفی دارند.

    ایجاد رقابت برای دسترسی به پهنای باند بالا با حداقل پرداخت حق اشتراک ماهیانه.

 



آهنگ قدیمی پازل بند به نام «اولین باره»
نویسنده : donya تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1402

متن آهنگ اولین باره پازل بند

شنیدم قراره برگردی و این بارم واسه دیدن تو بدجور هیجان دارم!♫!
دست من خالی و قلبم از تو لبریزه با تو هر لحظه برام خاطره انگیزه!♫!
شنیدم قراره برگردی و بی تابم به خدا امشبو تا صبح نمیخوابم!♫!
تو ببین قلب منو برات چه میکوبه من اگه طوریم نشه یه امشبه رو خوبه!♫!
من اولین باره که دلم داره از تو میخواد که به قلبم بگی آره!♫!
این دل بیچاره تورو دوست داره واسه دیدن توئه که بی قراره!♫!
بگو آره بگو آره !♫!Musicdel | موزیکدل

 

 آهنگ قدیمی پازل بند به نام «اولین باره»



موزیک ویدیو جدید مجید خراطها به نام «کارما»
نویسنده : donya تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1402

متن آهنگ مجید خراطها موزیک ویدیو کارما

آهای آهای آهای نگو این تقدیر ما بود
نگو کارما بود جدایی این جدایی کار‌ما بود
آهای آهای آهای یه روزی میای سراغم
به خودت میای میبینی دیگه نیستم تو اتاقم

هیچی با خودم نبردم جز لباسام با اجازت
هرچی جا موندم بزن به زخم زندگی تازت
منکه باختمت ولی باز لااقل اون مفت نبازت

گفته بودم که نباشی یه فقیر کوچه گردم
ولی چند شبه تو کوچه یک قدم هم طی نکردم
خب دل رفتن ندارم بگی برگرد ‌برمیگردم

یالان یالان یالان سنی سومدیم یالان
کیزگین بیرانیندا سویلدین یالان
سنی سومدیم یالان

 

موزیک ویدیو جدید مجید خراطها به نام «کارما»



تفاوت بین صحبت کردن و صحبت کردن چیست؟
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1402


امروزه داشتن مهارت های نشر برای هر فردی ضروری شده است و می تواند موفقیت در زمینه های مختلف را تضمین کند. با این حال، بسیاری از مردم این اصطلاح را با گفتار اشتباه می گیرند و معتقدند که آنها مترادف هستند. در این مقاله از جهاد دانشگاهی می خواهیم به تفاوت راهبردهای گفتاری و اسپیکینگ بپردازیم.

گوینده چیست؟

Speaking مهارتی است که در آن شما فقط باید در مورد یک موضوع صحبت کنید و در بیشتر موارد این صحبت به درستی انجام نمی شود. به عبارت دیگر، شما سخنرانی را تمرین می کنید و سپس آن را با استفاده از میکروفون یا در استودیو ضبط صحبت می کنید. بنابراین گویندگی مهارتی است که اغلب برای ضبط کلیپ ها، پادکست ها یا کتاب های صوتی استفاده می شود.

بیان هنری چیست؟

فن بیان مهارتی است که شامل چیزهایی غیر از صحبت کردن است. و صحبت کردن در جمع در مقیاس بسیار گسترده تر شما نه تنها مهارت های خوب صحبت کردن و لحن صدا را یاد خواهید گرفت. اما یاد می گیرید که با دیگران کنار بیایید. اسپیکینگ انگیزشی و بازاریابی حرفه ای بنابراین تکنیک های بیانی را می توان در هر شغلی به کار برد و برای افراد در هر سنی مفید است. اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع می خواهید؟ مقاله فن استوری را در مورد موضوعاتی که پوشش داده شده است بخوانید.

تفاوت بین صحبت کردن و صحبت کردن را بررسی کنید

اکنون که با تعاریف این دو کلمه آشنا شدیم، تفاوت بین صحبت کردن و صحبت کردن را بررسی می کنیم تا متوجه شویم برای رسیدن به اهداف خود به چه مهارت هایی نیاز داریم. تفاوت های اصلی بین صحبت کردن و بیان عبارتند از:

تفاوت بین استفاده از بیان و صحبت کردن

یکی از تفاوت های اصلی بین گفتار و بیان، استفاده از آنهاست; اسپیکینگ شغلی است که به دلیل صدای خوب و توانایی تغییر لحن صدایتان می توانید خوب بنویسید یا متنی را روان بخوانید. در نتیجه می توانید با ساختن کتاب های صوتی یا پادکست درآمد کسب کنید. اما تکنیک بیان زمینه کاری خاصی ندارد و می تواند برای معلمان، اساتید، دانشجویان، بازاریاب های حرفه ای، مدیران تجاری و مدیران مالی ضروری باشد. بنابراین، بیان یک مهارت کاربردی در همه مشاغل است و دامنه بسیار گسترده تری از صحبت کردن را در بر می گیرد.

تفاوت بین گفتار و پیش شرط های بیانی

یکی از تفاوت‌های مهم بین گفتن و بیان دروغ‌ها در موقعیت‌های آنهاست. به عبارت دیگر در این قسمت می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا صدا شرط مهمی برای هنر بیانی است یا خیر؟ بد نیست بدانید که در اسپیکینگ صدا و تکنیک های کار روی آن اهمیت بیشتری دارد و در هنر اسپیکینگ داشتن صدای خوب و کار روی تارهای صوتی اصلا اهمیتی ندارد.

به عبارت دیگر فناوری اطلاعات هیچ پیش نیازی ندارد و هر فردی که گوینده زبان مازندرانی هست دارای ویژگی باشد می تواند در این کلاس شرکت کند. زیرا بیشتر بر تقویت مهارت های ارتباطی متمرکز است. با حضور در دوره نمایشگاه هنر در اصفهان می توانید مهارت های لازم را در این زمینه کسب کنید.

تفاوت بین تکنیک های گفتاری و گفتاری از نظر اثربخشی

پخش فعالیتی است که بر درآمد شما تأثیر می گذارد. اما صحبت کردن یک مهارت خلاقانه است که نه تنها درآمد شما را افزایش می دهد، بلکه باعث موفقیت شما در برقراری ارتباط با خانواده و دوستان می شود. زیرا مهارت های ارتباطی خوب می تواند ارتباطات شما را بهبود بخشد و در روابط شخصی و تجاری موفق ظاهر شود.

تفاوت بین عناصر آکادمیک در بیان و تکنیک گفتاری

در عناصر آموزش داده شده در این درس ها بین گفتار و گفتار تفاوت وجود دارد. در فن بیان، علاوه بر مهارت های گفتاری، اطلاعاتی در مورد زبان بدن، روانشناسی مخاطب و تاثیر ظاهر بر روی مخاطب یاد خواهید گرفت.

در این مدت در حین صحبت کردن، تنها یاد خواهید گرفت که چگونه لحن صدا، نوع صدا و اصول اولیه صحبت کردن خود را تغییر دهید. به همین دلیل است که بیان می تواند یک مهارت بسیار مفید برای نوجوانان باشد. شما می توانید با ثبت نام در کلاس های فن بیان برای نوجوانان در اصفهان وضعیت آینده فرزندان خود را بهبود بخشید.

آخرین کلمه

در این مقاله به تفاوت صحبت کردن و صحبت کردن پرداختیم و تفاوت بین این دو مهارت  زهرا شیراحمدی چیست؟ باید بدانید که یادگیری تکنیک های بیانی مهمتر از صحبت کردن است و برای اکثر افراد ضروری است. به همین دلیل از شما دعوت می کنیم بدون در نظر گرفتن سن و موقعیت خود در دوره های تصادف برای خودسازی شرکت کنید.



آیا استفاده از جاروبرقی در بارداری برای جنین مضر است؟!
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 29 مهر 1402


استفاده از جاروبرقی حتی در ماه نهم بارداری طبیعی اشکالی ندارد. اما هنگام انجام کارها، باید تعادل خود را حفظ کنید، زیاد خم نشوید و کشش ندهید و بیش از حد فشار نیاورید.

بسیاری از زنان باردار در این دوران نسبت به کارهای خانه احساس مسئولیت می کنند. این قابل درک است، اما باید توجه داشته باشید که انجام برخی کارها می تواند به شما و کودکتان آسیب برساند.

توصیه می کنیم برای انجام کارهای خانه در این مدت از همسر یا خانواده خود کمک بگیرید و از خطرات احتمالی که در این دوران به وجود می آید دوری کنید.

اصول خانه داری در دوران بارداری

در دوران بارداری چون وزن اضافه می کنید و مشکلاتی دارید، انجام کارهای خانه کمی سخت می شود. اما برخی از این زنان به این کارها اهمیت نمی دهند و مانند گذشته کارهای خانه را انجام می دهند. توجه داشته باشید که برخی از کارهای خانه می تواند برای شما و فرزندانتان خطرناک باشد یا برای شما مشکل ایجاد کند. ما به شما خواهیم گفت که در این دوره از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

بلند کردن یا کشیدن اجسام سنگین در دوران بارداری

در دوران بارداری، وزن و اندازه وسایل سنگین برای کشیدن و بلند کردن وجود ندارد. در این مدت با رشد جنین و افزایش وزن شما فشار زیادی به کمر شما وارد می شود. انجام برخی کارها مانند حمل کیسه برنج، حمل خریدهای روزانه، حمل کودک و اسباب کشی می تواند فشار زیادی به کمر شما وارد کند و باعث مشکلات جدی کمر شود. برخی از متخصصان و پزشکان می گویند که بلند کردن اجسام سنگین می تواند باعث سقط جنین، پارگی یا پارگی کیسه آمنیوتیک شود.

شوینده های خانگی در دوران بارداری

نظافت و نظافت خانه بسیار مهم است. اما توجه داشته باشید که استفاده از برخی مواد در تعمیرات جاروبرقی بوش می تواند عواقب جدی برای شما و معده شما داشته باشد. توصیه می کنیم اگر می خواهید از ابزارهای قدرتمندی مانند لوله باز کردن یا برداشتن فلس استفاده کنید، این کار را به همسرتان بسپارید و از چند داروی دیگر استفاده کنید. این را به خاطر داشته باشید، هنگام استفاده از تجهیزات فضایی، حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید و پنجره را برای گردش هوا باز بگذارید.

کار بر روی نردبان یا صندلی در دوران بارداری

در دوران بارداری، هرگز نباید از نردبان برای باز کردن پرده یا چهارپایه برای برداشتن کاسه بالا بروید. هر کاری که نیاز به تعادل داشته باشد در دوران بارداری بسیار خطرناک است زیرا وضعیت بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند و بنابراین حفظ تعادل برای شما بسیار دشوار خواهد بود. افتادن از نردبان یا داربست برای شما و نوزادتان بسیار خطرناک است.

ایستادن طولانی مدت در دوران بارداری

برخی از کارهای خانه مستلزم این است که شما برای مدت طولانی روی پای خود باشید، مانند ظرف شستن یا آشپزی. به شما توصیه می کنیم در دوران بارداری این کارها را خیلی کم انجام دهید. اگر در حال پختن غذاهایی هستید که نیازی به ایستادن طولانی مدت روی اجاق گاز ندارند، این می تواند گزینه خوبی برای زنان باردار باشد. می توانید از صندلی برای شستن ظروف و سایر کارهای آشپزخانه استفاده کنید و در حین کار روی آن بنشینید.

جارو کردن و شستن کف در دوران بارداری

اگر می خواهید زمین را جارو کنید یا بشویید، باید پشت خود را برای مدت طولانی خم کنید. این وضعیت به کمر شما فشار می آورد و کمردرد را افزایش می دهد و مانع از خواب راحت شما در شب می شود. توصیه می کنیم این کارها را تا حد امکان کمتر انجام دهید و برای نظافت منزل از وسایل دسته دار متناسب با قد خود استفاده کنید تا در حین کار کمر خود را خم نکنید.

نکاتی برای راحتی بیشتر در انجام کارهای خانه در دوران بارداری

بسیار طبیعی و قابل درک است که زنان حتی در دوران بارداری نمی توانند دست از کار بکشند. البته نکاتی وجود دارد که می توانید برای کاهش مشکلات و خطرات کارهای خانه برای حفظ سلامت خود و کودکتان رعایت کنید. در زیر به نکاتی از قطعات یدکی بوش اشاره می کنیم که می تواند به شما در انجام تکالیف کمک کند و به شما آرامش دهد.

- برای حفظ سلامتی خود از همسرتان بخواهید در این زمان در انجام کارهای خانه به شما کمک کند.

- مادر، خواهر یا دوستان می توانند در کارهای خانه کمک کنند.

- اگر می خواهید به خرید بروید، از همسرتان بخواهید که با شما بیاید و در حمل کیسه های خرید به شما کمک کند.

- اجازه دهید همسرتان برخی از قسمت های خانه، کف، حمام و اجاق گاز را که نیاز به تجهیزات سنگین دارد را تمیز کند.

- اگر فرزند بزرگتری دارید، به او بیاموزید که برخی از کارهایش را خودش انجام دهد، مثلاً به توالت رفتن یا تهیه وسایلش.

- توصیه می کنیم بیشتر کارها را در حالت نشسته انجام دهید. انجام کاری روی پاها به کمر فشار وارد می کند، مانند خرد کردن سبزیجات یا اتو کردن لباس.

سعی کنید در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید. با چرت زدن در وسط روز می توانید بر این خستگی غلبه کنید.

 

 



انواع چاپگر، کاربرد و طرز کار انواع پرینتر
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1402

چاپگرها، انواع چاپگرها، استفاده و عملکرد انواع چاپگر

اگرچه بسیاری از فعالیت های روزمره مردم در نقاط مختلف جهان کاملاً آنلاین و اطلاعاتی شده است، اما گاهی اوقات شما نیاز دارید که چیزی کاملاً فیزیکی و واقعی را در دست بگیرید یا به دیگران نشان دهید. این بدان معناست که اکثر مردم هنوز به یک چاپگر در خانه یا محل کار نیاز دارند. هدف این مقاله از وبسایت آوای فرهنگ آریا بررسی انواع پرینترهای موجود در بازار می باشد.

خوشبختانه، تقریباً برای هر بودجه و محیطی، خواه خانه، دفتر یا محیط صنعتی، یک چاپگر وجود دارد. از پرینترهای جوهرافشان ارزان تا پرینترهای لیزری رنگی و پرینترهای چند منظوره باکیفیت، اما اینکه کدام مدل برای نوع فعالیت شما مناسب است موضوعی است که در مقاله بعدی به معرفی هر نوع چاپگر می پردازیم. بنابراین توصیه می شود تا پایان با ما همراه باشید

انواع چاپگر

پرینترهای لیزری

در میان پرینترهای موجود در بازار، پرینترهای لیزری به محصولی پرطرفدار تبدیل شده‌اند که در کنار کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارهای اصلی آنها شامل عکاسی الکتریکی است. یعنی در دستگاه های فتوکپی از همین روش استفاده می شود.

وضوح استاندارد در اکثر پرینترهای لیزری 600 DPI است، در حالی که مدل های تولید پیشرفته می توانند 2400 DPI داشته باشند. از طرف دیگر، آنها می توانند سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ کنند. جالب است بدانید که مدل های پیشرفته پرینترهای لیزری می توانند حدود 12000 صفحه تک رنگ در ساعت یا 6000 صفحه رنگی در ساعت چاپ کنند.

پرینترهای لیزری دارای محفظه ای پودری به نام تونر هستند که طی فرآیند خاصی روی کاغذ اعمال می شود. مزیت جوهر روی کارتریج های چاپگر این است که خشک نمی شوند و به طولانی شدن زمان استفاده کمک می کند.

انواع پرینترهای لیزری معمولاً به صورت مدل‌های تک، سه‌گانه و چهار کاره فروخته می‌شوند. چاپگرهای مکانیکی همانطور که از نامشان پیداست دارای چهار عملکرد چاپ، کپی، اسکن و فکس هستند، اما فکس وجود دارد. ویژگی در چاپگر سه کاره ندارد.

نحوه عملکرد پرینتر لیزری

برای ایجاد یک تصویر با کیفیت بالا، یک چاپگر لیزری به طور مداوم نور لیزر را بر روی درام گیرنده نوری ارسال می کند. یک درام چیزی بیش از یک سیلندر ضعیف نیست. یک چاپگر لیزری نیز پودر ریز (تونر) را جمع آوری می کند و تصویر را به کاغذ می فرستد. صفحه کمی داغ است بنابراین تصویر برای همیشه ثابت می شود.

با این حال، چاپگرهای لیزری تصاویر رنگی را مانند چاپگرهای جوهرافشان چاپ نمی کنند. به همین دلیل است که اکثر عکاسان و طراحان چاپگرهای جوهرافشان را برای گالری عکس خود ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید: چاپگر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

Tindiprinter

پرینترهای جوهرافشان رایج ترین انواع چاپگرها در خانه های ما هستند. به طور خلاصه، چاپگرهای جوهرافشان ترکیب مناسبی از کیفیت، سرعت و قیمت را ارائه می دهند. پرینترهای جوهرافشان ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند و کارتریج از جوهر مایع استفاده می کند که تعویض آن بسیار آسان است.

این نوع چاپگرها می توانند به سرعت چاپ های رنگی با کیفیت بالا یا چاپ های تک رنگ (سیاه و سفید) را چاپ کنند. به طور خلاصه، اگر نیاز به چاپ دائمی دارید یا اگر به چاپ با کیفیت بالا نیاز ندارید، چاپگرهای جوهرافشان انتخاب ایده آلی هستند.

اگرچه چاپگرهای جوهرافشان برای اولین بار در دهه 1950 ساخته شدند، اما بسیار محبوب هستند و هنوز هم در دسترس هستند. به دلیل چندین مزیت عمده و معایب جزئی، اکثر چاپگرهای جوهرافشان از فناوری جوهرافشان حرارتی یا پیزوالکتریک استفاده می کنند. این فناوری بیش از 60 سال است که وجود دارد.

پرینترهای جوهرافشان یکی از بهترین چاپگرهای موجود در بازار برای مشاغل کوچکی هستند که خواهان چاپگری با کیفیت و قیمت مناسب هستند. چنین چاپگرهایی مانند پرینترهای لیزری در مدل های تک کاره، سه کاره و چهار کاره (چاپ، کپی، فکس و اسکن) موجود هستند.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

عنصر حرارتی در چاپگر جوهر افشان حرارتی جوهر مایع را گرم می کند تا حباب های بخار تولید کند و قطرات جوهر را از طریق نازل روی کاغذ فشار دهد. این فناوری توسط بسیاری از تولید کنندگان چاپگرهای جوهرافشان تجاری استفاده می شود. علاوه بر این، سرهای جوهر افشان ثابت و سرهای جوهر افشان یکبار مصرف دو نوع اصلی سرهای جوهر افشان هستند.

کارتریج های جوهر چاپ سر ثابت ارزان تر هستند زیرا این نوع هد چاپ نیازی به تعویض ندارد. اما اگر این هد از بین برود، کل چاپگر باید تعویض شود. اما در هدهای یکبار مصرف وقتی جوهر کارتریج تمام می شود به راحتی قابل تعویض است.

به یاد داشته باشید که نوع کاغذ استفاده شده در چاپگر جوهرافشان تاثیر زیادی بر کیفیت تصویر دارد. کاغذ معمولی در این نوع چاپگر استاندارد در نظر گرفته می شود، اما کیفیت تصویر تحت تأثیر دو عامل اصلی براقیت و جذب است که تا حد زیادی به نوع کاغذ مورد استفاده بستگی دارد.

چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپگر ضربه ای

اولین چاپگرهای کامپیوتری پرینترهای ماتریس نقطه ای یا چاپگرهای ماتریس نقطه ای هستند، اگر تکه های کاغذی با چندین سوراخ در طرفین را به خاطر داشته باشید، مربوط به چاپگرهای ماتریس نقطه ای هستند و اغلب در محیط های تجاری شلوغ مانند بانک ها، پایانه های POS استفاده می شوند. ، شرکت های خدماتی (مبتنی بر پیک)، صندوق های نقدی و دستگاه های خودپرداز و غیره در مواردی استفاده می شوند که چاپگرهای درجه مصرف کننده سنتی عمر زیادی ندارند.

این چاپگرها از سیستم ماتریس نقطه ای و روش ضربه برای ترسیم تصاویر یا متنی که قرار است چاپ شوند استفاده می کنند و همچنین وضوح نسبتاً پایین تری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان و لیزری دارند.

نحوه کار چاپگر ماتریس نقطه ای

در چاپگر ماتریس نقطه ای، چندین پین در یک یا چند ستون عمودی مرتب شده اند. سر چاپ (ساخته شده از چندین پین) به بالا و پایین یا در حرکت رفت و برگشتی حرکت می کند و به نوار پارچه آغشته به جوهر برخورد می کند و اثری روی کاغذ می گذارد. قطره های جداگانه به شکل خاصی قرار می گیرند تا طرح مورد نظر شما ایجاد شود. مانند یک ماشین تحریر کار می کند، اما می تواند الگوهای تصادفی را به جای متن ساده چاپ کند.

کاراکتر چاپ شده توسط یک چاپگر ماتریس نقطه در واقع مجموعه ای از چندین نقطه در یک منطقه بسیار کوچک از کاغذ است. از چاپگر ماتریس نقطه ای می توان برای چاپ متن، فونت های متعدد و گرافیک های اصلی استفاده کرد. با این حال، نتیجه یک دیدگاه "نقطه" دارد.

چاپگر رسید

همانطور که حدس زده اید، چاپگر رسید یا چاپگر رسید همان دستگاهی است که رسید خرید یا برگه های کارت اعتباری را چاپ می کند. کسب‌وکارها معمولاً از فناوری چاپگر رسید برای پردازش پرداخت‌ها هنگام خرید استفاده می‌کنند تا پس از انجام معامله، رسید به سرعت برای مصرف‌کنندگان چاپ شود. با این حال، چاپگرهای رسید فقط برای رسید نیستند.

مطمئنا بخش‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای انجام برخی کارها به چاپگر رسید نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از پرس آشپزخانه برای پردازش غذا در آشپزخانه استفاده می کنند.

سه نوع چاپگر رسید شامل چاپگرهای رسید حرارتی، چاپگرهای رسید جوهر افشان و چاپگرهای رسید ضربه ای وجود دارد:

چاپگر رسید حرارتی (چاپگر حرارتی)

پرینترهای حرارتی رایج ترین چاپگرهای ورقه ای هستند. چون نیازی به جوهر ندارند. در عوض، از گرما برای چاپ کوپن از طریق تماس مستقیم بین کاغذ حرارتی و هد حرارتی استفاده می شود. این چاپگر کوپن های باکیفیت را بی سر و صدا و سریع تولید می کند.

چاپگر رسید جوهرافشان

بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند از چاپگرهای جوهر استفاده نکنند زیرا پر کردن کارتریج جوهر بسیار گران است. چاپگرهای رسید جوهرافشان از هدهای چاپ برای ریختن قطرات ریز جوهر بر روی کاغذ رسید استفاده می کنند و چاپ تمام رنگی با کیفیت بالا را ارائه می دهند.

چاپگرهای رسید ضربه ای

این نوع چاپگر رسید که به عنوان چاپگر ماتریس نقطه ای نیز شناخته می شود، در مقایسه با چاپگرهای حرارتی و جوهرافشان ارزان تر است. چاپگرهای ضربه ای برای استفاده به عنوان چاپگرهای رستورانی عالی هستند زیرا در محیط گرم به خوبی کار می کنند. این نوع چاپگر از یک نوار جوهر و پین های کوچک برای ایجاد یک سری نقطه استفاده می کند که حروف روی صورتحساب را تشکیل می دهد. چاپگر ضربه ای معمولاً از سیاه و قرمز روی صورت حساب استفاده می کند.

چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل (چاپگرهای لیبل)

چاپگر لیبل یک چاپگر رایانه ای است که طرح لیبل یا کارت مورد نظر را چاپ می کند. چاپگرهای لیبل کمی با انواع دیگر چاپگرها متفاوت هستند زیرا مکانیزم های خاصی برای درج طرح ها در هنگام کار دارند. چاپگرهای لیبل کاربردهای گسترده ای دارند، از جمله مدیریت زنجیره تامین (SCM) در کارخانه، برچسب زدن کالا، طراحی برچسب بسته بندی، برچسب زدن نمونه خون آزمایشگاهی و غیره.

چاپگر لیبل چگونه کار می کند؟

چاپگرهای لیبل از انواع مواد لیبل از جمله مواد پلیمری مصنوعی مانند کاغذ و پلاستیک استفاده می کنند. همچنین چاپگرهای لیبل از چندین نوع مکانیزم چاپ از جمله لیزری، ضربه ای و حرارتی استفاده می کنند که متداول ترین آنها مکانیزم چاپگر حرارتی است.

چاپگر برچسب حرارتی مستقیم از کاغذ حساس به حرارت (مانند کاغذ فکس حرارتی) استفاده می کند که در اثر حرارت، نور مستقیم یا بخارات شیمیایی در طول زمان (معمولاً 12-6 ماه) تخریب می شود. بنابراین، برچسب های حرارتی مستقیم عمدتاً برای کاربردهای کوتاه مدت مانند برچسب های بسته بندی برای مواد مختلف استفاده می شود.

چاپ دائمی از گرما برای انتقال جوهر از روبان به لیبل استفاده می کند. برخی از چاپگرهای انتقال حرارتی نیز قابلیت چاپ حرارتی مستقیم دارند و استفاده از وینیل های پی وی سی می تواند عمر لیبل شما را افزایش دهد.

چاپگر کارت پی وی سی

چاپگرهای کارت پی وی سی نوع دیگری از چاپگرها هستند که طرح های مورد نظر شما را بر روی کارت های پلاستیکی (PVC) چاپ می کنند. چاپگرهای کارت پی وی سی برای چاپ کارت شناسایی، کارت هدیه، کارت بانکی و غیره استفاده می شود.

استفاده از این نوع چاپگر مانند چاپگر کاغذی آسان است، اما چاپ روی پلاستیک به فرآیندها و قطعات داخلی متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، چاپگرهای کارت PVC معمولاً گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند.

چاپگر کارت PVC چگونه کار می کند؟

کارت های پی وی سی سطح بسیار صافی دارند و به همین دلیل نمی توان از چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری سنتی برای چاپ روی آنها استفاده کرد. چاپگرهای کارت پی وی سی مانند چاپگرهای جوهر افشان معمولی کار می کنند و از فناوری چاپ انتقال معکوس یا فناوری تصعید رنگ برای چاپ کارت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، چاپگر اداری شما یک ورق کاغذ خام را می گیرد، طرح خاصی را روی آن چاپ می کند و سپس یک محصول نهایی را بیرون می ریزد تا بلافاصله از آن استفاده کنید. به همین ترتیب، چاپگر کارت PVC یک کارت PVC خالی را می گیرد، طرح شما را چاپ می کند، سپس کارت را بیرون می اندازد تا بتوانید بلافاصله از آن استفاده کنید.

چاپگر کارت پلاستیکی با تغذیه یک کارت پلاستیکی خالی از طریق یک سر چاپ حرارتی کار می کند. طرح کارت توسط هد چاپ از تسمه چاپگر به سطح کارت منتقل می شود و در نهایت کارت پی وی سی ID چاپ شده از قیف خروجی چاپگر خارج می شود.

پرینتر سه بعدی

در بین انواع چاپگرها، استفاده از پرینترهای سه بعدی در بین حرفه ای ها و صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته است و این روزها با قیمت های مقرون به صرفه ای در دسترس هستند. چاپگرهای سه بعدی به شما امکان می دهند پروژه های چاپی ایجاد کنید که نمی توانند به صورت دو بعدی وجود داشته باشند. شما می توانید به معنای واقعی کلمه هر چیزی را که فکرش را بکنید با استفاده از مواد پلاستیکی یا مصنوعی چاپ سه بعدی کنید.

فناوری پرینت سه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی است و بدون شک با گذشت زمان بهبود خواهد یافت، اما بازی با این دستگاه در حال حاضر بسیار سرگرم کننده است.

چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند

چاپگرهای سه بعدی مبتنی بر تکنیکی به نام تولید افزودنی هستند که مخفف ذوب پرتو الکترونی است که به نام EBM نیز شناخته می شود. چاپگرهای سه بعدی اشیاء فیزیکی سه بعدی را از مدل های طراحی به کمک رایانه (CAD) یا مدل های دیجیتالی ایجاد می کنند که با افزودن مواد در مقیاس میلی متری مانند دانه های پودر، کامپوزیت ها یا لایه های زیست مواد شکل می گیرند.

برخلاف ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی و CNC که از ابزارهای مختلف برش برای ایجاد اشیاء استفاده می‌کنند، چاپگرهای سه بعدی به ابزارهای برش نیازی ندارند. آنها چیزها را مستقیماً بر روی پلتفرمی که بر روی آن ساخته اند می سازند.

جت پرینتر

پرینترهای جت یکی از پرینترهایی هستند که بیشتر در تولیدات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و با نام هایی مانند دستگاه خرما، دستگاه علامت گذاری و چاپگر بارکد نیز از آنها یاد می شود. چاپگرهای جت برای چاپ تاریخ محصول، قیمت محصول، لوگوی شرکت و بارکدهای مختلف بر روی محصولات، از سیستم مشابه پرینترهای جوهرافشان بدون تماس (چاپ جوهر با پاشیدن رنگ از فاصله بسیار کم، حدود چند میلی متر) استفاده می کنند.

چاپگر واکنشی

البته هر محصول در انتهای خط تولید دارای قیمت مصرف کننده، تاریخ تولید و انقضا، شماره سریال، لوگو و ... می باشد. ساخته شده توسط پرینترهای جوهرافشان باید حاوی اطلاعات باشد همچنین می توان از جت پرینترها برای جلوگیری از کپی برداری و تقلب در تولید یک محصول خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، با استفاده از جوهرهای UV بر روی یک جت پرینتر، می توان کلمات نامرئی را روی قسمت خاصی از محصول چاپ کرد و خط تولید می تواند این کلمه را با ابزارهای تأیید خاص تشخیص دهد.

خلاصه ای از معرفی انواع چاپگر

در نهایت جالب است بدانید که به طور متوسط ​​هر دو ماه یکبار مدل های جدید چاپگر در بازار عرضه می شود. اما با گزینه‌های بسیار زیاد، که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، در نهایت یک یا دو گزینه برای استفاده یا کسب‌وکار شما عالی هستند.

در این مقاله از سایت آوای فرهنگ آریا به بررسی 8 نوع پرینتر موجود در بازار به همراه نحوه عملکرد هر کدام پرداختیم. اگر قصد خرید چاپگر برای خود یا شرکت خود را دارید، توصیه می شود از وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ دیدن فرمایید. شما کاربر گرامی می توانید ضمن دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با کیفیت ترین برندهای چاپگر موجود در بازار را با قیمت مناسب خریداری کرده و از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر بهره مند شوید.

ادامه پست: https://avafarhang.com/types-of-printers/



آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا»
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 1 مهر 1402

متن آهنگ قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا علی عبدالمالکی

عذاب وجدان نگیر من حلالت کردم برو و دستاشو بگیر من حلالت کردم
تو خیانت کردی من حلالت کردم بهش عادت کردی من حلالت کردم
من حلالت کردم من حلالت کردم
دستات تو دست اونه خدا میدونه دارم میشم دیوونه
از دست این زمونه دلم خونه
قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا
دارم میمیرم من بی صدا

 

 آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «قلبم شکسته خدا چرا عشقم شد از من جدا»



هشدار: این 9 خطا علت تنگی نفس شما را از بین می‌برد
نویسنده : donya تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1402

 

هر چیزی که دریچهی بینی را مسدود کند یا باعث فروپاشی آن در هنگام تنفس شود، میتواند منجر به مشکل تنفس بعد از جراحی بینی شود. شاید شما هم از فردی که بهتازگی جراحی بینی انجام داده عباراتی مشابه «کمک! دستگاههای قابل کاشت و درمانهای فرکانس رادیویی را میتوان در مطب برای درمان آسیب خفیف دیوارههای جانبی انجام داد و به این صورت از یک روش جراحی گسترده اجتناب کرد. روش اول: بر روی یک صندلی بنشینید و دست های خود را روی شکم قرار دهید. برخی از این تکنیکها میتوانند کاملاً پیشرفته باشند، بنابراین جراح متخصص با تشخیص صحیح به روش درمانی مناسب اقدام خواهد کرد. خوشبختانه، امروزه در عصری هستیم که درک بهتر و تکنیکهای جدیدی برای کاهش مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی متخصص قلب در تهران بینی وجود دارد. در نظر داشته باشید که زمانی میتوانید در این زمینه به نتایج موفقیت آمیز دست یابید که به پزشک متخصص مراجعه کنید. باید دقت داشته باشید که در مدتی که پزشک تعیین کرده است با بینی نفس نکشید و عطسه نکنید چرا که در غیر این صورت بخیه ها دچار آسیب خواهند شد و خونریزی بینی شروع می شود در نتیجه عمل جراحی بینی شما به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید. » را شنیده باشید!

اگر پزشک دليل تنگي نفستان را تشخيص داده، بکار بردن يکي از راهکارهايي که در بالا گفته شد ضرري برايتان ندارد. او برای بیماری شما دارو تجویز می کند و ممکن است توانبخشی ریوی را توصیه کند که به افراد مبتلا به شرایط مزمن کمک می کند تا با بهبود وضعیت تناسب اندام و آشنایی با نحوه ی کنترل علائم خود، کیفیت زندگی شان را تا حد زیادی بهبود بخشند. در صورتیکه جراح متخصص تجربهی کافی را در این امر نداشته باشد، ممکن است پرههای بینی را کوچکتر از حد استاندارد در نظر بگیرد. تنفس از بینی بعد از عمل بینی یکی از بزرگترین مشکلات بیماران است. بیماران دچار نارسایی دریچه میترال نسبت به تنگی دریچه میترال دیرتر به علت مشکلشان به پزشک مراجعه می کنند چون در نارسایی دریچه میترال تا وقتی LV نارسا نشده بیمار علامتی ندارد . دیسپنه (dyspnoea) یک نشانه شایع در سرطان پیشرفته است، و شیوع آن تا 70% بین بیماران در مراحل نهایی زندگی خود دیده میشود. در این حالت فرد دچار گرفتگی بینی میشود و احساس میکند که نمیتواند نفس بکشد. حالت دیگری نیز وجود دارد که به صورت حملات شبانه تنگی نفس خود رانشان میدهد. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است برخی از افراد آن را به صورت موقتی و یا به صورت دائمی تجربه کنند تنگی نفس است که در وضعیت های جسمانی مختلف برای افراد اتفاق افتاده و در مواردی به آسانی قابل کنترل می باشد.

در هنگام عمل جراحی باید تناسب اعضای مختلف صورت مد نظر قرار گیرد. البته باید با پزشک مشورت شود. البته باید بررسی شود که این خونریزی غیرطبیعی نباشد. علائم ضعف و خستگی در نارسایی دریچه میترال مزمن نسبت به تنگی دریچه میترال بیشتر است ( در تنگی دریچه میترال علائم ضعف و خستگی در انتهای بیماری مشاهده می شود در حالی که در نارسایی دریچه میترال ضعف و خستگی به خاطرکاهش برون ده قلب آشکارتر است ) . قلب طی یک عملکرد جبرانی میزان پمپاژ خون به ریه و دیگر اندامها را افزایش میدهد. زیرا کوه گرفتگی به همراه بیماریهای درونی باعث فشار اضافه به قلب و سکته قلبی یا مغزی شود! ارتوپنه ای است که بیمار را از خواب بیدار می کند .معمولاً در نارسایی قلبی ویا COPD دیده می شود. ۰ تنگی نفس احساس ذهنی ( subiective )تنفس دشوار یا ناخوشایند است که مسیرعصبی مشخصی ندارد. در صورتی که آسم با راهکارهای پیشگیری کننده و یا درمانی کنترل نشود، ممکن است بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا تاثیر چشمگیری بگذارد و حتی در مواردی نیز کشنده باشد. در صورتی که جراح مهارت کافی را داشته باشد این مشکلات تنفسی نگران کننده نخواهند بود.

افراد مبتلا به سرطان گزارش میکنند که تنگی نفس با دیسترس روانی بیشتر و کیفیت ضعیفتر زندگی همراه است. سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث استان مرکزی گفت: آلودگی هوا میتواند بخشی از علت تنگی نفس افراد تماسگیرنده با اورژانس استان به ویژه در شهرهای آلوده از جمله اراک و شازند باشد. سيستم هاي مختلفي براي اكسيژن رساني در دسترس هستند، ازجمله كپسول هاي قابل حمل كه مي توان آنها را به خارج از خانه نيز برد. انالاپریل نیز میزان بقاء را در HF شدید بهبود میبخشد. برای دیوارهای جانبی نیز چندین گزینه وجود دارد. بههمین دلیل، دیوارهی جانبی در هنگام تنفس طبیعی، تمایل به حرکت دارد و به سمت داخل قرار میگیرد. بعد از عمل جراحی بینی امکان دارد خون خشک شده داخل بینی باعث بسته شدن راه تنفس و تنگی نفس و گرفتگی بینی شود. اکسیژن دهی از طریق لوله ای نازک که به داخل بینی هدایت می شود یا از راه ماسکی که دهان و بینی را می پوشاند انجام می شود.

این در حالی است که اگر چسبندگی در دریچهی داخلی رخ داده باشد، باید پیوند غضروف انجام گیرد. بهعنوان مثال از سایر دلایلی که میتواند منجر به مشکل تنفسی بعد از عمل انحراف بینی شود میتوان به عفونت در سینوس، آلرژی، استفاده بیش از حد از اسپری بینی و مبتلاء شدن به سرماخوردگی یا آنفولانزا اشاره کرد. با کمی پرسوجو از افرادی که بینی خود را بهشکل عروسکی عمل کردهاند، خواهید دانست که بالابردن بیش از حد سر بینی همراه با کوچک کردن بیش از اندازهی پرهها میتواند نقش موثری در مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی داشته باشد. ماده اصلی زردچوبه کورکومین است که خاصیتهای بسیاری در همین ماده مغذی وجود دارد. گزینههای زیادی برای اصلاح دریچهی بینی بهمنظور درمان تنگی نفس بعد از عمل بینی وجود دارد، اما مهمترین اصل در رفع مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی، تشخیص درست توسط جراح پلاستیک است. همچنین تعداد زیادی از تکنیکهای جراحی مانند پیوند غضروف بهمنظور حمایت از دیوارههای جانبی وجود دارند که میتوان از آنها برای رفع مشکل تنفس بعد از عمل بینی استفاده کرد. دشوارترین قسمت دریچه بهمنظور تشخیص و رفع مشکل تنفسی بعد از عمل بینی «دیوارهی جانبی بینی» است. بعد از عمل لوزه فرد هذیون میگه..؟



آهنگ جدید فرزاد فرزین به نام «مدلی»Musicdel | موزیکدل
نویسنده : donya تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402

متن آهنگ فرزاد فرزین مدلی

به هم ریخت چشات شهر و حسابی
با هر حساب کتابی تو آتیش رو آبی
خوب این بار دیگه دست نگه دار منو کردی گرفتار
تو که کشتیمون ای وای
یه دونه من خواستنی عشق دوست داشتنی
بگو که فقط با منی آره بذار همه بدونن
یه دونه حساس من عشق من خاص من
چقده میایم ما به هم بذار همه بدونن
ای وای ای وای دلم به دلت اسیره
میدونی نفس هام فقط واسه تو میره
من میخوام که باشی تو میخوای نباشم
دوست دارم میدونی نذار بی وفا شم
من عاشقت میمونم با تموم جونم
تا تو کنارم هستی مث تو میمونم
میترسم از خودم از بس عاشق شدم
دور تو گشتن من برام طوافه
دریای خالیه این چشما عالیه
پیش چشمای تو کارم اعترافه
یه خواهش دیگه موهاتو نبافش
یه دریا پس موهای رهاته
یه خرمن تو مسیر شونه هاته
نگی که نگفتم اگه بری تو دیوونه میشم و من روی تو قفلم
نباش پیشم و عاشق کی بشم
یه ستاره توی آسمون واسه من و تو شده نشون
نگی که نگفتم
با اون چشمات دل منو تو یردی
حرصمو در آوردی یه جوری تو جذابی حق همه رو خوردی
اینجوری که پیش میره حالا حالا بردی
با اون چشمات

 آهنگ جدید فرزاد فرزین به نام «مدلی»Musicdel | موزیکدل



ویژگی های کاشت ابرو طبیعی
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1402


شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که کاشت ابرو چه ویژگی هایی دارد، در این مقاله سعی می کنیم شما را با عملکرد کاشت ابرو طبیعی آشنا کنیم. یا بدون ابرو و یا با ابرو کم استفاده می شود. در این روش ابروها طبیعی و قابل رشد خواهند بود. تکنیک ها و روش های مورد استفاده در کاشت ابرو نیز مانند کاشت مو در انجام کار از ظرافت و اصول خاصی برخوردار است و این کار باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود.

کاشت ابرو

در تعریف کاشت ابرو می توان گفت که کاشت یا کاشت ابرو جراحی است که در آن موهای ضروری از لبه گوش (به دلیل نرمی و لطافت این قسمت) برداشته شده و به صورت طبیعی اعمال می شود. ابروهای یک نفر. لازم به ذکر است که فرد پس از کاشت ابرو دچار ریزش شدید در ناحیه ابرو می شود که طبیعی است و جای نگرانی ندارد و به تدریج طی یک دوره سه تا حداکثر نه ماهه شروع به ریزش می کند. رشد.

در حال حاضر کاشت ابرو به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه به انواع، مزایا و معایب روش های کاشت ابرو، هزینه و نکات کلیدی و عوارض احتمالی و ترمیم ابرو پرداخته می شود. تکرار.

ویژگی های کاشت ابرو طبیعی

یکی از مهم ترین ویژگی های ابروهای طبیعی رشد موهای ابرو است، به طور کلی ابروها از 3 قسمت سر، تنه و دم تشکیل شده است که هر کدام از این سه قسمت رشد موی متفاوتی دارند، ابرو بزنید. گوش، زاویه آن با زاویه گوشه مطابقت دارد.علاوه بر این، در زمان کاشت ابرو طبیعی، پزشک فولیکول های مو را با زاویه نسبت به پوست کاشت می کند تا ظاهری طبیعی داشته باشد.

شرح روش های مختلف آرایش چشم

کاشت ابرو و کاشت مو بسیار شبیه به هم هستند با این تفاوت که در کاشت ابرو تعداد فولیکول های مو جدا شده از بانک مو بسیار کمتر از کاشت مو است. برخی از این روش ها به دلیل عوارض جانبی زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. امروزه روش های جدید با عوارض کمتر و نتایج بهتر جایگزین روش های قدیمی شده است، به عنوان مثال روش FUT نوعی عمل کاشت ابرو است که به دلیل درد، خونریزی و سایر عوارض کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. تکنیک های دیگر عبارتند از FUE و FIT. این روش ها بهترین روش ها برای کاشت ابرو هستند. با روش FUE موهای پشت گوش برداشته شده و برای کاشت استفاده می شود. در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

روش FIT: این روش بهترین روش کاشت ابرو محسوب می شود، در این روش پزشک تک تک فولیکول های مو را انتخاب و از پوست جدا می کند. که با دست قابل انجام است و در حین رفع موهای زائد فولیکول ها و ریشه های مو ممکن است آسیب ببینند. ما این را پیوند غیر تهاجمی می نامیم. چون نیازی به بخیه نیست خونریزی محدود نسبت به روش قبلی درد کمتری دارد و مجبور نیستید موها را کوتاه کنید

روش SUT: این روش زیر مجموعه ای از روش FIT است. با این روش خطر آسیب کمتری به فولیکول وجود دارد، زیرا در این روش پزشک به جای دستگاه دستی از وسیله ای استفاده می کند که فولیکول را جدا می کند. این روش مدت هاست که برای کاشت ابرو استفاده می شود. این روش نسبت به FIT باعث درد و خونریزی کمتری می شود، بنابراین دستگاه فولیکول های مو را با دقت و دقت بیشتری از پوست سر جدا می کند.

سیستم MFIT: سیستم ابرو MICRO FIT، به نام MFIT، جدیدترین سیستم ابرو است. در این روش دقت مو از سایر روش های SUT بیشتر است. این روش زیر مجموعه روش FIT است و برای برداشتن موها نیازی به جراحی ندارد. این تنها ابزاری است که برای رفع موهای زائد استفاده می شود که بسیار دقیق است و می توان حداکثر مقدار مو را از بین برد. فولیکول های برداشته شده معمولا سالم و در حال رشد هستند.

مراقبت های بعد از پیوند سلولی

در بیست و چهار ساعت اول کاشت ابرو باید از شستن ابرو خودداری شود.

از تماس مستقیم آب با ابرو خودداری کنید در دو یا سه روز اول نمی توانید به سونا، استخر، جکوزی یا وان حمام بروید.

پس از کاشت از آب داغ برای شستن ابروها خودداری کنید.

از فعالیت هایی که باعث تعریق می شود خودداری کنید.

از تماس مستقیم چشمی با خورشید خودداری کنید.

بعد از دو هفته می توانید به راحتی ابروهای خود را بشویید.

ابروهای خود را نخارانید. برای شستن ابروها از شامپو بچه استفاده کنید، در حین خشک کردن ابروها با حوله خشک فشار ندهید، آنها را با اسفنج با فشار ملایم بشویید.

عوارض احتمالی کاشت ابرو

به طور کلی می توان گفت که کاشت ابرو نسبت به روش های دیگر مانند خالکوبی یا سایر تکنیک های جدید عوارض کمتری دارد، اما عوارضی مانند عفونت، زخم یا بی حسی ممکن است رخ دهد که البته این عوارض بسیار نادر است و هیچ عواقبی نخواهد داشت. . خطر جدی..

معمولاً بعد از پیوند، خونریزی در چشم وجود دارد. که به سرعت ناپدید خواهد شد

خارش ابرو ممکن است دو یا سه روز طول بکشد، اما اگر بیشتر از آن طول بکشد، ممکن است محل کاشت عفونی شده باشد و باید به متخصص مراجعه شود. مشکل خارش ابرو را می توانید با پمادهایی که باید در روز و شب روی محل کاشت زده شود برطرف کنید.

مدل کاشت ابرو:

در حین کاشت ابرو مانند سایر روش ها می توانید مدل های ابرو را خودتان انتخاب کنید، در واقع قبل از کاشت ابروهای طبیعی، پزشکان متخصص زیبایی معمولا با بیمار مشورت می کنند تا فرم مورد نظر کاشت ابرو را با توجه به فرم مورد نظر بهتر انتخاب کنند.

قبل از کاشت ابرو چه باید کرد؟

اگر می خواهید کیفیت و راحتی بالا را مدیریت کنید، بهتر است روی موارد زیر تمرکز کنید:

برای اطلاع از وضعیت عمومی بدن، انجام آزمایشات لازم (هپاتیت، ایدز، اسکن ریه و PCR برای آزمایش کرونری) و رسیدن به نتیجه مطلوب با پزشک متخصص مشورت کنید.

اگر داروهای دیگری مصرف می کنید، حتما با پزشک خود در مورد آنها صحبت کنید

رعایت بهداشت فردی یکی از مهمترین موارد قبل از کاشت ابرو است.

اگر مو و پوست چرب دارید، قبل از تعویض ابروها، هر روز به مدت چند روز آنها را بشویید.

به رژیم غذایی خود توجه کنید. انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B و پروتئین ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انواع ماهی، برنج غلات کامل، تخم مرغ، لوبیا و غیره حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین B کمپلکس هستند.

در کاشت ابرو باید به چند نکته توجه ویژه داشت.

موهای کاشته شده به هیچ وجه تراکم موهای طبیعی را ندارند و اگر می خواهید ابروهای کامل داشته باشید حداقل 2 یا 3 مرحله لازم است. بنابراین افرادی که در بالای تاتوهای خود کاشت ابرو انجام می دهند، زیرا پوست آنها پس زمینه رنگی دارد، تراکم موهای کاشته شده بالاتری دارند. به نظر می رسد که فرد از اعمال خود رضایت بیشتری دارد. هیچ قسمت دیگری از بدن مانند ابرو مو ندارد. بهترین مو برای کاشت ابرو موهای روی سر است که از نظر خصوصیات ظاهری مانند ضخامت، موقعیت، نسبت و زاویه رشد کاملاً با ابروها متفاوت است. البته بعد از گذشت یک تا دو سال اندازه، شکل و کیفیت رشد موهای کاشته شده مانند ابروها خواهد بود، اما لازم است وضعیت رشد سال اول را به بیمار اطلاع داده و ابروها را کوتاه کنید. به طور منظم.

شایع ترین شکایت بیماران کاشت ابرو، زاویه رشد ابروهای کاشته شده است، اما استفاده از مدل های جدیدتر ظاهر طبیعی تری نسبت به روش های قدیمی ایجاد می کند و چنین مشکلاتی وجود ندارد. مو در این مورد نقش بسیار مهمی دارد.

علل ریزش و آسیب مژه

برداشتن عصبی ابرو (تریکوتیلومانیا)، کم کاری تیروئید، اسکولیوز ژنتیکی، تروما و آلوپسی. جراحات حتی باعث کاهش رنگدانه ابرو و در نتیجه بدتر شدن ظاهر ابرو می شود.کاشت ابرو توسط تمام افرادی که ابرو ندارند یا بسیار نازک و نادر هستند قابل انجام است. روش های کاشت ابرو یکی از اولین روش های کاشت مو است که در نیمه اول قرن بیستم معرفی شد. فولیکول های پوست سر برای کاشت ابرو بهترین گزینه هستند و آنهایی که موهای صاف یا کمی فرم دارند بهترین انتخاب برای جراحی کاشت ابرو هستند. موهای مجعد و بسیار حالت داده شده برای کاشت ابرو مناسب نیستند. ابروهای مردان معمولاً افقی و روی لبه استخوانی کره چشم هستند در حالی که ابروهای زنان از لبه استخوانی و کمان فاصله دارند.

انتخاب فولیکول مو مناسب:

سپس شروع به جستجوی یک خط پیوسته از موهای نازک در پایه سر کنید تا به عنوان ناحیه اهداکننده از آن استفاده کنید. در بیشتر موارد، هنگام استفاده از ابرو، موهای اهدایی از پشت گوش، نازک ترین قسمت پوست سر گرفته می شود. رشته های کوچک پیوسته مو با قیچی بریده می شوند تا موهای سالم برای برداشتن آماده شوند.

ناحیه اهداکننده را درمان کنید:

بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. برای تسهیل این فرآیند از شیکر و دستگاه یخ استفاده می شود.

انتخاب نوک مناسب برای کاشت ابرو:

این دو پانچ 0.3 میلی متر ضخامت دارند. پانچ برنزی پایینی به سمت چپ تیز شده است. این برای ایجاد اولین برش در تک فولیکول مورد نیاز برای ابروهای ماری استفاده می شود. ضربه دوم در سمت راست آهسته است و برای "پانچ کردن" یا گشاد کردن ناحیه اطراف فولیکول مو برای برداشتن کل فولیکول سالم استفاده می شود.

کاشت ابرو چه تفاوتی با تاتو دارد؟

تفاوت های آشکاری بین تاتو و کاشت ابرو وجود دارد. خالکوبی با وارد کردن رنگدانه ها به لایه میانی پوست انجام می شود. در طول کاشت ابرو، فولیکول های مو از سر به ابرو منتقل می شوند. تاتو یک روش نیمه دائمی است که نیاز به ترمیم دارد، اما کاشت ابرو یک روش دائمی برای درمان ریزش ابرو است و فولیکول‌های پیوند شده تا پایان عمر به رشد خود ادامه می‌دهند.

هزینه اولیه تاتو از کاشت ابرو ارزان‌تر است، اما تاتو نیاز به ترمیم دارد و هزینه کل ترمیم از کاشت ابرو گران‌تر است. در مورد خالکوبی، انتقال بیماری های مختلف مانند ایدز و هپاتیت امکان پذیر است. ابروهای تاتو شده موقتی و یکنواخت هستند اما نتیجه نهایی تاتو ابرو کاملا طبیعی و بدون عیب است و می توان ابروی کاشته شده را به هر رنگ و طرحی ساخت. در نهایت، اصلاح ابرو ارزان است زیرا نیازی به اصلاح ندارند.

اخرین حرف

ابروهای زیبا تاثیر بسزایی در زیبایی چهره افراد زن و مرد دارد. افسردگی جزئی و از دست دادن بینایی می تواند تأثیر جدی بر جوانی و بینایی فرد بگذارد. همچنین چشم های ریز دیگر جذابیتی ندارند و بسیاری از سلبریتی ها از روش های مختلفی برای پرکردن چشمان خود استفاده می کنند. آرایش یا خالکوبی یکی از روش هایی است که بسیاری از افراد برای نشان دادن چهره خود انتخاب می کنند، اما علاوه بر ظاهری که در اثر این فعالیت ها ایجاد می شود، خطرات و مشکلات زیادی نیز در نتیجه آن به وجود می آید. تماس چشمی نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/کاشت-ابرو-در-شیراز 



به روز رسانی وردپرس 5.5
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 24 تير 1402


به روز رسانی وردپرس 5.5 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک به روز رسانی اصلی و سپس آپدیت های جزئی را منتشر می کند تا نسخه اصلی را در تاریخ های مختلف برطرف کند که عبارت خود وردپرس زیر است. شعبه در به روز رسانی های عمده. در هر پست یک آپدیت بزرگ برای شما می آوریم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم، می توانید زیر مجموعه های آن را از قسمت دانلود دریافت کنید. با وبلاگ همراه باشید تا در مورد به روز رسانی Core 5.2 و به روز رسانی های اصلی آن صحبت کنیم. شاخه ها.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ ها است، از یک سیستم نرم افزاری (این نرم افزار وب) می توان برای مدیریت محتوای وب سایت (متن، فیلم، تصویر و ...) استفاده کرد.

شما اکنون در وردپرس هستید

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد و بعداً به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای وب یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد که کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه‌دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن زمان وردپرس با سرعت قابل توجهی توسعه یافته و تبدیل شده است. شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین ابزار برای ایجاد وبلاگ و سایت های میزبانی شده است. .

امروزه بیش از 76 میلیون وب سایت در سراسر جهان از این CMS استفاده می کنند.

به روز رسانی وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از پیشروترین وب سایت سازان در جهان است، بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را با این CMS طراحی کرده اند. ما مقاله ای در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های خاص آن برای شما ایجاد خواهیم کرد، اما به طور کلی، اولین به روز رسانی این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک قالب بود. که با XHTML 1.1 سازگار است (تصویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است

وردپرس 5.5

ویرایشگر بلوک بهبود یافته

ویرایشگر بلاک وردپرس جایی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید و از آن برای افزودن پست استفاده می کنید. این بخش همیشه در به روز رسانی قابل تغییر است. تغییرات در نسخه جدید وردپرس باعث کارآمدتر شدن این بخش شده است. از جمله این تغییرات عبارتند از:

آن را با لیست ممنوعه ادعا کنید

نسخه جدید وردپرس با یک فهرست بلاک ارائه می شود. این بدان معنی است که اگر می خواهید از بلوکی استفاده کنید که قبلاً در سایت شما وجود ندارد، به طور خودکار پیشنهادهایی را در بخش فهرست مسدود می بینید.

فهرست وبلاگ مجموعه ای از افزونه های وردپرس است که به شما امکان می دهد وبلاگ های مختلفی را به وب سایت خود اضافه کنید. البته این شامل افزونه های وبلاگ وردپرس نمی شود، که معمولا شامل چندین وبلاگ وردپرس می شود که می توانید با نصب افزونه های جداگانه از آنها استفاده کنید.

رابط کاربری به ویرایشگر وبلاگ تغییر می کند

شاید قابل توجه ترین ویژگی وردپرس 5.5 تغییرات بصری در ویرایشگر بلاک باشد. نکات برجسته در لبه های عناصر ایجاد شده است که آن را کاربردی تر می کند.

به عنوان مثال، دکمه افزودن بلوک جدید برجسته تر شده است و با پس زمینه خود باعث افزایش دید شده است.

تصویر را در خود ویرایشگر بلوک ویرایش کنید

وردپرس 5.5 به کاربران اجازه می دهد تا تصویر را در ویرایشگر ویرایش کنند. یعنی می توانید ارتفاع، عرض، نسبت ابعاد و زاویه عکس را بدون خروج از ویرایشگر تغییر دهید و در صورت لزوم آن را برش دهید.

 

ماخذ:  https://blogten.ir/wordpress-up-5-5/



فهرست مطالب را به شماره صفحه اضافه کنید
نویسنده : donya تاریخ : جمعه 23 تير 1402


افزونه شماره صفحات محتوا یکی از مزیت هایی است که معمولاً به کاربران سایت داده می شود تا بازدید از قسمت های مختلف سایت را آسان تر و آسان تر کند و با ایجاد بخشی به نام شماره صفحات کاربر بتواند به راحتی از صفحات دیگر استفاده کند. هم. برای انجام این کار در وردپرس، لازم نیست مراحل سختی را انجام دهید. با بلاگتون همراه باشید

برای این کار به افزونه WP-PageNavi نیاز دارید. با نصب این افزونه و استفاده از کد زیر می توانید شماره صفحه را در زیر دایره پست نمایش دهید.

کد استفاده از این افزونه + سبک انحصاری

.wp-page {

روشن است.

padding: 0px 5px 15px 5px;

درستی: rtl

}

.wp-pagename h3 {

وزن فونت: معمولی

}

.wp-page-name a, .wp-page-name span {

تزیین متن: هیچ;

پس زمینه: #F9F8F2;

حاشیه: 1px جامد #ECE9D8;

1px 6px;

شناور: درست;

می : 2 پیکسل ;

-moz-border-radius: 3px;

}

.wp-pagenav span.current {

پس زمینه:#ffffff;

رنگ: #666666;

حاشیه: 1px جامد #ECE9D8;

}

.wp-pagename:rubber {

پس زمینه: #e20030;

حاشیه رنگ: #87001d;

رنگ: #ffffff

}

.wp-pagenavy span.current {

font-weight: abstract;


}

 

رفرنس مقاله: https://blogten.ir/wp-pagenavi/



معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 11 تير 1402

بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر همواره جزویی از پرطرفدارترین بازی‌هایی هستند که کاربران با روی آوردن به آنها، حس هیچان خود را تا چندین برابر افزایش می‌دهند. در طول سالهای گذشته، محصولات فوق‌العاده زیبا و درخوری برای این سبک بازی محبوب ساخته شده است که در این مقاله در مجله جوان ایرانی سعی می‌کنیم لیست کاملی از بهترین بازی ژانر اکشن برای pc را به مخاطبان خود ارائه کنیم. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ژانر اکشن چیست؟
بازی اکشن یک ژانر بازی ویدئویی است که بر چالش‌های فیزیکی، از جمله هماهنگی چشم و دست و زمان واکنش تأکید می‌کند. این ژانر شامل زیرگونه‌های متنوعی مانند بازی‌های مبارزه‌ای، تیراندازی و بازی‌های پلتفرمی است که به طور گسترده‌ای مهم‌ترین بازی‌های اکشن محسوب می‌شوند ، اگرچه برخی از بازی های استراتژیReal Time نیز به عنوان بازی‌های اکشن در نظر گرفته می‌شوند. در یک بازی اکشن، بازیکن معمولاً شخصیت اصلی را کنترل می‌کند.

این شخصیت بازیکن باید در یک محیط تعریف شده حرکت کند، اشیاء را جمع آوری کند، از موانع اجتناب کند و با مهارت‌های طبیعی خود و همچنین سلاح‌ها و سایر ابزارهایی که در اختیار دارد، با دشمنان مبارزه کند. در پایان یک سطح یا گروهی از سطوح، بازیکن اغلب باید یک دشمن اصلی را که چالش برانگیزتر است و به عنوان غول آن مرحله در داستان بازی شناخته می‌شود، شکست دهد. حملات و موانع دشمن سلامتی و زندگی شخصیت بازیکن را از بین می‌برد و هنگامی که میزان خون یا جان آنها تمام می‌شود، بازیکن بایستی یکبار دیگر از نو و یا از محل ذخیره بازی را تکرار کند. متناوبا، بازیکن با اتمام دنباله‌ای از سطوح و گذر از چالش‌ها، به مرحله بعدی می‌شود. اما برخی از بازی‌های اکشن، مانند بازی‌های اولیه، بی‌رقیب هستند و سطوح نامحدودی دارند. تنها هدف بازیکن این است که تا آنجا که می تواند امتیاز خود را به حداکثر برساند.

حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر بپردازیم.

دسته‌بندی های ژانر اکشن چیست؟
انواع مختلفی از بازی‌های ویدیوی در سبک‌های مختلف دارد که خود این بازی‌ها و سبک‌ها به زیردسته‌هایی تقسیم می‌شوند. برای درک بهتر بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر، بهتر است قبل از معرفی این بازی‌ها به معرفی زیردسته‌های ژانر اکشن بپردازیم که عبارتند از:

پلتفرم: بازی‌های Platformer نام خود را از این واقعیت گرفته‌اند که شخصیت بازی در طول گیم پلی در سیستم‌های مشخصی (معمولاً در حال دویدن، پرش یا افتادن) با بازی تعامل دارند. انواع مختلفی از بازی‌های پلتفرمی وجود دارد. برادران سوپر ماریو احتمالاً شناخته شده‌ترین آن است.
شوتر: سبک تیراندازی به بازیکنان اجازه می‌دهد از اسلحه برای شرکت در عملیات استفاده کنند. در این بازی، هدف معمولاً از بین بردن دشمنان است. تیراندازی بر اساس دید بازیکن طبقه بندی می‌شوند: تیراندازی اول شخص (FPS) از نظر شخصیت اصلی بازی انجام می‌شود. Call of Duty ، Half-Life و Halo نمونه‌های خوبی از این مورد هستند که حتما در لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر در ادامه قرار دارند. با تیراندازی سوم شخص مانند Fortnite و Splatoon، بازی از دید کاربر از زاویه‌ای اتفاق می‌افتد که بازیکن می‌تواند شخصیت اصلی را، معمولاً از کمی بالا و عقب ببیند. تیراندازی از بالا به پایین نیز نمونه دیگری از این سبک است.
مبارزه‌ای: بازی‌های مبارزه‌ای مانند Mortal Kombat و Street Fighter II به نحوی است که کاربر روی مبارزه (معمولا به صورت مبارزه تن به تن) تمرکز می‌کند. اکثر بازی‌های مبارزه‌ای دارای شخصیت‌های قابل بازی هستند که هرکدام در توانایی‌ها یا سبک مبارزه خاص خود تخصص دارند. در اکثر بازی‌های سنتی مبارزه‌ای، بازیکنان راه خود را برای رسیدن به جایگاه بالاتر طی می‌کنند و با پیشرفت هر چه بیشتر حریفان دشواری را در پیش می‌گیرند.
نهان‌کاری: بازی های مخفی‌کاری بر حیله‌گری و دقت برای حل چالش‌های بازی تأکید می‌کند، در حالی که سایر اقدامات یا مبارزات می‌تواند به بازیکنان در رسیدن به هدف کمک کند. به عنوان مثال می‌توان به بازی Dishonored اشاره کرد. بازی‌های مخفی‌کاری معمولاً بازیکنان را تشویق می‌کند تا به طور مخفیانه وارد عمل شوند. Metal Gear نام فرنچایز را بر روی این زیر شاخه ایجاد کرد.
از دیگر سبک‌های بازی اکشن می‌توان به دسته‌های بقا، Rhythm، اکشن – ماجراجویی اشاره نمود.

دسته‌بندی های ژانر اکشن چیست؟
معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر
برای معرفی لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر با ما باشید تا در ادامه لیست کاملی را از این نوع بازی‌ها برای شما معرفی کنیم که عبارتند از:

Apex Legends: در واقع ایپکس که توسط شرکت Respawn در سال 2019 ساخته شده است را می‌توان بهترین بازی اکشن برای کامپیوتر در زمان حاضر دانست که از ویژگی‌های آن بایستی به نقشه‌های عالی، گرافیک چشم‌نواز، سیستم ارتباط پینگ در بازی، سلاح‌ها، قابلیت‌های حرکات فیزیکی و نیز رایگان بودن آن اشاره نمود. این بازی را می‌توان در ادامه مسیر بازی کال‌آف‌دیوتی دانست که در آن شخصیت پردازی شده است و هر شخصیت توانایی‌های خاص خود را دارد. بازی Apex Legends بعد از چند دهه از بازی Titan Fall 2 رخ می‌دهد. در این بازی هر نبرد با مجموعا 60 نفر که در قالب 20 تیم سه نفره تقسیم می‌شود، انجام شده و فضای گرافیکی بزرگی برای آن درنظر گرفته شده است. توجه کنید که حجم فایل نصب این بازی 45.5 گیگابایت می‌باشد.
Call of Duty Warzone: با ورودی بازی‌هایی مانند پابجی و فورتنایت، بازار این بازی‌ها که سبک رویال بتل را ایجاد کردند، بسیار داغ شد تا اینکه استودیو اکتیویژن هم دست به کار شده و بازی Call of Duty Warzone را در این سبک ارائه کند. این بازی که بی‌شک عنوان بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر را نیز دارد، همانند بازی‌های مشابه، در یک مپ به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان انجام می‌شود و بایستی تا رسیدن به مقام اول، به کشتن سایر بازیکنان ادامه دهید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این بازی با دیگر گیم‌های مشابه، تعداد ظرفیت مپ‌ها است که بیشتر بوده و 150 نفر می‌باشد. گروه‌‌بندی این تعداد افراد به صورت 3 نفره انجام می‌شود. شما بایستی در مپ، به دنبال سلاح‌های قدرتمند بگردید و طی نبردهای سنگین با گروه‌های دیگر، آنها را از دور مسابقات خارج کنید. این بازی به لطف آپدیت‌های فصلی توانسته است تعداد بازیکنان را تا ده برابر افزایش دهد.
Fortnite: یکی از پرجمعیت‌ترین بازی‌های کامپیوتری که به طور قطع باید عنوان بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر را در سبک بتل رویال به آن اختصاص دهیم، فورتنایت است که به صورت چندنفره و آنلاین اجرا می‌شود. این بازی پس از یک سری تغییرات در نسخه ابتدایی، توانست کاربران بسیاری را از سوی کاربران استودیوی اپیک گیمز به خود جلب کند. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این بازی را می‌توان تیمی و آنلاین بودن آن دانست که آپدیت فصلی و آیتم‌ها و محتواها، چالش‌های بامزه و … از دیگر جذابیت‌های آن است. این بازی گرافیک جذابی دارد و می‌تواند تا مدت‌ها شما را به خود جذب کند. شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان و آنلاین بازی کنید.
معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر
بررسی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر
سابقه بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر به یک تا حتی دو دهه قبل هم می‌رسد که به همین خاطر می‌توان لیستی طولانی از بازی‌های برتر اکشن برای کامپیوتر را ذکر کرد. همچنین از دیگر مواردی که می‌توان در لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر بیان کرد، بایستی گفت:

Rainbow Six Siege: این بازی که در سال 2015 عرضه شده است، به عنوان بزرگترین بازی رقابتی در جهان شناخته می‌شود و به همین خاطر در لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر قرار دارد. برای هر کسی که با این بازی ناآشنا است، باید گفت Rainbow Six: Siege از دو تیم پنج نفره از شخصیت‌های منحصر به فرد را تشکیل شده است که در “بازی های جنگی” با هم رقابت می‌کنند. ممکن است در ابتدا یادگیری این بازی سخت باشد ولی می‌توانید با گذشت زمان بیشتر با آن آشنا شده و از آن لذت ببرید. این بازی از سوی یوبیسافت پیشتیبانی می‌شود و هر سال 4 آپدیت برای آن ارائه می‌شود.
Overwatch: اورواچ که فضایی فانتزی دارد، توسط بلیزارد منتشر شده است و به صورت یک بازی تیمی و رقابتی اجرا می‌شود. شما بایستی در یک گروه با اعضای 6 نفره که شامل Dps، تانک، هیلر می‌باشد، برای مبارزه تیمی اقدام کنید. این بازی در کنار کشتن، به کار تیمی شما پاداش می‌دهد. بازی از تنوع کاراکترهای خوبی برخوردار است، به طوریکه اکنون بیش از 27 قهرمان دارد. این بازی که از بهترین بازی های اکشن pc است، از محبوبیت 92 درصدی برخوردار است. Overwatch در رویداد BlizzCon 2014 برای اولین بار نمایش داده شد. جالب است بدانید این بازی تا اوایل سال 2016 به صورت نسخه بتا بوده است و قبل از انتشار نزدیک به 10 میلیون بازیکن داشت. Overwatch با استقبال جهانی منتقدان روبرو شد و آنها بازی را به دلیل در دسترس بودن، جذابیت متنوع شخصیت‌های قهرمان، سبک هنری کارتونی و گیم پلی لذت بخش تحسین کردند. Blizzard بیش از یک میلیارد دلار درآمد در اولین سال انتشار خود گزارش داد و این بازی پس از سه سال بیش از 50 میلیون بازیکن داشت. Overwatch به عنوان یکی از برترین بازی‌های ویدئویی در تمام دوران شناخته می‌شود که جوایز متعددی برای بازی سال و سایر افتخارات دریافت کرده است. این بازی یک اسپورت محبوب است ، با بودجه Blizzard و تولید جهانی Overwatch League.
Battlefield 5: یکی دیگر از بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر را می‌توان سری مجموعه بازی بتلفیلد و نسخه 5 آن دانست که یکی از بازی‌های زیبا در تجربه شوتر اول شخص است. این بازی که انتظار می‌رفت در زمان آینده یا محیط فضایی باشد، ما را به دوره جنگ جهانی دوم می‌برد. این بازی توسط استودیو دایس از الکترونیک آرتز ساخته شده است و شانزدهمین سری از مجموعه بتلفیلد می‌باشد. از ویژگی‌های خوب این بازی می‌توان به خط داستانی، گیم‌پلی جذاب و نیز حالت چندنفره آن اشاره نمود که باعث شد تا مورد تمجید منتقدان قرار گیرد. Battlefield V تمرکز گسترده‌ای بر روی سفارشی‌سازی را قرار داده است که بازیکنان می‌توانند چندین شخصیت با گزینه‌های آرایشی و سلاح ایجاد کنند. این بازی دارای چندین حالت جدید چند نفره است، از جمله حالت “مداوم” کمپین “Firestorm” و “عملیات بزرگ”. حالت عملیات بزرگ، توسعه یافته حالت “عملیات” است که در Battlefield 1 معرفی شده است، که بر مسابقه‌هایی که در مراحل مختلف برای شبیه‌سازی یک مبارزات جنگی انجام می‌شود، متمرکز است. در عملیات بزرگ، هر دور اهداف خاصی خواهد داشت و عملکرد در هر مرحله بر مرحله بعدی تأثیر می‌گذارد.
بررسی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر
برترین بازی های اکشن برای کامپیوتر چیست؟
در ادامه لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر، بایستی انواع مختلفی از بازی‌های قدیمی و جدید را معرفی کرد که عبارتند از:

Call of Duty World at War: این نسخه از سری بازی کال‌آ‌ف‌دیوتی در 5 نسخه مختلف عرضه شده است و اولین بار در سال 2008 توسط Treyarch توسعه و بوسیله اکتیویژن عرضه شد. بازی در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و جنگ‌هایی که بین کشورهای آلمان، ژاپن، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد، در این بازی به صورت منحصربفردی نمایش داده می‌شود. شما به عنوان یک سرباز در این بازی در جنگ‌های سرنوشت‌ساز آن شرکت می‌کنید. همچنین شما می‌توانید تعیین کنید که سرباز کدام کشور خواهید بود. سطح گرافیک این بازی به خوبی تنظیم شده است و حالت اکشن در آن بسیار قوی خواهد بود. این بازی می‌تواند برای کسانی که علاقه زیادی به بازی‌های جنگی دارند بسیار مناسب باشد.
Battlefield 1: همانطور که گفته شد، نسخه‌های بتلفیلد 1 و 5 توانستند به خوبی کاربران بسیاری را به خود جذب کنند. نسخه 1 بتلفیلد اولین بار در سال 2002 منتشر شده بود که روایتگر جنگ جهانی دوم در سال 1942 می باشد و توانسته است عنوان بهترین بازی چندنفره را در جشنواره بازی های رایانه ای بفتا به خود اختصاص دهد. این بازی در سبک شوتر چندنفره و آنلاین می‌باشد که از گرافیک و جلوه‌های بصری بسیار مطلوبی برخوردار است و شما بایستی با تشکیل یک جوخه حداکثر 4 نفری و تجهیزات و کاراکترهایی که در نظر دارید، جنگ را تا حذف 63 بازیکن دیگر ادامه دهید. همچینن در بخش آنلاین می‌توانید بر روی حالت Chaotic Conquest بازی کنید. قابلیت‌هایDeathmatch و Domination و Chaotic Conquest در بخش آنلاین در بتلفیلد 1 قرار داده شده است. توجه کنید که اگر قصد دانلود بازی های اکشن برای کامپیوتر در این نسخه را دارید، بازی بتلفیلد در جدیدترین نسخه آن در سال 2018 عرضه شده است.
Mortal Shell: Mortal Shell یک بازی ویدئویی در ژانر اکشن بو به صورت نقش می‌باشد که در سال 2020 توسط Cold Symmetry توسعه یافته و توسط Playstack در بازارهای جهانی ارائه شد. نسخه بازسازی شده با عنوان Mortal Shell: Enhanced Edition در 4 مارس 2021 برای PlayStation 5 و Xbox Series X/S منتشر شد. در مورد گیم‌پلی بازی مورتال شل به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر می‌توان گفت Mortal Shell یک بازی نقش آفرینی سوم شخص با تمرکز بر مبارزه رودرو است، جایی که بازیکنان یکی از چندین شخصیت ” shell” را با سبک‌های بازی مختلف کنترل می‌کنند. جالب است بدانید این بازی نامزد بهترین بازی اول در The Game Awards 2020 شد. داوران اغلب Mortal Shell را با بازی Dark Souls برای اولین بار مقایسه می‌کردند.
Call of Duty Black Ops: به طور قطع چندین نسخه از بازی ندای وظیفه بایستی در لیست ما باشد تا بتوانیم یک لیست باارزش برای بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر ارائه کنیم. یکی از این نسخه‌های بازی سری ندای وظیفه، Call of Duty Black Ops می‌باشد که از جمله بازی‌های محبوب در ژانر اول شخص است و در سال 2010 منتشر شد. این بازی در واقع در سال 1960 انجام می‌شود که شما به عنوان بازیکن، نقش یک فرد CIA را برعهده دارید و بایستی یک عملیات به نام Black Operation را در خط دشمن انجام دهید. محیط بازی برگرفته از جغرافیای کشورهای هنگ کنگ، ویتنام، کوبا، قزاقستان و روسیه است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به تنوع محیطی، بازی آنلاین، بخش زامبی اشاره کرد.
برترین بازی های اکشن برای کامپیوتر چیست؟
بهترین بازی‌ های pc در سبک اکشن
در انتهای لیست معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر بایستی به چند مورد دیگر از بازی‌های اکشن جذاب برای pc بپردازیم که نام بردن از آنها خالی از لطف نیست. این بازی‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

DOOM: دوم یا محشر، نام یکی از بازی‌های محبوب بین گیمرهای pc است که توسط شرکت ID Software ساخته شده است. این بازی محصول سال 2011 می‌باشد و داستان آن راجع به موجوداتی آمیخته به تکنولوژی است که با داشتن قدرت بیشتر، بلای جان انسان‌ها شده‌اند. شما بایستی به عنوان کاراکتر بازی در جهت حذف این موجودات با سلاح‌های پیشرفته نمایید.
Metal Gear Solid V The Phantom Pain: از جمله بازی‌های ساخته شده توسط کوجیما است که در سال 2015 برای اولین بار عرضه شد. در این بازی که عنوان بهترین بازی‌ های اکشن برای pc را از آن خود می‌کند، شما در نقش شخصیت ونوم اسنیک هستید که براساس خط داستانی بازی پیش می‌روید. از جمله نقاط قوت این بازی بایستی به گرافیک، طراحی‌های خیره‌کننده، موسیقی و صداگذاری آن اشاره کرد.
Assassin’s Creed 2: از جمله بازی‌های قدیمی است که در سال 2009 توسط کمپانی یوبیسافت عرضه شد. سری بازی اساسینز کرید که بسیار معروف است، دارای 12 نسخه می‌باشد که اولین نسخه آن در سال 2007 و آخرین نسخه آن در سال 2020 عرضه شده است. در نسخه 2، داستان بازی براساس مبارزه شوالیه‌های تمپلار و اساسین‌ها است که در گذشته‌ در قرن 15 میلادی رخ می‌دهد. شما به عنوان یک اساسین، قابلیت‌هایی برای جنگ، مخفی‌کاری و … دارید که از آن برای انتقام گرفتن از دشمنان پدر خود در شهرهای مختلف ایتالیا می‌کنید. این نسخه را می‌توان از بهترین بازی‌های این سری دانست.

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b4%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88/



آهنگ جدید سینا حجازی به نام «دل دل»
نویسنده : donya تاریخ : چهار شنبه 7 تير 1402

متن آهنگ سینا حجازی دل دل

من مو دیگه سفید کردم خاکستری شدم سردم
دور و برم کمتر باش دورت دیگه نمیگردم
تازه فراموشت کردم داغونم پر از دردم
دنبال کی میگردی نه دیگه برنمیگردم
چه چشمایی چه ابرویی عجب مویی عجب بویی
خدایی جمع ازدادی ولی حیف پررویی
حقه هاتو کمتر کن اینو از گوشت در کن
من دیگه عاشقت نیستم حرفامو باور کن
روزایی که تنها سر شد این بچه بزرگتر شد
اون پرنده ی کوچولو از بومت پرید و پر شد
دل دل دل دل دیوونه انقده نگیر بهونه
دل دل دل دل دیوونه بازی دیگه تمومه
وقتی ولم کردی گفتم چه نامردی
بدجور زمین خوردم درد و عجب دردی
اما نترسیدم من دوباره خندیدم
هر سازی دنیا زد من دوباره رقصیدم
من دوباره پا شدم از غمت رها شدم
از سکوت و تنهایی دوباره صدا شدم
دل دل دل دل دیوونه انقده نگیر بهونه
دل دل دل دل دیوونه بازی دیگه تمومه

 

https://musicdel.ir/single-tracks/260074/



آپارتمان به متراژ 122 متر در جاده چمخاله
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402

واحد موردنظر در محدوده جاده چمخاله واقع شده است. به دلیل قرارگیری این منطقه در مسیر ساحل چمخاله، دسترسی به تمامی امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین وسایل حمل و نقل عمومی برای ساکنین این محله فراهم شده است. جاده چمخاله به معابر مهم شهر لنگرود مانند بلوار جمهوری اسلامی،بلوار آزادگان، نیروی انتظامی و همچنین آزادی متصل شده است.

این واحد در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه تک واحدی قرار گرفته است. نمای واحد از نوع سنگ می باشد. برای پوشش کف از سرامیک استفاده شده است. سیستم گرمایشی از نوع پکیج و رادیاتور است. کابینت های آشپزخانه از نوع ام دی اف است و هود و گاز رومیزی نیز در آن نصب شده است. برای این واحد سه اتاق خواب درنظر گرفته شده است که کمد دیواری نیز در آن نصب شده است. فضای مناسب و نورگیر سالن نشیمن و آشپزخانه این واحد یکی از مزایای خرید این واحد شیک و نوساز است. https://amlakarman.com/property-location/leylakooh-road-apartment-and-house/

سایر امکانات و امتیازات این واحد شامل موارد زیر است: 

پکیج و رادیاتور
آیفون تصویری
درب ضد سرقت
کمد دیواری
بالکن
پارکینگ اختصاصی
هود و گاز رومیزی

لطفا برای آگاهی از قیمت به روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شعار ما آرمانی بیاندیشیم، آرمانی زندگی کنیم.

جزئیات
شناسه ملک: 4600                                                                                مساحت ملک (مترمربع): 122 مترمربع

اتاق ها: 3                                                                                             قیمت کل (تومان): 2 میلیارد و 800 میلیون تومان

سال ساخت: 1399                                                                                 وضعیت: برای فروش

تعداد کل طبقات: 2                                                                                  تعداد واحد در هر طبقه: 1

قیمت هر متر مربع (تومان): 23000000

امکانات
آیفون تصویری

پارکینگ

پکیج و رادیاتور

پوشش کف سرامیکی

داکت اسپلیت

درب ضد سرقت

سرویس بهداشتی و حمام ایرانی

سرویس بهداشتی و حمام فرنگی

کمد دیواری

گاز رومیزی

هود

https://amlakarman.com/property-location/leylakooh-road-villa/

نمای ساختمان
سنگ



آهنگ جدید داوین به نام «کی پس»
نویسنده : donya تاریخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402

متن آهنگ داوین کی پس

کی پس بگم بهت چرا نمیشه روم بیام جلو حسمو بگم بهت یبار

آخه کی نوبت قلب من میشه خودمو میبینم پیشت آره اون روز نزدیکه

که بگیرم سفت دوتا دستتو قلبتو بشه سهمم خب

رسیدن بهت خیلی سخته ولی اصلا نمیکشم که دست از تو

فکر کن بیاد بارون دستام بشه چترت

بشی با من خوب من و دوتامون

تا دیدمت اثر انگشتت رو قلب من جا موندMusicdel | موزیکدل

آخه کی نوبت قلب من میشه خودمو میبینم پیشت آره اون روز نزدیکه

که بگیرم سفت دوتا دستتو قلبتو بشه سهمم خب

رسیدن بهت خیلی سخته ولی اصلا نمیکشم که دست از تو

 
https://musicdel.ir/single-tracks/230844/



روزه داری در دوران شیوع کرونا: آیا روزه بگیریم یا نه؟
نویسنده : donya تاریخ : چهار شنبه 9 فروردين 1402

روزه داری در دوران شیوع کرونا می‌تواند هم با یکسری خطرها همراه باشد که در ادامه کامل راجع به آن صحبت می‌کنیم اما در حالت کلی باید گفت افرادی که زیر 60 سال هستند، به شرط رعایت نکات بهداشتی و هم تغذیه مناسب، می‌توانند بدون مشکل روزه بگیرند. همچنین لازم است بدانید روزه داری مسئله‌ای است که افراد با توجه به وضعیت جسمانی خود و نظر پزشک نسبت به آن تصمیم می‌گیرند. تا انتهای این مقاله برای بررسی داده‌های مطرح شده در خصوص روزه داری در دوران شیوع کرونا با ما باشید.

 

روزه داری در دوران شیوع کرونا
با گذشت بیش از 2 سال از به وجود آمدن کرونا که تاکنون بیش از 6 میلیون نفر در جهان و در ایران (140 هزار نفر در ایران) را با خود به کام مرگ کشانده است، لازم است به خصوص در زمان روزه داری افراد توجه و رعایت بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند. معمولا مردم فکر می‌کنند روزه داری می‌تواند به شدت آنها را ضعیف کرده و این باعث می‌شود تا به راحتی در کرونا مبتلا شوند و جان خود را از دست دهند. اما در این راستا باید بدانید که روزه داری در دوران شیوع کرونا، در صورتی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز توجه به رژیم غذایی مناسب باشد، اصلا به سمت این مباحث نخواهد رفت و شما می‌توانید همانند سال‌های گذشته بدون نگرانی این فریضه الهی را ادا کنید.

در همین ابتدا بایستی راجع به روزه داری در دوران شیوع کرونا به این مطلب اشاره کنیم که این عمل برخلاف گفته‌های که به صورت شایعه و بدون منبع در اینترنت و در میان مردم بیان شده است، موجب اختلال در عملکرد بدن و ضررهای سنگین به او (افرادی که مشکل خاصی ندارند) نمی‌شود. بنا به تحقیقاتی که در میان انسان‌ها و حیوانات انجام شده است، رژیم‌های غذایی مشابه روزه می‌تواند بیماری‌های مزمن را در افراد بهبود بخشد. البته توجه کنید که این قاعده در برخی افراد که مشکلاتی مانند قند خون و فشار خون دارند، بازخورد متفاوتی دارد و این دسته از افراد بایستی حتما با پزشک خود هماهنگ باشند.

با این حال متخصصین توصیه کرده‌اند از رژیم‌های غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن غافل نباشید که در ادامه این مطالب در بخش روزه داری در دوران شیوع کرونا و تغذیه مناسب بیان می‌شود. همچنین از نظر مراجع و علمای دینی، که در انتهای مقاله به نظر آنان نیز می‌پردازیم، روزه داری را بنا به تشخیص هر فرد و پزشک او مشروط دانسته‌اند.

 

تاثیر روزه داری بر ویروس کرونا
حال می‌خواهیم راجع به روزه داری در دوران شیوع کرونا و تاثیرات آن صحبت کنیم. در این خصوص باید گفت:

از نظر پزشکان، روزه داری می‌تواند در ثابت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد آن موثر باشد.
همچنین بیان شده است که با توجه به تاثیر روزه بر کاهش پاسخ‌های التهابی ضررده و نیز بالا بردن میزان واکنش بدن در زمان استرس، روزه گرفتن برای کسانی که کمتر از 65 سال سن دارند، با رعایت نکات بهداشتی قابل انجام باشد.
در تحقیقی که قبلا صورت گرفته، روزه به عنوان یک راهکار برای بازیابی سیتسم ایمنی بدن شناخته می‌شود که در این رابطه گفته شده است که 3 روز ناشتایی می‌تواند به بدن شما کمک کند تا گلبول‌های سفید خون جدیدی را تولید کند و این منجر خواهد شد تا بدن بتواند به جوان‌سازی سیستم ایمنی بدن بپردازد.
روزه می‌تواند سلامت بدن و عملکرد سیستم ایمنی مسلمانان بالغ سالم را بهبود بخشد و انتظار می‌رود روند بهبودی بیماران مبتلا به کووید-19 را تسریع بخشد.
روزه‌داری سطوح سیتوکین‌های پیش‌التهابی مرتبط با کووید-19 شدید را کاهش می‌دهد.
مطالعه‌ای که تأثیر روزه‌داری ماه رمضان را بر مرگ و میر ناشی از کووید-19 در بریتانیا ارزیابی می‌کند، نشان می‌دهد که شیوه‌های مرتبط با ماه رمضان باعث تشدید آمار مرگ و میر در این کشور نمی‌شود.
با توجه به این موارد، باید به این نتیجه برسیم که روزه‌داری ماه رمضان برای افراد سالمی که رژیم غذایی متعادلی دارند، مایعات فراوان می‌نوشند و فعالیت بدنی منظمی دارند باعث نگرانی نمی‌شود.

با این حال تحقیقات نمی‌تواند به صورت کامل ثابت کند که روزه داری در دوران شیوع کرونا می‌تواند منجر به قوی‌تر شدن بدن شده و یا خیر؛ چراکه حجم تحقیقات صورت گرفته کافی نیست. توجه کنید که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند همانند گذشته هم در دوران کرونا برای بدن شما در ضدیت کرونا به خوبی عمل کند، تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

 

آیا روزه باعث افزایش ابتلا به کرونا می‌شود؟
یکی از سوالات مهمی که در خصوص تلاقی ماه رمضان با کرونا از دو سال قبل تاکنون بارها مطرح شده است، این است که آیا روزه گرفتن می‌تواند انسان‌ها را بیشتر از قبل در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد یا خیر؟ واضح است که اگر منظور این سوال از روزه داری در دوران شیوع کرونا این باشد که آیا روزه گرفتن موجب بیشتر شدن کرونا می‌شود، این فرض غلط است. روزه گرفتن به خودی خود منجر به افزایش آمار ابتلا نمی‌شود. در واقع دلیل اصلی که باعث افزایش ابتلا به کرونا خواهد شد، عدم رعایت نکات بهداشتی زیر است:جوان ایرانی (irjavan.com)

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی که بایستی حداقل 1.5 – 2 متر فاصله داشته باشید.
شرکت در مراسم‌های جشن و عروسی که می‌تواند منجر به انتقال آسان و سریع بیماری در بین افراد مختلف شود.
رفتن به سفر که به راحتی افراد را در معرض کامل خطرات ابتلا به این مشکل قرار خواهد داد.
غذاخوردن در بیرون، سفارش گرفتن از بیرون، قرار گرفتن در محیط باز با تراکم جمعیتی بالا.
با این حال قطعا نکته‌ای که مهم است در روزه داری در دوران شیوع کرونا به آن توجه کنید، این است که افراد با بیماری‌های زمینه‌ای در کنار کاهش آب بدن، پتانسیل بالایی را دارند که در صورت ابتلا به این بیماری، با شرایط و علائم وخیم‌تر روبرو شوند. بسته به شرایط بدنی و میزان شیوع و سختی آن، عملکرد بدن روزه داران متفاوت است.

مورد دیگری که از سوی برخی پزشکان مطرح می‌شود، خشکی در دهان است. این خشکی می‌تواند با کاهش خاصیت لغزندگی و خاصیت ضدمیکروسکوپی همراه باشد و اگر ادامه یابد، قادر خواهد بود تا به ایجاد ضایعات و زخم‌ها در دهان منجر شود که این موارد زمینه مستعدی را برای ایجاد بیماری کرونا در شما ایجاد خواهند کرد. جالب است بدانید که همین بزاق در دهان، از ترکیبات مختلفی مانند پروتئین‌ها، ایمونوگلوبین‌ها، هیستاتین‌ها و غیره تشکیل می‌شود که منجر می‌شود بسیاری از میکرو‌ب‌ها از بین بروند.

یکی از نکاتی که می‌توان راجع به روزه داری در دوران شیوع کرونا بیان کرد آن است که شیرینی‌جات برخلاف ایام سال که باعث ترشح انسولین بیشتر در بدن می‌شود و خطر کرونا را بیشتر می‌کند، اما در ماه رمضان این تاثیر معکوس است. از آنجایی که روزه داری با تحمل گرسنگی همراه است، بدن از همان ابتدای روز مقدار قند خون را در بدن و خون تا حد زیادی مصرف می‌کند و این یعنی انسولین و قند کمتر که خطر کرونا را هم کاهش می‌دهد.

 

 

بنا به مواردی که در زمینه روزه داری در دوران شیوع کرونا بیان شده است، این عمل نمی‌تواند منجر به ضعیف شدن بدن بشود. چرایی آن را می‌توان در تاثیر هورمون‌های رشد در هنگامی که انسولین کمتر ترشح می‌شود یافت که این کار باعث می‌شود تا سلول‌های قدیمی ضعیف یا حتی مواردی که با سرطان همراه هستند در بدن از بین بروند. تاثیر دیگری که این عمل خواهد داشت، در جلوگیری از تکثیر ویروس که یک موجود مرده است می‌باشد. گلژی، نام دستگاهی در داخل سلول‌های ما است که مسئول تولید پروتئین می‌باشد. در کنار این موضوع باید بدانید که بیشترین فعالیت این دستگاه در زمان بالا بودن قند خون است. از سوی دیگر توجه کنید که منتشر شدن و بیشتر شدن ویروس در حالتی رخ می‌دهد که پروتئین آنها در سلول توسط این دستگاه بیشتر شود. با توجه به این مسئله می‌توان به خوبی فهمید که روزه داری در دوران شیوع کرونا باعث کاهش قند خون، کاهش عملکرد دستگاه گلژی و نیز کاهش رشد و تکثیر ویروس خواهد شد.

در انتهای این بخش از روزه داری در دوران شیوع کرونا باید به یک دسته از افراد که سن بالایی دارند هم اشاره کنیم که این افراد بایستی با افزایش سطح مراقبتی، بر رعایت بیشتر مسائل بهداشتی و نیز تامین انرژی و آب توجه بالاتری داشته باشند.

امکان روزه گرفتن چند روز بعد از کرونا؟
ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اید اما نمی‌دانید که وظیفه شما در قبال این فریضه چیست؟ در این خصوص راجع به روزه داری در دوران شیوع کرونا برای این دسته از عزیزان باید گفت:

اگر کرونا گرفته‌اید و همچنان هم بیمار کرونایی به شمار می‌آیید، لازم است از روزه گرفتن خودداری کنید؛ چراکه بدن شما به واسطه درگیر شدن با این بیماری، نمی‌تواند وضعیت گرسنگی را تحمل کند و در حالت عادی خود قرار ندارد. این دسته از افراد دچار کم اشتهایی و احساس ضعف هستند. همچنین باید به تغذیه خود توجه کنند و از مصرف غذاهای سنگین، پرچرب، انواع غذاهای آماده و فست فودی جلوگیری کنند. فرقی نمی‌کند چند ساله هستید، تک تک لحظاتی که کرونا دارید، فرصتی هستند تا خود را از چنگال مرگ بیرون بکشانید، بنابراین بایستی وضعیت سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.
همچنین کسانی که کرونا گرفته‌اند، این دسته از افراد برای روزه داری در دوران شیوع کرونا زمانی که بهبود یافته‌اند توجه کنند که نباید تا 6 هفته بعد از سرپا شدن، به روزه داری اقدام نمایند.
همچنین افرادی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای مانند فشار خون بالا یا دیگر موارد مشکلات عروقی، سرطان و دیابت را دارند، حتما قبل از اقدام به روزه داری در دوران شیوع کرونا، نظر پزشک خود را در این مورد بررسی کرده و از بی ضرر بودن آن اطمینان حاصل نمایند.
این دسته از افراد بایستی استفاده از غذاهای کم نمک و نیز چای و پرهیز از نوشابه را در دستور کار خود قرار دهند چراکه این کار باعث می‌شود بدن شما مقدار آب کمتری را در طول روز دفع کند و کاهش مقاومت و خشکی بدن را در پی داشته باشد.
کسانی که تاب و تحمل گرسنگی و تشنگی را با وضعیت بیماری خود ندارند، لازم است روزه داری را به تدریج، در زمان‌هایی که در خانه هستند و یا بعد از زمان پایان یافتن دوران کرونا انجام دهند.
کرونا و اصول تغذیه در ماه رمضان
همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، یکی از نکات مهم در روزه داری در دوران شیوع کرونا، تغذیه مناسب است که بایستی با بهبود و تقویت رژیم غذایی شما همراه باشد. در این خصوص بایستی گفت:

بنا به توصیه پزشکان، استفاده از منابع مناسب پروتئین از گیاهان یا حیوانات برای بهبود و عملکرد صحیح و معمول سیستم ایمنی بدن ضروری می‌باشد. همچنین به این نکته توجه کنید که رعایت این نکته می‌تواند در پیشگیری از این بیماری هم مفید باشد.
همچنین شما می‌توانید برای تامین پروتئین از حبوبات و غلات استفاده کنید که می‌تواند جایگزینی برای منابع گوشتی مانند ماهی، مرغ و گوشت باشد.
استفاده از موادی که با مقدار زیاد شیرینی، چربی و ادویه همراه هستند مانند بامیه، قند و شکر و زولبیا، منجر به تحلیل سیستم ایمنی بدن می‌شوند. شما می‌توانید از سبزیجات خشک و معطر به جای این موارد جهت طعم دار کردن غذا استفاده نمایید.
فرقی نمی‌کند اکنون در شرایط کرونایی هستیم یا خیر، راجع به روزه داری در دوران شیوع کرونا و اصول تغذیه حتما دو وعده افطار و سحر به عنوان برنامه غذایی اصلی روزه داران بایستی تامین و تغذیه شود. رعایت این اصل می‌تواند شما را از خستگی، ضعف و نیز کم آبی حفظ نماید.
لازم است افراد خانواده در تغذیه دوران کرونا همزمان با ماه رمضان، امکان بهره‌مندی از غذا و ویتامین بیشتر، مصرف میوه و سبزیجات و نیز مصرف مایعات را بیشتر از قبل افزایش دهند.
کسانی که از کرونا بهبود یافته‌اند، بهتر است وعده‌های غذایی خود را بیشتر از دسته مواد بخارپز تنظیم کنند. توصیه‌های دیگر غذایی برای آنها شامل عدم استفاده از غذاهای سرخ شده، نوشیدن آب و مصرف مواد پروتئینی است.
شما می‌توانید از منابع غذایی که دارای ویتامین آ و نیز د است، ویتامین‌هایی که سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کنند، بهره ببرید که شامل دسته‌های غذایی مانند انواع سبزی‌ها و میوه‌ها، انواع مرکبات و کدو حلوایی، زرده تخم مرغ و ماهی می‌گردد.
استفاده از غذاهایی که کم چرب، با شیرینی کمتری هستند، ادویه کمتری دارند و جایگزینی آنها با غذاهای ساده و سبک که می‌توان از آن جمله به پلو و خورش مثال زد، توصیه شده است.

 

حکم روزه داری در شرایط کرونا
در مورد احکامی که مراجع تقلید برای کسانی که می‌خواهند اقدام به روزه داری در دوران شیوع کرونا کنند، می‌توان به نظرات زیر اشاره کرد که عبارتند از:

نظر آیت الله سیستانی: روزه گرفتن یک تکلیف شرعی است و حتی تا زمانی که این امر موجب شود تا او مدام مسائل بهداشتی را رعایت کند، در خانه قرنطینه شود ولی بتواند روزه را بگیرد، واجب است. از نظر ایشان در صورتی که فرد خوف این را داشته باشد که این کار (روزه گرفتن) می‌تواند منجر به ابتلای او به کرونا شده و راه حلی برای کاهش احتمال آن نباشد، نیاز به خوردن مداوم آب باشد و نتواند کارش را رها کند، به شرط عدم روزه خواری در ملاعام، روزه بر آنها واجب نیست.
نظر آیت‌الله خامنه‌ای: روزه واجب است مگر آنکه گرفتن روزه، موجب شود تا فرد با گمان عقلانی (توصیه پزشک) متوجه شود این کار می‌تواند به بیمار شدن او منجر شده و یا بیماری را تشدید نماید. توجه کنید که قضای آن حتمی است.
نظر آیت‌الله مکارم شیرازی: با تشخیص اطباء حاذق، در صورتی که روزه گرفتن برای او مضر باشد، نبایستی برای انجام آن اقدام کند.
نظر آیت‌الله نوری همدانی: روزه عملی واجب است اما افرادی که در سفر هستند، بیمار هستند و یا در حالتی هستند که با روزه گرفتن، خوف بیمار شدن و تشدید بیماری آنها وجود دارد، نباید بر آن اقدام نمایند.
نظر آیت‌الله صافی گلپایگانی: ایشان در رابطه با حکم روزه داری در دوران شیوع کرونا این چنین عرض می‌کنند که اگر خوف عقلانی برای دچار شدن به بیماری و تشدید آن را داشته باشید، بایستی افطار کرده و قضای آن را به جای آورد.
نظر آیت‌الله علوی گرگانی: ایشان تنها در صورتی که به ظن قوی با توجه به تشخصی پزشکان متخصص متوجه شوند که این کار می‌تواند منجر به تشدید بیماری او و یا مبتلا شدن به بیماری باشد، روزه گرفتن را غیر واجب (به همراه ادای قضای آن) می‌دانند.
نظر آیت‌الله شبیری زنجانی: ایشان نیز همانند نظری که آیت‌الله مکارم شیرازی ارائه کرده‌اند، بیان کردند که شرط تشخیص پزشکان متخصص در این امر برای روزه نگرفتن لازم است.
با این وجود، در مبحث روزه داری در دوران شیوع کرونا تحقیقات کاملی صورت نگرفته و غالب متخصصین مسلمان نیز بر این عقیده دارند که با جمعیت 1.8 میلیاردی مسلمانان در جهان، ارائه اطلاعات صحیح به آنها برای شناسایی افرادی که می‌توانند از روزه گرفتن سود ببرند یا در معرض خطر روزه داری هستند، یک حوزه مهم تحقیقاتی است.

در انتهای این مقاله راجع به روزه داری در دوران شیوع کرونا باید به این مورد اشاره کنیم که رمضان زمان بسیار خوبی برای تفکر است. مردم می‌توانند از آن برای فکر کردن به رژیم غذایی، سبک زندگی و سلامت روان و کاهش وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند استفاده کنند؛ چراکه این کار از نظر بهبود عملکرد متابولیک و ایمنی فوایدی دارد. شما می‌توانید در طول روزه داری در دوران شیوع کرونا، بیشتر بر روی مدیریت رژیم غذایی، دوری از لذات و گناهان و نیز همدردی با مساکین اقدام کنید.

روزه داری در دوران شیوع کرونا: آیا روزه بگیریم یا نه؟



طرح جدید پیراهن بارسلونا برای فصل آینده
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399

مارکای اسپانیا از کیت اول و خانگی فصل آینده بارسلونا رونمایی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رسانه‌های اسپانیایی با این عنوان از لباس جدید بارسلونا رونمایی کردند که آیا این کیت را مسی بر تن می‌کند یا خیر.

فوق ستاره آرژانتینی اعلام کرده که تا پایان فصل از تصمیم خود مبنی بر ماندن یا رفتن از بارسلونا رونمایی نخواهد کرد و هنوز مشخص نیست که این بازیکن می‌ماند یا خیر.

کیت فصل آینده بارسلونا همچنان با اسپانسر «راکوتن» معرفی شده و نایکی با طرح جدید از چارخونه‌های آغشته به رنگ آبی و اناری از این لباس رونمایی کرده است.

طرح جدید پیراهن بارسلونا برای فصل آینده

 

 
 


امیدواری‌های آخر سالی در بازار سرمایه
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
یک کارشناس بازار سرمایه به ایرنا گفت این امیدواری وجود دارد که با تثبیت نرخ ارز، شفاف‌تر شدن فضای سیاسی برای سرمایه‎گذاران، کاهش اثرات اقتصادی کرونا و افزایش نرخ‎های جهانی کامودیتی­ها در کنار ارزندگی قیمت سهام شرکت‌های بنیادی محور، اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران بورس تا حدی بازگردد.
 

بازار سرمایه در هفته گذشته، باز هم صورت خود را با سیلی سرخ نگاه داشت و شاخص بازار، باز هم کاهش پیدا کرد.

در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران با افت ۱.۳۴ درصدی مواجه و به رقم ۱.۱۷۷.۹۷۶ واحدی رسید. همچنین کاهش روند بازار سبب کاهش شاخص کل هم وزن به رقم ۴۳۱.۲۵۳ واحد، معادل ۰.۴۹ درصد شد.

در این میان، صنعت کانی‌های فلزی با رشد ۸.۹۹ درصدی صدرنشین دیگر صنایع در کسب بازدهی هفتگی شد. نساجی و زغال سنگ دو گروه دیگری بودند که هفته دوم اسفند را صعودی پشت سر گذاشتند. همچنین در این هفته، گروه تولید فلزات گرانبهای غیر آهنی با افت ۶.۲۷ درصدی مواجه شد تا قعر جدول را به خود اختصاص دهد. صنایع خودرو، حفاری، فعالیتهای مهندسی، پیمانکاری صنعتی و بانک‌ها نیز این هفته کاهش بیش از ۴ درصد را ثبت کردند.

«محبوبه ابراهیمی» کارشناس بازار سرمایه، در تحلیل وضعیت هفته گذشته بازار سرمایه، به ایرنا گفت: یکی از عوامل مهم در ادامه روند نزولی بازار، سیاست‌های کلان پولی کشور و فروش اوراق بدهی دولتی است. نگاهی به آمار انتشار اوراق دولتی طی پنج سال گذشته نشان می‌دهد روند صعودی انتشار اوراق بیش از ۱۱ برابر شده به شکلی که در سال جاری این رقم به مبلغی بالغ بر ۱۶۵ هزار میلیارد رسیده است. لذا انتشار اوراق با نرخ‌های سود جذاب در شرایط فعلی باعث جذب سرمایه افراد محافظه‌کار و خروج بیش از پیش پول از بازار سرمایه گردیده و بر تداوم روند نزولی بازار موثر بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با وجود افزایش عرضه اوراق دولتی در کنار کاهش شدید حجم معاملات به دلیل دامنه نوسان نامتقارن سهام‌،  نبود نقدینگی مناسب و حرکت وجوه نقد به بازارهای موازی، تلاش‏های حمایتی و دستوری سازمان بورس برای ثبات بازار سرمایه مقداری موثر واقع شد و از افت شدید بازار جلوگیری به‌عمل آورد. البته نباید فراموش کرد که مشکل اصلی بازار سرمایه، بی اعتمادی شدید سرمایه‌گذاران به بازار و برخی سیاست‌های شتابزده است.

ابراهیمی همچنین به دلایل دیگری که بر افت بازار سرمایه در هفته گذشته اثر گذاشتند اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل تاثیرگذار بازار در هفته گذشته عدم الزام به تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها بود. با اعلام این خبر که کارگزاری‌های فعال در بازار الزامی برای تسویه اعتبارات خود در پایان سال مالی ندارند، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران بازار سرمایه نسبت به تسویه اعتبارات در پایان سال کاهش یافت و احتمالا از افزایش فشار عرضه طی روزهای اخیر بازار جلوگیری می‌کند.

ابراهیمی به قوانینی که می‌توان با تصویب آن‌ها بر روند بازار سرمایه اثر گذاشت اشاره کرد و گفت: تصویب قانونی دیگر که بر روند بازار سرمایه تاثیر مثبت داشت و طی هفته‌های آتی نیز نقدشوندگی بیشتر و رونق بازار را به همراه خواهد داشت، افزایش حد نصاب سرمایه­‌گذاری در سهام برای صندوق­های سرمایه­گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت است. صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام با درآمد ثابت، ملزم به سرمایه‌گذاری حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق در سهام طی یک سال و افزایش حداقل ۳ درصد از کل دارایی ­های خود در سهام تا پایان اسفند ماه شدند. این امر می‌تواند ضمن مدیریت عرضه و تقاضای سهام در بازار، باعث تزریق بخشی از منابع صندوق‌ها از سپرده‌های بانکی و یا اوراق بدهی دولتی و شرکتی به معاملات سهام شود و کمک کننده بازگشت رونق به بازار سرمایه باشد. البته باید این مسئله را در نظر گرفت که حجم معاملات صندوق‌ها در مقایسه با نیاز نقدینگی بازار جهت بازگشت روند صعودی بسیار کم خواهد بود، اما می‌تواند نوید دهنده بازگشت رونق بازار و اعتمادهای از دست رفته سرمایه‌گذاران گردد.

وی در ارتباط با وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری نیز گفت: امید است که با وجود تثبیت نرخ دلار، شفاف‌تر شدن فضای سیاسی برای سرمایه‎گذاران، کاهش اثرات اقتصادی کرونا و افزایش نرخ‎های جهانی کامودیتی­ها در کنار ارزندگی قیمت سهام شرکت‌های بنیادی محور، اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران بازگردد و بازار سرمایه راه خود را پیدا کند؛ چنان که سیاست‌های کلان پولی و مالی کشور نیز همراه بازار گردند، ترسیم مسیر صعودی از آینده بازار دور از انتظار نخواهد بود. پیشنهاد می‌شود سهامداران در شرایط فعلی به اصلاح سبد سرمایه‌گذاری و تمرکز بر سهام بنیادی و ارزنده بازار با افق بلندمدت پرداخته و از تصمیم‌گیری‌های شتابزده خودداری کنند.

 

منبع: ایرنا



روغن مایع جوش نمی‌زند!/ پر و بال مرغ چیده می‌شود
نویسنده : donya تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399

معاون صمت البرز گفت: بازار روغن مایع در البرز آرام گرفته‌است.

 بوستانی فر، معاون صمت البرز با بیان این که توزیع روغن مایع به صورت سهمیه بندی را حذف کردیم و در هر شهرستانی که اعلام نیار کند، توزیع می‌کنیم، گفت:هر فرمانداری که به عنوان رئیس تنطیم بازار اعلام کمبود روغن مایع کند، این کالای خوراکی را در شهرستان متبوع توزیع می‌کنیم و از این طریق توانستیم مشکل بازار روغن مایع را حل کنیم.

او افزود: درحوزه روغن نباتی از طریق رایزنی که با وزارتخانه انجام داده‌ایم، صنایع را به عنوان معین تامین کننده روغن البرز انتخاب کردیم.

بوستانی فر با اشاره به وضعیت تنظیم بازار مرغ گفت: توزیع این کالای اساسی در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی است، اما مسئولان کشوری قول داده‌اند که تزریق مرغ به البرز بیشتر شود.

او افزود: مرغ دولتی علاوه بر میادین میوه و تره‌بار در اصناف نیز توزیع خواهد شد و برنامه ریزی‌هایی برای توزیع اینترنتی آن نیز درحال انجام است.



به وبلاگ خود خوش امدید
نویسنده : donya تاریخ : 0 0
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.